پاورپوینت سیدحسن بن علی مدرس حسینی میرمحمّدصادقی اصفهانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت سیدحسن بن علی مدرس حسینی میرمحمّدصادقی اصفهانی دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سیدحسن بن علی مدرس حسینی میرمحمّدصادقی اصفهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سیدحسن بن علی مدرس حسینی میرمحمّدصادقی اصفهانی :

پاورپوینت سیدحسن بن علی مدرس حسینی میرمحمّدصادقی اصفهانی

پاورپوینت سیدحسن بن علی مدرس حسینی میرمحمّدصادقی اصفهانی، عالم کامل و فقیه محقق مدقق، جامع معقول و منقول در اصفهان می‌باشد.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – وفات
۳ – تالیفات
۴ – پانویس
۵ – منبع

معرفی اجمالی

میرسیّدحسن مدرس بن میرسیّدعلی بن میرمحمّدباقر حسینی میرمحمّدصادقی بن میراسماعیل بن میرسیّدابوصالح بن میرعبدالرزّاق بن میرمحمّداسماعیل به میرسیّدابوصالح حسینی اعرجی سمنانی، عالم کامل و فقیه محقق مدقق، جامع معقول و منقول و حاوی فروع و اصول. در سال ۱۲۱۰ق در اصفهان متولّد شده و در اصفهان نزد پدر خود و دیگران کمی تحصیل نمود. بعداً در کربلا خدمت ملّامحمّد شریف‌العلماء و در نجف نزد صاحب جواهر و حاجی کلباسی (قبل از معاودت به ایران) و عدّه‌ای دیگر تلمّذ فرموده و پس از مراجعت به اصفهان نزد شیخ محمّدتقی رازی و برادرش شیخ محمّدحسین صاحب فصول و آخوند ملّاعلی نوری تحصیل نمود و با سیّدمحمّدحسن مجتهد [از اجداد مؤلف کتاب] هم‌درس و هم‌مباحثه بوده و این رفاقت و دوستی تا هنگام وفات برقرار بود. مرحوم مدرس از میرزین‌العابدین خوانساری و صاحب جواهر اجازه داشته است. او در زمان حیات استاد خود حاجی کلباسی در اصفهان حوزه بحث و درس و افاده تشکیل داده و عدّه‌ای کثیر از فضلاء و مجتهدین به درس او حاضر شده و او به «مدرّس» معروف گردید.
از آثار خیریه او بنای مسجدی زیبا و آبرومند در محلّه نو اصفهان است که به خاطر وفات مرحوم مدرس نیمه‌کاره ماند و رحیم خان بیگلربیگی، مسجد را به پایان رسانده و مسجد به نام او به «مسجد رحیم خان» معروف شد.

وفات

صاحب عنوان در ۳ جمادی الثّانیه سال ۱۲۷۳ق وفات یافته و در مسجد خویش در مقبره‌ای مخصوص مدفون گردید.

تالیفات

تالیفات ایشان عبارتند از:
۱. «اجوبه المسائل» ۲. «ترجمه نجاه العباد» صاحب جواهر ۳. «جوامع الکلم» یا «جوامع الاصول» [۴. «حاشیه بر شفا»] ۵. «رساله فی اصول الجاریه فی الشّک فی المکلّف به» ۶. «رساله فی اصاله البرائه» ۷. «رساله فی العداله» ۸. «رساله فی قاعده لاضرر» ۹. «رساله فی اصاله الصّحه» ۱۰. «رساله در عبادت» به فارسی ۱۱. «رساله فی القضاء و الشّهادات» ۱۲. «شرح مختصر النّافع» ۱۳. «مناسک حج» ۱۴. «هدایه الطّالبین» که رساله عملیّه اوست.

[۱] مهدوی، سیدمصلح‌الدین، دانشمندان و بزرگان اصفهان، ج۱، ص۵۰۹-۵۰۷.

[۲] مهدوی، سیدمصلح‌الدین، رجال اصفهان یا تذکره القبور، ص۱۵۵-۱۵۳.

[۳] مهدوی، سیدمصلح‌الدین، بیان المفاخر، ج۱، ص۳۰۳-۳۰۱.

[۴] معلم حبیب‌آبادی، محمدعلی، مکارم الآثار، ج۲، ص۳۷۶.

[۵] مهدوی، سیدمصلح‌ا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.