پاورپوینت سیده نصرت امین (بانو امین)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت سیده نصرت امین (بانو امین) دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سیده نصرت امین (بانو امین)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سیده نصرت امین (بانو امین) :

پاورپوینت سیده نصرت امین (بانو امین)

پژوهش در احوال و زندگانی زنان، گویای این حقیقت است که همواره تعداد قابل توجهی از اینان در عرصه‌های علوم و فنون درخشیده‌اند. حضور زنان در فعالیت‌های علمی، علی رغم محدودیتها و فشارها و مهجور داشتن‌ها، امر غیر قابل انکاری است.
زنان مسلمان، از صدر اسلام در فراگیری قرآن کریم و آموزش آن، نقل حدیث و سنت رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم و معصومان علیهم السلام، تعلیم و درمان و سایر دانش‌های ضروری در کنار مسؤلیت خانواده، نقش برجسته داشته‌اند. یکی از بزرگ زنان تاریخ معاصر، حاجیه مجتهده امین، بانویی عالم، فاضل، فقیه، محدث، شاعر، حکیم و مفسر بوده است که برکات و خیرات وجودی اش یعنی تالیفات و آثار مکتوب وی و نیز تاسیس مکتب دینی فاطمه، دبیرستان دخترانه امین و سایر صدقات جاریه اش همچنان پابرجاست.

فهرست مندرجات

۱ – زندگانی مفسر
۲ – اساتید
۳ – اجازات
۴ – ویژگی‌های اخلاقی و علمی
۵ – آثار بانو امین
۶ – شاگردان
۷ – خدمات
۸ – وفات
۹ – عناوین مرتبط
۱۰ – پانویس
۱۱ – منبع

زندگانی مفسر

یکی از مفسران و قرآن پژوهان سده اخیر، مرحومه مجتهده نصرت امین، دختر حاج سید علی امین التجار بن سید حسن بن محمد بن معصوم حسینی اصفهانی است و مادرش دختر حاج مهدی ملقب به جناب است که در سال ۱۳۰۸ قمری، حدود ۱۲۶۸ شمسی در اصفهان متولد شد، همسرش حاج میرزا، ملقب به حاج معین التجار (پسر عمویش) بود.
در دوران حیاتش چند فرزندش از دست رفتند و یک فرزند صالح از ایشان به نام حاج سید محمد علی معینی امین بر جای مانده است.
مرحومه امین، روزگار کودکی را به تحصیل و تفکر پرداخت و اکثر علوم را نزد علامه فقیه میر سید علی اصفهانی نجف آبادی و شیخ مظاهری اصفهانی در منزل خویش پشت پرده فرا گرفت. کلیه دروس نحو، صرف، بلاغت، تفسیر، علوم حدیث، فقه و اصول و فلسفه را به خوبی آموخت و در آنها مهارت یافت، (علومی که برای یک مفسر ضروریست) به حدی که به درجه اجتهاد رسید و قادر به استنباط احکام شرعی شد. این بانوی عارف ربانی چنان به مبدا اقیانوس رحمت الهی وابسته بود که نغمات ملکوتی، تهلیل گلها و ریاحین را به گوش جان می‌شنید، و تا سن چهل سالگی دوران تهذیب و ریاضت و تحصیل را طی کرد و پس از آن مراحل ترقی و کمال را پیمود. نهایتا در خرداد ۱۳۶۲ شمسی، برابر رمضان ۱۴۰۳ قمری پس از قریب ۹۵ سال عمر پر برکت و با عزت، به جوار رحمت حق شتافت.

اساتید

اساتید ایشان عبارتند از:
۱- حجه الاسلام حاج آقا حسین نظام الدین کچویی
۲- حجهالاسلام و المسلمین آقا میرزا علی اصغر شریف
۳- آیه الله آقا سید ابوالقاسم دهکردی
۴- آیه الله میرزا علی آقا شیرازی
۵- آیه الله حاج میر سید علی نجف آبادی

اجازات

مجتهده امین از علمای شیعه زمان خویش اجازه روایت کسب کرد، از جمله آیت‌الله شیخ محمد کاظم شیرازی، شیخ عبد الکریم حائری، آیت‌الله شیخ ابراهیم حسینی شیرازی اصطهباناتی، آیت‌الله شیخ محمد رضا نجفی اصفهانی و آیت‌الله مرعشی نجفی که برخی از ایشان همچون آیت‌الله مرعشی نجفی، از وی اجازه روایت گرفتند.

[۱] محمد الحسون و‌ام علی مشکور، اعلام النساء المؤمنات/ ۲۳۳- ۲۴۸،

[۲] الاجازه الکبیره، آیت‌الله مرعشی نجفی ۲۴۵

.

ویژگی‌های اخلاقی و علمی

کمالات نفسانی و کرامات مختلفی که خداوند سبحان نصیب این علویه فرموده از مقدمه کتاب النفحات الرحمانیه اش آشکار است، ایشان در مقدمه چنین گفته است:
«بسم الله الرحمن الرحیم. الحمد لله الذی اضاء قلب اولیائه بنوره، فانکشف لهم به اسرار الوجود، و رشح علیهم من بحر المعارف و العلوم، و… و وجدت فی نفسی و روعی فی بعض الایام و الساعات اشراقات غیبیه، لیست مسبوقه بامور کسبیه فکریه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.