پاورپوینت سراج انصاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت سراج انصاری دارای ۲۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سراج انصاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سراج انصاری :

مهدی پاورپوینت سراج انصاری

مهدی پاورپوینت سراج انصاری، فرزند “آیت الله آقا میرزا عبدالکریم کلیبری انصاری، روحانی مبارز در حیطه انحراف دینی خصوصا افکار کسروی با تاسیس نشریه، گام مهمی برداشته است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – تاسیس انجمن دینی
۳ – سفر به عراق و بازگشت
۴ – اندیشه سراج در دین
۵ – شعار مشهور سراج
۶ – نگاه سراج به تبلیغات دینی
۷ – اساس تکیه‌گاه تبلیغی سراج
۸ – فعالیت‌های علمی
۹ – آثار سراج
۱۰ – وفات سراج
۱۱ – فهرست منابع
۱۲ – پانویس
۱۳ – منبع

معرفی اجمالی

“حاج مهدی پاورپوینت سراج انصاری” فرزند “آیت الله آقا میرزا عبدالکریم کلیبری انصاری” «عنوان خانوادگی انصاری به دلیل انتساب این خاندن» در ۳ فروردین ۱۲۷۵ه. ش مصادف با ۷ شوال ۱۳۱۳ه. ق در نجف اشرف به دنیا آمد و پس از ۸ سال به همراه خانواده راهی تبریز شد و در این شهر به تحصیل پرداخت و بعد از فراگیری آموزش‌های لازم، به کارهای تبلیغی مشغول شد.

تاسیس انجمن دینی

وی در سال ۱۳۱۳ ش پس از آشنایی با کسروی و نشریه او، “پیمان”، در تهران، در سال ۱۳۱۵ش به هنگام بازگشت به تبریز به منظور گفتگوهای دینی، اخلاقی و تاریخی، انجمنی تاسیس کرد؛ اما با سفر به عراق در پی تشدید مسئله کشف حجاب، باعث تعطیلی انجمن شد.

سفر به عراق و بازگشت

او پس از سکونت در کاظمین به تحصیل نزد “آیت الله هبه‌الدین شهرستانی” پرداخت و در کنار آن به تجارت مشغول شد. و در شهریور ۱۳۲۲ ش برای همیشه به ایران بازگشت.

اندیشه سراج در دین

سراج، دین را عامل حرکت و تکاپوی جامعه می‌دانست و معتقد بود که دین وسیله اصلاح فرد و اجتماع است و لذا باید در تمامی عرصه‌ها حتی سیاست، حضور داشته باشد. در واقع آرمان زندگی او دفاع از دین در برابر بدعت‌ها، خرافه‌ها و کجروی‌ها بود، از این رو وی در دو جبهه فعالیت می‌کرد: از یک سو، در برابر افراطیونی چون “کسروی”، “قلمداران” و… که به نام اصلاح طلبی در دین و مبارزه با خرافات با اساس دین و مذهب مبارزه می‌کردند و از سوی دیگر، با حفظ حرمت مرجعیت و روحانیت برای مقابله با خرافات رایج در جامعه شیعی تلاش می‌نمود.

[۱] جعفریان، رسول، حاج مهدی پاورپوینت سراج انصاری ستاره‌ای درخشان در عرصه مطبوعات دینی، قم: موسسه اطلاع رسانی اسلامی مرجع، چ۱، ۱۳۸۲، ص۱۶-۱۷-۱۸.

شعار مشهور سراج

شعار وی این بود که:
«باید امروز مصلحین جامعه مسلمانان بکوشند و میان عموم فرق مسلمین رابطه برادری و هماهنگی را محکم نمایند و بدین‌وسیله مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام بزنند».

[۲] پاورپوینت سراج انصاری، مهدی، شیعه چه می‌گوید، ص۴۴۵.

نگاه سراج به تبلیغات دینی

یکی دیگر از‌ اندیشه‌های “حاج سراج”، سامان‌دهی به امور تبلیغات دینی به ویژه امور مربوط به روحانیت و مساجد بود. او بر نقش همه طبقات و اقشار اجتماع در حفظ سازمان دینی جامعه تاکید داشت.

[۳] جعفریان، رسول، حاج مهدی پاورپوینت سراج انصاری ستاره‌ای درخشان در عرصه مطبوعات دینی، قم: موسسه اطلاع رسانی اسلامی مرجع، چ۱، ۱۳۸۲، ص۹۷.

اساس تکیه‌گاه تبلیغی سراج

“حاج سراج” برای رسیدن به اهدافش بیشتر به نشریه متکی بود لذا پا به عرصه مطبوعات نهاد. اساساً آنچه که مرحوم “سراج” را در این مسیر قرار داد، مبارزه با رواج بی‌دینی در سطح جامعه ایرانی پس از شهریور ۱۳۲۰ بود.

[۴] جعفریان، رسول، حاج مهدی پاورپوینت سراج انصاری ستاره‌ای درخشان در عرصه مطبوعات دینی، قم: موسسه اطلاع رسانی اسلامی مرجع، چ۱، ۱۳۸۲، ص۲۵.

بدین‌ترتیب در هفته نامه هراز، سلسله مقالات «مدعی پیامبری» را بر علیه “کسروی” نوشت که بعدها با عنوان «نبرد با بی‌دینی» به صورت کتاب درآمد. سپس در نشریه آیین اسلام مقالاتی را با عنوان «شیعه چه می‌گوید» در دفاع از مرام تشیع و بر ضد شیعیگری “کسروی” به چاپ رسانید. او مدتی نیز با نشریه دنیای اسلام همکاری نمود.

[۵] جعفریان، رسول، حاج مهدی پاورپوینت سراج انصاری ستاره‌ای درخشان در عرصه مطبوعات دینی، قم: موسسه اطلاع رسانی اسلامی مرجع، چ۱، ۱۳۸۲، ص۳۹.

و در این اثنا به منظور هماهنگی مطبوعات دینی و جذب سرمایه به این حوزه، تلاش کرد تا شرکت سهامی مطبوعات دینی تاسیس کند.

فعالیت‌های علمی


  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.