پاورپوینت سالبه جزئیه با موجبه جزئیه شکل سوم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت سالبه جزئیه با موجبه جزئیه شکل سوم دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سالبه جزئیه با موجبه جزئیه شکل سوم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سالبه جزئیه با موجبه جزئیه شکل سوم :

پاورپوینت سالبه جزئیه با موجبه جزئیه شکل سوم

پاورپوینت سالبه جزئیه با موجبه جزئیه شکل سوم، یکی از ضروب عقیم شکل سوّم قیاس اقترانی است.

فهرست مندرجات

۱ – اشکال اربعه
۲ – تالیف قضایا
۳ – ضرب عقیم شکل سوّم
۴ – مستندات مقاله
۵ – پانویس
۶ – منبع

اشکال اربعه

برای قیاس اقترانی به حسب کیفیت انتساب حد وسط آن به دو حد دیگرش چهار صورت متصور است. هر یک از این صور را «شکل» می‌گویند؛ بنابراین، شکل عبارت است از هیئتی که از کیفیت ارتباط حد وسط با دو حد دیگر (اصغر و اکبر) در دو مقدمه قیاس از لحاظ موضوع یا محمول‌ بودن حاصل می‌شود و اشکال قیاس اقترانی حملی، چهارتاست.

[۱] مظفر، محمدرضا، المنطق، ص۲۴۷.

تالیف قضایا

هرگاه چند قضیه (صغرا و کبرا) را برای رسیدن به نتیجه‌ای تالیف کنند این تالیف را «اقتران» و هر یک از هیئت‌های حاصل از تالیف را (به لحاظ کلّی یا جزئی‌ بودن و موجبه یا سالبه‌ بودن صغرا و کبرا) «ضرب» یا «قرینه» می‌نامند.

[۲] مظفر، محمدرضا، المنطق، ص۲۴۹.

در هر شکلی از اشکال چهارگانه قیاس اقترانی، صغرا یا موجبه است یا سالبه و هر کدام یا کلیه است یا جزئیه. کبرا هم به همین منوال است و از ضرب چهار صورت صغرا در چهار صورت کبرا شانزده ضرب و قرینه حاصل می‌شود، ولی چون برای انتاج هر شکلی شرایطی معتبر است، از این‌رو برخی از آن ضروب، منتج و برخی از آنها عقیم و غیر منتج‌اند.

[۳] مظفر، محمدرضا، المنطق، ص۲۵۰.

ضرب عقیم شکل سوّم

یکی از ضروب عقیم شکل سوّم آن است که صغرای قیاس، سالبه جزئیه و کبرا، موجبه جزئیه باشد. دلیل عقیم‌ بودن، فقدان یکی از شرایط عمومی قیاس، یعنی جزئی‌ نبودن دو مقدمه است. البته شرایط اخ

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.