پاورپوینت شرح الأخبار فی فضائل الأئمه الأطهار علیهم السلام‌ (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت شرح الأخبار فی فضائل الأئمه الأطهار علیهم السلام‌ (کتاب) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت شرح الأخبار فی فضائل الأئمه الأطهار علیهم السلام‌ (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت شرح الأخبار فی فضائل الأئمه الأطهار علیهم السلام‌ (کتاب) :

شرح الأخبار فی فضائل الأئمه الأطهار (کتاب)

کتاب شرح الاخبار فی فضائل الائمه الاطهار علیهم‌السّلام بر خلاف نامش منحصر به فضائل و مناقب ائمه نیست؛ بلکه یک دوره تاریخ ائمه از امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام تا پایان زندگی امام صادق علیه‌السّلام است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی کتاب
۲ – روش قاضی نعمان در این کتاب
۳ – ساختار
۴ – محتوای کتاب
۵ – اهمیت کتاب
۶ – منبع

معرفی اجمالی کتاب

مؤلف این کتاب قاضی نعمان مغربی (م ۳۶۳) که بر مذهب اسماعیلیه است پس از شرح زندگی و مناقب امام صادق علیه‌السّلام ، به مهدی مغربی و مطالبی درباره اسماعیلیه و فاطمیان پرداخته و شرح حال بقیه ائمه را ذکر نکرده است. در عین حال این کتاب از آثار کهن در زندگی امامان شیعه بخصوص امیر مؤمنان علیه‌السّلام به شمار می‌رود که با توجه به اشتراک عقیده مؤلف تا امام ششم، مباحثی که در آن آمده کاملا با روایات شیعه امامیه مطابق است.
جلد اول و دوم کتاب، اختصاص به زندگی و فضائل امام اول دارد و در جلد سوم به بقیه اهل بیت و مباحث خاص دیگر پرداخته است.

روش قاضی نعمان در این کتاب

روش قاضی نعمان در این کتاب، حدیثی است و سلسله اسناد خود را کامل آورده است. راویان وی همانند کتب شیعی امامی، راویان ائمه هستند چنانکه اصل روایات و مطالب این کتاب درباره اهل بیت و فضائل آنان، همانند روایات امامیه است حتی در بخش آخر این کتاب که به موضوع مهدی پرداخته شده روایات امامیه درباره مهدی نقل شده است لیکن مؤلف با هدف برداشت خاص از این روایات، آنها را نقل می‌کند به گونه‌ای که تا مدتها پیش، کسی به اسماعیلی بودن قاضی نعمان اطمینان نداشت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.