پاورپوینت سرمایه‌داری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت سرمایه‌داری دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سرمایه‌داری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سرمایه‌داری :

کاپیتالیسم (مکاتب اقتصادی)

کپیتالیسم یا پاورپوینت سرمایه‌داری یک نظام اقتصادی است که در آن پایه‌های یک سیستم اقتصادی بر روی مالکیت خصوصی ابزارهای تولیدِ اقتصادی است و در دست مالکان خصوصی است و از این برای ایجاد بهره‌مندی اقتصادی در بازارهایی رقابتی استفاده می‌شود.

فهرست مندرجات

۱ – مقدمه
۲ – تعریف
۳ – انواع نظرات پاورپوینت سرمایه‌داری
۴ – اصول نظام پاورپوینت سرمایه‌داری
۴.۱ – لیبرالیسم اقتصادی
۴.۲ – اصل رقابت
۴.۳ – مکانیسم بازار و تعادل اقتصادی
۴.۴ – انگیزه سود
۴.۵ – آزادی انتخاب شغل
۵ – انواع نظام پاورپوینت سرمایه‌داری
۵.۱ – پاورپوینت سرمایه‌داری تجاری
۵.۱.۱ – عوامل شکل‌گیری این نظام
۵.۲ – پاورپوینت سرمایه‌داری صنعتی
۵.۳ – نظام پاورپوینت سرمایه‌داری لیبرال
۵.۴ – نظام پاورپوینت سرمایه‌داری مقرراتی
۶ – آینده نظام پاورپوینت سرمایه‌داری
۷ – تمرکز ثروت و شکاف میان کشورها
۸ – نابرابری در توزیع درآمدها
۹ – علت ادامه حیات نظام پاورپوینت سرمایه‌داری
۱۰ – پانویس
۱۱ – منبع

مقدمه

اصطلاح “کاپیتال” ماخوذ از ریشه لاتینی کاپیتلیوم (Capitalism) است. پیشوند “caput” به‌معنای “سر” و در زبان اقتصاد به‌معنای سرمایه‌ به‌کار می‌رود. پول، از آن جهت که سود و بهره به‌دنبال دارد، در اقتصاد، سرمایه مالی محسوب می‌شود. پاورپوینت سرمایه‌داری عبارت از روحیه سودجویی و سرمایه‌گذاری مستمر سودها، با توسل به راه و روش عقلانی است. در یک نظام پاورپوینت سرمایه‌داری‌ هر فرد سرمایه‌دار، الزاماً باید از تمام امکانات موجود برای کسب حداکثر سود استفاده کند؛ زیرا در غیر این‌صورت، محکوم به زوال و ورشکستگی است. برای اینکه بتوانیم به تعریف دقیقی از پاورپوینت سرمایه‌داری برسیم، تبیین این مسئله ضروری است، که ما کنش اقتصادی را کنشی مبتنی بر سودجویی و تحقق سود با بهره‌گیری از فرصت‌های تجاری و به‌عبارت دیگر امکان‌پذیری فرصت‌های (به‌ظاهر) صلح‌آمیز بدانیم.

[۱] رحمان‌زاده، مهدی، سایت پژوهه، http://www.pajoohe.com/fa/index. phpPage=definition&UID=34311#_ ftn1

تعریف

پاورپوینت سرمایه‌داری نظامی اجتماعی است که در آن وسایل تولید، توزیع و مبادله به‌طور کامل و اساسی در مالکیت خصوصی افراد است.

[۲] جاسبی، عبدالله، ارزیابی و نقد نظام‌های اقتصادی، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳۷۶، چاپ اول، ص۵۹.

انواع نظرات پاورپوینت سرمایه‌داری

نظام پاورپوینت سرمایه‌داری در بریتانیای قرن هجدهم توسعه یافت و بعدها به شمال غربی اروپا و آمریکای شمالی راه یافت. این مسئله همراه و همزمان با انقلاب صنعتی بود.

[۳] رحمان‌زاده، مهدی، سایت پژوهه، http://www.pajoohe.com/fa/index. phpPage=definition&UID=34311#_ ftn1.

دو نوع نظریه در مورد پیدایش پاورپوینت سرمایه‌داری وجود دارد. یکی این‌که پاورپوینت سرمایه‌داری زاییده اختراعات مکانیکی قرن هیجدهم است؛ که باعث افزایش سریع قدرت تولید کارخانه‌ها و جستجو برای بازارهای جدید جهت فروش کالاهای تولیدشده و در نتیجه باعث گسترش تجارت و بازار مالی شد. نظریه دوم که بیشتر به حقیقت نزدیک‌تر است این است که پیدایش پاورپوینت سرمایه‌داری تجاری و مالی بر پاورپوینت سرمایه‌داری صنعتی تقدّم داشته است.

[۴] جاسبی، عبدالله، ارزیابی و نقد نظام‌های اقتصادی، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳۷۶، چاپ اول، ص۶۰.

اصول نظام پاورپوینت سرمایه‌داری

نظام پاورپوینت سرمایه‌داری دارای اصول و قواعدی هست برای رسیدن به آن نظم و نظام، لازم هست از آن اصول پیروی کرد که این اصول عبارتند از:

لیبرالیسم اقتصادی

لیبرالیسم اقتصادی مهم‌ترین اصل فکری و فلسفی نظام پاورپوینت سرمایه‌داری است. این اصل به‌دنبال پذیرش فلسفه دئیسم ابتدا توسط اقتصاددانان فیزیوکرات و سپس کلاسیک، مورد تاکید قرار گرفت. در تعریف کلّی، لیبرالیسم به‌معنی اعتقاد به ارزش آزادی فردی است؛ که از دو اصل اصالت فرد و آزادی فردی تشکیل می‌شود. در این نظام، افراد آزاد هستند روشی را جهت بهره‌برداری از منابع موجود انتخاب کنند؛ چون هرکس بهتر از دیگران قادر به قضاوت درباره منافع خویش است. همچنین محور اصلی هر اجتماع خود فرد است و فرد و منافع او بر اجتماع تقدم دارد.

اصل رقابت

اهمیّت این اصل در نظام اقتصاد پاورپوینت سرمایه‌داری به‌حدی است که این نظام را نظام رقابتی نیز می‌نامند. اگر چه به‌دلیل ارتباط نزدیک اصل رقابت با لیبرالیسم می‌توان آن‌ را از “مبانی فکری” نظام پاورپوینت سرمایه‌داری نیز به‌حساب آورد، اما به‌دلیل تعیین قیمت در بازار رقابتی در سطحی که سود متعارف را تامین می‌کند، این اصل در درجه اول از “اصول”نظام پاورپوینت سرمایه‌داری به‌حساب می‌آید. بازار رقابت کامل بازاری است که در آن تعداد تولیدکنندگان و فروشندگان کالاهای همگن، بی‌شمار و سهم هر یک از خریدار و فروشنده از بازار‌ اندک است.

مکانیسم بازار و تعادل اقتصادی

بر اساس این اصل، مکانیسم خودکار بازار به‌عنوان تنها عامل ایجادکننده تعادل و تنظیم‌کننده عرضه و تقاضا در سطح تعادل است و هرگونه مداخله دولت در فعالیت‌های اقتصادی، مخالف با نظم طبیعی و تعادل خودکار است. به‌عبارت دیگر اگر تقاضا در بازار، برای کالا بیشتر از تولید باشد، قیمت کالای مورد نظر افزایش خواهد یافت و اگر عرضه بیش از تقاضا باشد، مقداری از آن کالا فروش نرفته و تولیدکننده مجبور به کاهش قیمت کالای خود خواهد شد. لذا تغییر در قیمت‌ها، سبب افزایش یا کاهش کالای عرضه‌شده به بازار می‌شود؛ تا تعادل بین عرضه و تقاضا به‌وجود آید. این عملیات باید به‌طور طبیعی و بدون دخالت دولت انجام گیرد، تا بازار همیشه در تعادل باشد.

انگیزه سود

انگیزه سود در نظام پاورپوینت سرمایه‌داری خودخواهانه است و اجتماعی که بر اساس منفعت شخصی بنا شود، ملاحظات اخلاقی را در نظر نخواهد گرفت؛ چون از نظر طرف‌داران نظام پاورپوینت سرمایه‌داری، موفقیت در کارها بر اساس سود و ضرر سنجیده می‌شود.

آزادی انتخاب شغل

در این نظام، بیکاری که به‌واسطه تغییر در تقاضای عوامل تولید و تکنولوژی به‌وجود می‌آید، غیر قابل اجتناب است و آزادی انتخاب شغل در اقتصادی که بیکاری طولانی در آن حکم‌فرما است، نمی‌تواند معنی و مفهومی داشته باشد.

[۵] نمازی، حسین، نظام‌های اقتصادی، تهران، انتشار، ۱۳۸۷، چاپ پنجم، ص۱۳۲-۱۵۰.

[۶] مدنی، امیرباقر، نظام‌های اقتصادی، تهران، ۱۳۵۲، چاپ‌خانه کیهان، ص۴۰-۴۴.

انواع نظام پاورپوینت سرمایه‌داری

در نظام پاورپوینت سرمایه‌داری انواع گوناگونی به چشم می‌خورد که هر کدام دارای قواعد و نظم خود می‌باشد که عیارتند از:

پاورپوینت سرمایه‌داری تجاری

این نظام بر مبنای تفکر مرکانتیلیست‌ها در قرن شانزدهم و فراهم شدن زمینه عملی آن از چند دهه قبل از آن قوّت گرفت و تا زمان شکل‌گیری نظام پاورپوینت سرمایه‌داری صنعتی در نیمه قرن هیجدهم ادامه یافت. شرط لازم برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی، به‌ رسیمت شناختن آزادی فردی و مالکیّت خصوصی بود؛ که در شرایط رقابتی می‌توانست انگیزه کافی را برای این منظور ایجاد نماید. بنابراین اصول اولیه نظام اقتصاد پاورپوینت سرمایه‌داری یعنی آزادی فردی، در همین دوره شکل گرفت.

عوامل شکل‌گیری این نظام

عوامل و زمینه‌های شکل‌گیری این نظام را در موارد زیر می‌توان جست:
۱. تبدیل شهرها به مراکز فعالیت‌های اقتصادی و بروز جنگ‌های صلیبی در قرن یازدهم موجب گسترش صنعت و بازرگانی در سطح بین‌المللی شد. پس از آن سه عامل مهم دیگر در رشد و شکوفایی نظام پاورپوینت سرمایه‌داری تجاری نقش داشت؛
۲. استثناهایی که کلیسا برای بهره قائل شد، زمینه را برای تهیه منابع مالی به‌ منظور فعالیت‌های بازرگانی و صنعتی فراهم ساخت؛
۳. اکتشافات بزرگ دریایی در قرن پانزدهم و شانزدهم و انتقال طلا و سایر فلزات قیمتی آمریکا به کشورهای اروپایی، موجب جلب منفعت و ایجاد انگیزه برای فعالیّت بیشتر تجاری و اقتصادی شد؛
۴. مکتب مرکانتیلیسم نیز از قرن شانزدهم با معرفی تجارت به‌عنوان تنها عامل م

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.