پاورپوینت سیدمحمدتقی بن عبدالرزاق فقیه احمدآبادی اصفهانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت سیدمحمدتقی بن عبدالرزاق فقیه احمدآبادی اصفهانی دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سیدمحمدتقی بن عبدالرزاق فقیه احمدآبادی اصفهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سیدمحمدتقی بن عبدالرزاق فقیه احمدآبادی اصفهانی :

پاورپوینت سیدمحمدتقی بن عبدالرزاق فقیه احمدآبادی اصفهانی

سیّدمحمّدتقی فقیه احمدآبادی بن سیّدعبدالرزاق بن سیّدعبدالجواد موسوی احمدآبادی بن میرقاضی بن سیّدمحمّد نائب الصدر بن میرمحمّدتقی موسوی عالم فاضل، خطیب بارع، و مجتهد جلیل‌القدر در اصفهان می‌باشد.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – شهادت
۳ – تالیفات
۴ – پانویس
۵ – منبع

معرفی اجمالی

سیّدمحمّدتقی فقیه احمدآبادی بن سیّدعبدالرزاق بن سیّدعبدالجواد موسوی احمدآبادی بن میرقاضی بن سیّدمحمّد نائب الصدر بن میرمحمّدتقی موسوی (وزیر شاه صفی = شاه سلیمان صفوی و همسفر او در سفر خراسان و مشهد مقدّس)، عالم فاضل، خطیب بارع، و مجتهد جلیل‌القدر، در شب‌ جمعه ۵ جمادی الاولی ۱۳۰۱ق در اصفهان متولّد شده و نزد جمعی از علمای اصفهان به کسب فیض پرداخته و یا اجازه دریافت نمود که از آن جمله است: سیّدابوالقاسم دهکردی، آقا سیّد اسداللَّه (عمه زاده‌اش)، حاج میرزا بدیع درب امامی، آخوند ملّامحمّدحسین فشارکی، حاج میرمحمّدصادق خاتون آبادی، آقا میرزا عبدالرزّاق (پدر دانشمندش)، آخوند ملّاعبدالکریم گزی، آخوند ملّامحمّد کاشانی، سیّدمحمود کلیشادی و حاج آقا منیرالدّین بروجردی. تا این که به مقامات عالیه علم و اجتهاد رسید. وی در مسجد امامزاده اسماعیل اقامه جماعت می‌نمود و تدریس می‌کرد. او از شیفتگان و دلباختگان حضرت ولیعصر (عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف)‌ بود. طبع شعر نیز داشت و اشعاری از او موجود می‌باشد.

شهادت

سرانجام در شب سه‌شنبه ۲۵ رمضان المبارک سال ۱۳۴۸ق پس از انتقال به بیمارستان مرسلین انگلیسی در اصفهان وفات یافت و یا به قول برخی از بستگان آن مرحوم به دست یکی از افراد فرقه ضالّه بهائیت که متصدی بیمارستان بود مسموم شد و به شهادت رسید و در تخت فولاد در تکیه‌ای مخصوص مدفون گردید. در سال‌های اخیر بقعه‌ای شکوه‌مند بر سر مزار او و پدر عالی‌قدرش بنا شده و زیارت‌گاه اهل معرفت است.

تالیفات

کتب زیر از تالیفات اوست:
۱. «آیین جمعه» یا «آداب الجمعات و ابواب الجنان» مطبوع ۲. «انیس المتفرّدین» ۳. «ایضاح الشّبهات» ۴. «بساتین الجنان» در معانی و بیان ۵. «تحفه المتادّبین» در نحو ۶. «تذکره الطّالبین» در شرح «آداب المتعلّمین» ۷. «ترتیب الطّلاب در نحو» ۸. «تعادل و تراجیح» ۹. «تفسیر قرآن» ۱۰. «توضیح الشّواهد» ۱۱. «حواشی بر شرح الخبیص» ۱۲. «دیوان اشعار» با تخلّص «شرعی» و «تقی» ۱۳. «سراج القبور» در آداب نماز و نافله شب ۱۴. «شرح مختصر بر کتاب تصریف» ۱۵. «شرح نصاب» که در ۱۶ رجب ۱۳۱۰ق در ۱۰ سالگی تالیف نموده است. ۱۶. «ضیاء المنیر» در صرف ۱۷. «کنز الغنائم» در فضیلت دعا و نماز جهت حضرت قائم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.