پاورپوینت سید محمدبن سید علی همدانی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت سید محمدبن سید علی همدانی دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سید محمدبن سید علی همدانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت سید محمدبن سید علی همدانی :
سیدمحمد حسینی همدانی
حسینیهمدانی، سیدمحمد، فقیه و مفسر امامی معاصر است.
فهرست مندرجات
۱ – تولد
۲ – پدر
۳ – تحصیلات
۳.۱ – شرکت در دروس غروی
۴ – وفات
۵ – آثار منتشر شده
۶ – آثار منتشر نشده
۷ – فهرست منابع
۸ – پانویس
۹ – منبع
تولد
وی در ۱۳۲۲ در نجف ، در خانوادهای اهل علم و تقوا ، به دنیا آمد.
[۱] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱، ص۳۵، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
پدر
پدرش ، سیدعلی بن سیدکاظم همدانی، معروف به میرسید علی عرب، از شاگردان آخوند خراسانی ، میرزاحسین خلیلی تهرانی ، سید محمدکاظم یزدی (مؤلف عروهالوثقی ) و ملاحسینقلی همدانی (استاد مشهور سلوک و اخلاق )، و از نوادگان محقق اَعْرَجی علامه سیدمحسن حسینی کاظمی بود.
[۲] محمدمحسن آقابزرگ طهرانی، طبقات اعلام الشیعه: نقباء البشر فی القرن الرابع عشر، ج۱، ص۱۵۰۷، مشهد ۱۴۰۴.
[۳] ناصرالدین انصاریقمی، «درگذشت حضرتآیتاللّه آقانجفی همدانی»، ج۱، ص۹۲، آینه پژوهش، سال۷، ش۴ (مهر ـ آبان ۱۳۷۵).
وی در کتاب انوار درخشان
[۴] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱، ص۳، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
از خود با نام سیدمحمد حسینی نجفیعربزاده یاد کرده است.
تحصیلات
سیدمحمد در ۱۳۳۰ به همراه پدرش به همدان رفت و به تحصیل علوم دینی نزد وی پرداخت.
[۵] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱، ص۳، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
در ۱۳۴۳ به نجف بازگشت و نزد سیدمحمدهادی میلانی و آقا عماد رشتی، مرحله سطوح را تکمیل کرد و پس از آن، در ۱۳۴۵ در آخرین دوره درس اصول میرزامحمدحسین نائینی حاضر شد و مورد توجه وی قرار گرفت
[۶] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱، ص۳۵ـ۳۶، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
تا آنجا که میرزای نائینی او را به دامادی خود برگزید.
[۷] محمدعلی ایازی، المفسرون: حیاتهم و منهجهم، ج۱، ص۱۶۴، تهران ۱۴۱۴.
شرکت در دروس غروی
وی در درسهای فقه ، اصول ، کلام و فلسفه شیخ محمدحسین غروی اصفهانی و سیدحسین بادکوبهای نیز حاضر میشد و در کنار آن در حلقه درس اخلاقِ عالِم اخلاقی نجف، سید عبدالغفار مازندرانی ، نیز شرکت میجست.
سیدمحمد پس از تکمیل مدارج علمی نزد استادانی چون آقا ضیاء عراقی و شیخ محمدکاظم شیرازی ، در ۱۳۲۷ش به همدان بازگشت و به تألیف و تدریس و امامت نماز جماعت پرداخت و پس از درگذشت پدرش، در مسجد کولانج همدان به وعظ و ارشاد پرداخت.
[۸] محمدعلی ایازی، المفسرون: حیاتهم و منهجهم، ج۱، ص۱۶۴، تهران ۱۴۱۴.
وفات
حسینی در ۱۵ جمادیالاولی ۱۴۱۷/ ۸ مهر ۱۳۷۵ در همدان وفات یافت. پیکرش، پس از تشییع با شکوه، به مشهد انتقال داده شد و در دارالزهد حرم مطهر امام رضا علیهالسلام به خاک سپرده شد.
[۹] محمدعلی ایازی، المفسرون: حیاتهم و منهجهم، ج۱، ص۹۳، تهران ۱۴۱۴.
آثار منتشر شده
برخی از آثار منتشر شده وی عبارتاند از:
۱) انوار درخشان در تفسیر قرآن، که مهمترین اثر وی و تفسیر فارسی همه قرآن است.
این تفسیر در هجده مجلد در ۱۳۸۰، به اهتمام محمدباقر بهبودی، در تهران انتشار یافت.
از ویژگیهای تفسیر انوار درخشان، استناد و توجه فراوان مؤلف به اخبار و روایات تفسیری اهل بیت علیهمالسلام است.
[۱۰] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱، ص۸۱، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۱۱] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱، ص۱۱۳، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۱۲] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱، ص۱۳۰ـ۱۳۱، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۱۳] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۸، ص۲۷۴، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۱۴] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۸، ص۳۱۴، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۱۵] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱۲، ص۴۸ـ ۴۹، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۱۶] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱۲، ص۱۳۵، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۱۷] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱۲، ص۱۸۸، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۱۸] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱۸، ص۵۰، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۱۹] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱۸، ص۱۰۷ـ ۱۰۸، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۲۰] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱۸، ص۲۲۴ـ۲۲۵، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
با این حال، وی به نقل اخبار و روایات اهلبیت بسنده نکرده، بلکه پس از پارهای توضیحات لغوی و نحوی و بیان برخی لطایف و اشارات، به تفسیر و تحلیل آیه پرداخته است.
گاهی نیز با عبارتهایی پیچیده و سنگین و با استفاده از اصطلاحات و تعبیرهای اهل معنا و معرفت، آیات را تفسیر کرده است.
[۲۱] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱، ص۸ـ۳۴، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
[۲۲] محمد حسینیهمدانی، انوار درخشان در تفسیر قرآن، ج۱۶، ص۲۸۲ـ ۲۸۵، چاپ محمدباقر بهبودی، تهران ۱۳۸۰.
همین ویژگی، موجب شده که بهرهگیری از این تفسیر به گروهی خاص اختصاص یابد.
[۲۳] محمدعلی ایازی، المفسرون: حیاتهم و منهجهم، ج۱، ص۱۶۵، ت
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.