پاورپوینت زبور آل داود


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت زبور آل داود دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت زبور آل داود،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت زبور آل داود :

پاورپوینت زبور آل داود (کتاب)

«پاورپوینت زبور آل داود»، اثر سلطان هاشم میرزا، تبارنامه و ذکر فشرده‌ای از زندگی نیاکان سادات مرعشی و شرح ارتباط آنان با سلاطین صفوی است که به زبان فارسی و در سال ۱۲۱۸ ق نوشته شده است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ساختار
۳ – گزارش محتوا
۳.۱ – باب اول
۳.۲ – فصل دوم
۴ – وضعیت کتاب
۵ – پانویس
۶ – منبع

معرفی اجمالی

انگیزه تالیف آن بوده است که این سادات از کیفیت احوال اجداد خود اطلاع یافته، نسبت یکدیگر را بدانند و در املاک این خاندان، به استحقاق و درستی تصرف نمایند.
اهمیت تاریخی کتاب، به خاطر ذکر تاخت و تاز تیمورلنگ به ایران ، ثبت سوانح و حوادث ناگوار اواخر عهد صفویه ، بیان وقایع و اتفاقات دوران افشاریه و شرح روابط و مناسبات سادات مرعشی با این سلسله‌ها می‌باشد.

[۱] پاورپوینت زبور آل داود، هاشم میرزا سلطان‌، ص۲۱-۱۴۵.

ساختار

کتاب با دو مقدمه از مصحح و مؤلف آغاز و مطالب در دو باب، ارائه گردیده است.
مباحث، در بردارنده نسب نامه و ذکر مجملی از احوال اجداد سادات مرعشی، از تبار امام زین العابدین علیه‌السّلام و سواد وقف نامه‌ها و قباله‌های املاک و اموال غیر منقول و مستغلات وقفی ایشان است.
تذکره و شرح حال خاندان‌های امیرکبیر سید قوام الدین صادق ، جد سیزدهم مؤلف در سده هشتم هجری، که از اهل طریقت ، پیر و مراد مردم و حاکم مازنداران بود، میرزا محمد داود، داماد شاه سلیمان صفوی و جد مؤلف، و فرزندش شاه سلیمان ثانی، که حکومتش دولت مستعجل و بدفرجام بود، در این اثر آمده است.
نویسنده از شاهان صفویه ، به نیکی یاد کرده و انقراض سلسله آنان را باعث از هم گسیختگی رشته نظم ایران دانسته است.
شجرنامه این خاندان در پایان کتاب با عنوان تعلیقات آمده است.

گزارش محتوا

مقدمه مصحح، به کیفیت تصحیح و نسخ موجود از کتاب اشاره کرده است.
مقدمه مؤلف، به بیان احوالات سید کمال الدین احمد بن امیرکبیر و تعدادی از اولاد او از جمله رضی الدین، فخرالدین، نصیرالدین، ظهیرالدین، علی، شرف الدین، یحیی، همچنین احوال و اعمال امرایی؛ مانند امیر نظام الدین علی بن امیر قوام الدین محمد، عبدالقادر بن امیر قوام الدین محمد، میرزا عبدالله، میرزا محمد معصوم ولد ثانی، میرزا حبیب الله، میرزا عبدالله، فرزند میر محمدحسین، میرزا محمد مهدی ولد میرزا عبدالله پرداخته است.

باب اول

باب اول، اختصاص دارد به بیان شرح کوتاهی از زندگانی و احوالات میرزا ابوالقاسم، فرزند ارشد نواب میرزا محمد داود و اولاد ایشان.
میرزا ابوالقاسم، در شب شنبه بیست و سوم صفر سال ۱۰۸۰ ق در دارالسلطنه اصفهان به دنیا آمد.
ظاهرا ایشان به آوردن آب کوهرنگ به اصفهان مامور می‌شوند که به علت طغیان و ممانعت افاغنه، موفق به این کار نمی‌شوند. درایام محاصره اصفهان به دست افاغنه، مامور نگاهبانی از خندقی که به دور شهر کشیده شده بود شده و سرانجام پس از نشان دادن رشادت‌های زیاد، به شهادت رسیده و در صحن امام زاده اسماعیل- که در اصفهان واقع است، مدفون گردید.
ایشان دارای دو پسر به نام‌های میرزا سید احمد و میرزا عبدالائمه بودند که نویسنده به شرح احوالات آن‌ها پرداخته است.
در ادامه به احوال و اقدامات اولاد میرزا محمدداود حسینی مرعشی صفوی؛ از جمله میرزا محمدعلی، میرزا محمدحسین، میرزا محمدرضا، میرزا سیدعلی، میرزا عبدالمولی، میرزا زین العابدین، میرزا کلب رضا قلی خان، پری نسا بیگم، فخر شرف بیگم، حور جهان بیگم و نتیجه النسا بیگم اشاره شده است.

فصل دوم

در فصل دوم، احوالات سید محمد میرزا ملقب به شاه سلیمان ثانی بیان شده است.
ایشان پسر دیگر میرزا محمد داود مرعشی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.