پاورپوینت زبده البیان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت زبده البیان دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت زبده البیان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت زبده البیان :

زبدهالبیان (اردبیلی)

پاورپوینت زبده البیان فی براهین احکام القرآن اثـر شـیـخ احـمد (م ۹۹۳ ق) فرزند محمد اردبیلی معروف به مقدس اردبیلی، از مشاهیر علما و فقهای امامیه می‌باشد.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – محتوای کتاب
۳ – حواشی کتاب
۴ – وضعیت و نسخ کتاب
۵ – پانویس
۶ – منبع

ساختار کتاب

این تفسیر در یک مجلد به زبان عربی و شیوه روائی و اختصاص به آیات فقهی و احکام قرآن دارد. و آن را به ترتیب کتب فقهیه بر هجده کتاب تنظیم نموده طوری که آغاز آن کتاب طهارت و پایان آن کتاب قضاء و شهادات است.

محتوای کتاب

مـفـسـر در حکم و تفسیر آیات احکام از احادیث و روایات ائمه معصومین (علیهم‌السّلام) بهره بسیار گرفته است و بـه فقه و نیز در آغاز تفسیر خویش، جهت تیمن، به تفسیر سوره فاتحه پرداخته است. مفسر مباحث خویش را در هر کتاب از این تفسیر در چند بـخش تقسیم نموده سپس آیه‌های هر بخش را گردآوری کرده و در هر مبحثی عنوان می‌کند و نیز بعضی از مباحث مانند کتاب الصوم و کتاب الخمس را در یک عنوان تفسیر نموده است. وی احتمالا از کتاب کنزالعرفان فاضل مقداد (م ۸۲۶ ق) بسیار بهره مند شده است.

حواشی کتاب

این اثر از کتب معتبر آیات احکام می‌باشد که مورد توجه علمای امامیه بوده و حواشی بسیاری بر آن نگاشته شـده از جمله: حاشیه فیض کاشانی (م ۱۰۹۱ ق) و حاشیه ملا عبدالفتاح تنکابنی (م ۱۱۲۴ ق) و حـاشیه سید نعمت‌اللّه جزائری و حاشیه میرزا فضل‌اللّه استرآبادی و دیگران و همچنین این تفسیر به فارسی ترجمه شده و سید محمدسعید طباطبائی قهبائی (۱۰۱۲ – ۱۰۹۲ ق) شرح مبسوطی به نـام مـفاتیح الاحکام بر آن نگاشته است.

وضعیت و نسخ کتاب

نـسـخـه‌هـای خـطی‌ ایـن تـفـسیر شایع است از جمله شانزده نسخه در کتابخانه آستان قدس (شماره‌های ۱۲۰۸ و ۱۲۰۹) و پنج نسخه در کتابخانه آیت اللّه مرعشی در قم موجود است.
این تفسیر نخستین بار در ۱۳۰۵ ق چاپ سنگی شده است.
و در ۱۳۸۶ ق به تحقیق محمدباقر بهبودی تصحیح و طبع گردیده است.
همچنین نسخه‌ای از ترجمه قدیمی‌ این اثر (قبل از ۱۲۴۰ ق) در کاظمین در

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.