پاورپوینت شبهه تحریم متعه در خیبر
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت شبهه تحریم متعه در خیبر دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت شبهه تحریم متعه در خیبر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت شبهه تحریم متعه در خیبر :
تحریم متعه در خیبر (شبهه)
مرحوم شیخ طوسی در کتاب تهذیب و استبصار روایتی نقل کرده که در آن رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) در جنگ خیبر گوشت الاغ اهلی و نکاح موقت را حرام اعلام کرده است. جایگاه این روایت را در نزد شیعه بررسی میکنیم.
فهرست مندرجات
۱ – روایت تحریم گوشت الاغ و متعه
۲ – صدور روایت از روی تقیه
۳ – بیارزش بودن روایت نزد شیعه
۴ – پانویس
۵ – منبع
روایت تحریم گوشت الاغ و متعه
روایت تحریم گوشت الاغ و همچنین متعه در جنگ خیبر را مرحوم شیخ طوسی در کتاب «تهذیب و استبصار» اینگونه آورده این است:
محمد بن یحیی عن ابی جعفر عن ابی الجوزا عن الحسین بن علوان عن عمرو بن خالد عن زید بن علی عن آبائه عن علی (علیهمالسّلام) قال: حرم رسول الله (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) یوم خیبر لحوم الحمر الاهلیه ونکاح المتعه.
از علی (علیهالسّلام) نقل شده که فرمود: رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) در روز خیبر گوشت الاغ اهلی و نکاح موقت را حرام کرد.
[۱] الطوسی، الشیخ ابوجعفر، محمد بن الحسن بن علی بن الحسن (متوفای۴۶۰ه)، تهذیب الاحکام، ج۷، ص۲۵۱، تحقیق:السید حسن الموسوی الخرسان، ناشر:دار الکتب الاسلامیه طهران، الطبعه الرابعه، ۱۳۶۵ ش.
صدور روایت از روی تقیه
متن روایت فوق از نظر علمای شیعه مورد قبول نیست، زیرا این روایت از روی تقیه صادر شده است. از اینرو، هیچ یکی از علمای شیعه بر اساس آن فتوا ندادهاند.
مرحوم شیخ طوسی بعد از نقل این روایت میفرماید:
فان هذه الروایه وردت مورد التقیه وعلی ما یذهب الیه مخالفوا الشیعه، والعلم حاصل لکل من سمع الاخبار ان من دین ائمتنا (علیهمالسّلام) اباحه المتعه فلا یحتاج الی الاطناب فیه. واذا اراد الانسان ان یتزوج متعه فعلیه بالعفائف منهن العارفات دون من لا معرفه لها منهن.
این روایت از روی تقیه و بر طبق مذهب مخالفان شیعه وارد شده است. کسانی که روایات شیعه را شنیدهاند، برایش علم حاصل میشود که جواز ازدواج موقت در تعالیم ائمه ما میباشد، بنابراین نیاز به بحث طولانی در این زمینه نیست. وقتی انسان بخواهد ازدواج موقت کند، باید با زنان عفیف و پاکدامن ازدواج کند نه با کسانی که نسبت به عفتشان شناختی ندارند.
[۲] الطوسی، الشیخ ابوجعفر محمد بن الحسن بن علی بن الحسن (متوفای۴۶۰ه)، تهذیب الاحکام، ج۷، ص۲۵۲.
و در کتاب استبصار نیز میگوید:
فَالْوَجْهُ فِی هَذِهِ الرِّوَایَهِ اَنْ نَحْمِلَهَا عَلَی التَّقِیَّهِ لِاَنَّهَا مُوَاف
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.