پاورپوینت سوانح عمر (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت سوانح عمر (کتاب) دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سوانح عمر (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سوانح عمر (کتاب) :

پاورپوینت سوانح عمر (کتاب)

سوانح عمر، اثر شمس الدین رشدیه فرزند مرحوم حاج میرزا حسن رشدیه است که به زبان فارسی پیرامون زندگانی پدرش و خدماتی که ایشان در ساختن مدرسه و تالیفات مختلفی که از خود به جای گذاشته‌اند، نوشته است.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – انگیزه تالیف
۳ – گزارش محتوا
۳.۱ – فصل اول
۳.۲ – فصل دوم
۳.۳ – فصل سوم
۳.۴ – فصل چهارم
۴ – وضعیت کتاب
۵ – پانویس
۶ – منبع

ساختار کتاب

کتاب حاضر در ۱۲ فصل، یک مقدمه و یک فهرست می‌باشد. فصل اول از طفولیت رشدیه تا فصل پایانی از کودتای محمدعلی شاه ادامه پیدا کرده است.

[۱] سوانح عمر، شمس الدین رشدیه‌، ص۹-۱۵۱.

انگیزه تالیف

مولف انگیزه خود از نوشتن این کتاب چنین بیان می‌کند.
روزی متصدیان رادیو در برنامه «خدمت گزاران و بزرگان کشور»، گفتاری به عنوان «بنیانگذار فرهنگ نوین و تربیت جدید در ایران»، شرح حال پدرم را پخش می‌کرد.
گذشته از اشتباهاتی که در بیان مطلب شده بود، نام پدرم را میرزا حسن خان ذکر کرد، در صورتی که تمام عمر معمم و چند صباحی مکلا به کلاه پهلوی، و باز تا آخر حیات معمم و حاج میرزا حسن رشدیه معروف بود.
بالاخره مقتضی چنین دیدم، شرح خدمات و زحمات پدرم را در این راه از یادداشت‌های آن شادروان و آن چه خود دیده یا از حضرتش شنیده بودم، دفتری تهیه و تقدیم حضور مشتاقان کنم. باشد که در صحیفه ایام این اقدام من هم خدمت فرهنگی به قلم آید.

گزارش محتوا

در سال ۱۳۰۰ هجری حاج میرزا حسن رشدیه تبریزی، پس از طی دوره دو ساله تهیه معلم دار المعلمین بیروت برای استفاده از سازمان و تشکیلات روسیه در تحت حمایت و سرپرستی برادر مادریش حاج آخوند مقیم ایروان، اولین مدرسه ایرانی را در ایروان تاسیس و تا پنج سال دایر داشت. در سال ۱۳۰۵ ق به دامن مادر وطن گراییده، به میمنت و مبارکی اولین مدرسه را در تبریز تاسیس و تا ده سال مقیم آن جا بود؛ و نه بار مدرسه گشود و دستخوش حوادث شده است. در سال ۱۳۱۵ به کوشش شادروان حاج میرزا علی خان امین الدوله به امر پادشاه وقت به تهران احضار شده، اولین مدرسه را در پایتخت به نام «رشدیه» به گشود. و به دنبال او نیک اندیشان و امنای مدرسه رشدیه و سایر خدمت گزاران مدرسه‌ها تاسیس کرده، روز به روز به رونق بازار علم و ادب افزودند.

فصل اول

فصل اول در طفولیت و جوانی رشدیه است. حاج میرزا حسن رشدیه، فرزند آخوند ملامهدی تبریزی است که از زهاد و مجتهدین گوشه نشین تبریز و مورد ارادت و احترام فراوان آشنایان بود. مادر رشدیه سارا خانم، نوه صادق خان شقاقی بود که با فرزندانش به امر فتحعلی شا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.