پاورپوینت شرح کفراوی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت شرح کفراوی دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت شرح کفراوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت شرح کفراوی :

شرح الکفراوی علی متن الآجرومیه (کتاب)

«شرح الکفراوی علی متن الآجرومیه»، اثر علامه شیخ حسن بن علی الکفراوی الازهری است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ویژگی‌ها
۳ – ساختار
۴ – گزارش محتوا
۵ – غیر مزجی بودن شرح
۶ – وضعیت کتاب
۷ – پانویس
۸ – منبع

معرفی اجمالی

«شرح الکفراوی علی متن الآجرومیه»، اثر علامه شیخ حسن بن علی الکفراوی الازهری (متوفی ۱۳۰۳ ق)، شرح و توضیح کتاب «المقدمه الأجرومیه فی مبادی‌ء علم العربیه»، اثر محمد بن محمد بن داود الصنهاجی بن آجروم فاسی می‌باشد که به زبان عربی و در سال ۱۲۷۲ ق، نوشته شده است.

کتاب با حاشیه علامه شیخ اسماعیل بن موسی الحامدی (متوفی ۱۳۱۶ ق) و تحقیق عبدالکریم سامی الجندی به زیور طبع آراسته گردیده است.

« الأجرومیه» که آن را «جرومیه» نیز می‌گویند، از مهم‌ترین تألیفات تعلیمی تراث نحوی شمرده شده که به روش و اسلوبی سهل و آسان و به‌دور از حشو، تعقیدات و امثله ملال‌آور نوشته شده و لذا مثال‌های به‌کاررفته در آن، اندک و غالبا غیر شاذ می‌باشد.

[۱] «کتاب الأجرومیه فی النحو لابن آجروم (ت ۷۲۳ ق) دراسه و تعلیق»، مجدی ابراهیم، یوسف، پایگاه مجلات تخصصی نور، نشریه: ادبیات و زبان‌ها، «علوم اللغه»، المجلد الثامن، ۲۰۰۵، العدد ۲، ص۳۸۴.

ویژگی‌ها

از جمله ویژگی‌های این اثر، عبارت است از: تعلیمی بودن که در عین مفید و کارآمد بودن، کم‌حجم نیز می‌باشد؛ جمع بین تمام ابواب نحو و خالی بودن از مباحث صرفی و عرضه آن به طریق سهل و واضح و همچنین استفاده از امثله سهل و آسان که درک آن‌ها قریب به ذهن بوده و باعث فهم سریع مباحث به‌وسیله نوآموزان شده و درعین‌حال، عدم کاربرد امثله شاذ و خلاف قاعده.

[۲] «کتاب الأجرومیه فی النحو لابن آجروم (ت ۷۲۳ ق) دراسه و تعلیق»، مجدی ابراهیم، یوسف، پایگاه مجلات تخصصی نور، نشریه: ادبیات و زبان‌ها، «علوم اللغه»، المجلد الثامن، ۲۰۰۵، العدد ۲، ص۳۴۹.

ساختار

اصل کتاب فاقد مقدمه می‌باشد و مباحث از کلام و اقسام آن آغاز گردیده و مطالب در پنج باب اعراب، افعال، مرفوعات، منصوبات و مجرورات تنظیم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.