پاورپوینت سیره اخلاقی تربیتی امام خمینی (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت سیره اخلاقی تربیتی امام خمینی (کتاب) دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سیره اخلاقی تربیتی امام خمینی (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سیره اخلاقی تربیتی امام خمینی (کتاب) :

پاورپوینت سیره اخلاقی تربیتی امام خمینی (کتاب)

«سیره اخلاقی- تربیتی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه»، اثر فارسی علی اصغر الهامی نیا، تلاشی است در بیان و تبیین سیره اخلاقی- تربیتی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه در عرصه عمل، گفتار و اندیشه ایشان.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – گزارش محتوا
۲.۱ – فصل اول
۲.۲ – فصل دوم
۲.۳ – فصل سوم
۲.۴ – فصل چهارم
۲.۵ – فصل پنجم
۳ – وضعیت کتاب
۴ – منبع

ساختار کتاب

کتاب، با مقدمه کوتاهی از پژوهشکده تحقیقات اسلامی در اشاره به موقعیت والا و ویژه امام خمینی رحمه‌الله‌علیه آغاز و مطالب در پنج فصل، ارائه گردیده است.
نویسنده در ابتدا، به بیان کلیاتی پیرامون امور تربیتی پرداخته، پس از اشاره به مبانی و دیدگاه‌های اخلاقی- تربیتی امام رحمه‌الله‌علیه ، ایشان را احیاگر ارزش‌های اخلاقی جامعه دانسته و در نهایت، به برجستگی‌های اخلاقی امام رحمه‌الله‌علیه پرداخته است.

گزارش محتوا

فصل اول

فصل اول، در پنج بخش زیر، به بیان کلیاتی پیرامون مفاهیم تربیتی اختصاص یافته است:
۱. تبیین سه واژه زیر:
الف) سیره : این واژه، نوع رفتار، سبک، متد و معیار «سیر» را بیان می‌کند؛ خواه صحیح باشد یا غلط، زشت باشد یا زیبا.
ب) اخلاق : جمع «خلق» است و به توانایی‌ها و فضیلت‌های ناپیدایی که با بینش و بصیرت قابل درک است، اطلاق می‌گردد.
ج) تربیت: معانی گوناگونی دارد که نویسنده، این تعریف را پسندیده است: «فراهم کردن زمینه‌ها و عوامل، برای به فعلیت رساندن و شکوفا نمودن استعدادهای انسان در جهت مطلوب».
۲. اهمیت تربیت: نویسنده معتقد است که اهمیت و جایگاه والای تربیت، از بدیهیات زندگی انسان است، چرا که آدمیان در میدان عمل و کنش، همواره از اندیشه و بینش خویش مدد می‌جویند که به اعتقاد وی، آن نیز در سایه تربیت، اصلاح و یا فاسد می‌گردد و زندگی بشر همیشه تحت تاثیر تربیتی است که فرامی گیرد.
۳. ضرورت تربیت: که با توجه به بخش پیشین، روشن می‌گردد.
۴. موضوع تربیت: به اذعان وی، شامل همه موجودات زنده، اعم از انسان، حیوان و گیاهان می‌شود که حتی از دیدگاه قرآن ، جمادات را نیز در بر می‌گیرد.
۵. هدف تربیت: نویسنده معتقد است که همه مکاتب بشری، بر اهمیت و ضرورت تربیت انسان، اتفاق نظر دارند، ولی هدف تربیت در همه آن‌ها یکسان نیست، بلکه به تعداد جهان بینی‌های موجود، اهداف تربیتی نیز متعدد می‌گردد.

فصل دوم

در فصل دوم، به مبانی و دیدگاه‌های اخلاقی و تربیتی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه اشاره شده است. نویسنده معتقد است که عقیده، اندیشه و عمل امام رحمه‌الله‌علیه ، در هر زمینه‌ای، از جمله تعلیم و تربیت، همان نظر اسلام واقعی است و آنچه از افکار، گفتار و کردار ایشان می‌تراوید، همان تعالیم روح بخش و انسان ساز اسلام بود که توسط یکی از تربیت یافتگان آن دین جاوید، بیان می‌شد.
به باور وی، مبانی و منابع دیدگاه‌های امام رحمه‌الله‌علیه ، در هر زمینه‌ای، خرد ناب و اندیشه خالص بشری بود و ایشان، با خمیرمایه دینی و دست مایه علمی و ذهنی نقاد و اندیشه‌ای آزاد، وارد دنیای علم، سیاست، اخلاق و تربیت شد و در ربع قرن توانست ملتی مستقل و بااراده تربیت کند که خود بهترین دلیل بر موفقیت دیدگاه ایشان در صحنه تعلیم و تربیت است. در این زمینه، وی به بیان دورنمایی از آن حقایق و مبانی، در عناوین زیر پرداخته است:
جایگاه انسان، گستره و اهمیت تربیت، هماهنگی تربیت با فطرت ، مقامات انسان، تقدم تزکیه بر تعلیم و نقطه آغازین تربیت که همان خودسازی می‌باشد.

فصل سوم

فصل سوم، به بیان اصول و روش‌های اخلاقی، تربیتی امام رحمه‌الله‌علیه اختصاص یافته است. به باور نویسنده، با نگاهی اجمالی به انقلاب اس

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.