پاورپوینت رکن یمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت رکن یمانی دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت رکن یمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت رکن یمانی :

پاورپوینت رکن یمانی

پاورپوینت رکن یمانی، یا رکن جنوبی، این رکن، در زاویه جنوبی خانه کعبه است و تقریبا مقابل کشور «یمن» و قبل از رکن حجرالاسود می‌ باشد.

فهرست مندرجات

۱ – موقعیت پاورپوینت رکن یمانی
۲ – علت نامگذاری
۳ – فضلیت
۳.۱ – محل استجابت دعا
۳.۲ – باب بهشت
۴ – نکته مهم
۵ – در روایات
۵.۱ – در آغوش گرفتن رکن
۵.۲ – وجود فرشتگان
۶ – پیامبر و پاورپوینت رکن یمانی
۶.۱ – محل نزول ملائک
۶.۲ – آستانه بهشت
۷ – منابع جهت مطالعه
۸ – منبع

موقعیت پاورپوینت رکن یمانی

پاورپوینت رکن یمانی، یا رکن جنوبی: این رکن، در زاویه جنوبی خانه و تقریبا مقابل کشور «یمن» و قبل از رکن حجرالاسود می‌ باشد. فاصله آن تا رکن اسود ۵۲/ ۱۱ متر است.
خلیل خدا ، ابراهیم علیه السلام هنگامی که کعبه را بنا کرد، دو رکن بر آن قرار داد؛ نخست «رکن حجرالاسود» و دیگر «پاورپوینت رکن یمانی» و دیوار کعبه از سوی حجر اسماعیل را به صورت نیم دایره‌ای ساخت، بطوری که زاویه ‌ای بر آن قرار نداد.

علت نامگذاری

از این جهت به آن یمانی می‌ گویند که به سمت یمن بوده و جهت قبله اهل یمن به ناحیه این رکن است.

فضلیت

از میان چهار رکن کعبه، فضیلت پاورپوینت رکن یمانی و رکن اسود از دو رکن دیگر بیشتر است؛ چنان که روایات زیادی از شیعه و سنی درباره فضیلت و اهمیت این دو رکن نقل شده است.
پیامبر صلی الله علیه و آله همواره پاورپوینت رکن یمانی را استلام می‌ کردند.
پیامبر گرامی اسلامصلی الله علیه و آلهقبل از هجرت به مدینه، و در زمانی که مسجدالاقصی قبله مسلمانان بود هنگامی که رو به سوی بیت المقدس می‌ ایستاد، بین رکن حجرالاسود و پاورپوینت رکن یمانی قرار می‌ گرفت و در این حال کعبه در مقابل آن حضرت و بین بیت المقدس و ایشان واقع می‌ شد و بدین سان هم کعبه و هم بیت المقدس را، همزمان استقبال می‌ نمودند.

محل استجابت دعا

پاورپوینت رکن یمانی از اماکنی است که دعا در آنجا به اجابت می‌ رسد.
بنا به قول مشهور، محلی که برای فاطمه بنت اسد سلام‌الله‌علیها شکافته شد تا به درون کعبه رود و فرزندش علی بن ابی طالب علیه السلام را به دنیا آورد، در کنار پاورپوینت رکن یمانی بوده است.
جبرئیل ، فرشته بزرگ الهی که همیشه یار و یاور رسول خدا صلی الله علیه و آله بوده، به این مقام آمده است. پاورپوینت رکن یمانی خاطره رخساره نبی را در خود دارد، پاورپوینت رکن یمانی خاطره دست رسول خداصلی الله علیه و آله به یاد دارد، پاورپوینت رکن یمانی محل هبوط فرشتگان خداست، آن‌ها در آنجا حاضرند و ناظر و خشوع و تذلل بندگانی را می‌ بینند که خداوند به آن‌ها مباهات کرده است.

باب بهشت

پاورپوینت رکن یمانی باب بهشت است، از آنجا می‌توان بهشت را نظاره کرد، از آن جا بوی بهشت می‌ آید، پاورپوینت رکن یمانی اتصالی به اهل بیت علیهم السلام دارد، لذا فضیلت آن دو چندان می‌ شود. ذکر گفتن، تواضع کردن، صلوات فرستادن، توبه کردن و با خدا سخن گفتن بی پاسخ نمی‌ ماند. درهای عروج از همین جا به روی اولیا گشوده می‌ شود، چنانکه باب ورود مولود کعبه، نیز در کنار آن است. پاورپوینت رکن یمانی پایان راه نیست، بلکه آغاز سلوک است؛ سلوکی به سمت کعبه آمال، و آستانه‌ای برای ورود به دریای اسرار. پاورپوینت رکن یمانی، کلید اسرار بهشت و طواف، کلید اسرار خداست!

نکته مهم

به دلیل بازسازی ‌هایی که در دیوار کعبه صورت گرفته، هیچ اثری از محل ورود این بانوی بزرگوار بر کعبه دیده نمی‌شود و هر نوع جستجو برای یافتن آن ناممکن است.

در روایات

به نقل از رسول خداصلی الله علیه و آله وسلم آمده است که فرمود: «مسح حجرالاسود و پاورپوینت رکن یمانی، گناهان انسان را پاک می‌ کند.»
در روایتی از امام باقرعلیه السلام نقل شده است که فرمود: رسول خداصلی الله علیه و آله وسلم دو پاورپوینت رکن یمانی و اسود را استلام می‌ کرد و آنها را می‌ بوسید و صورتش را بر آنها می‌ نهاد.
ابومریم نقل کرده است که همراه امام باقر علیه السلام طواف می‌ کردم. در هر دوری که می‌ زد، پاورپوینت رکن یمانی را استلام می‌ کرد و می‌ فرمود: «اللهم تب علی حتی اتوب، و اعصمنی حتی لا اعود.» .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.