پاورپوینت رسم الخط


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت رسم الخط دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت رسم الخط،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت رسم الخط :

پاورپوینت رسم الخط قرآن

قرآن کریم باید با بهترین و شیواترین خط نگارش شود. کتابت قرآن از جمله مواردی است که نقش مؤثری در جذب هر چه بیشتر برای قرائت شیوا و روان این کتاب آسمانی دارد، به همین دلیل هر چه نگارش از شیوه مطلوبتری برخوردار و روانتر باشد، تمایل به قرائت آن نیز افزایش خواهد یافت.

فهرست مندرجات

۱ – تعریف پاورپوینت رسم الخط
۲ – دیدگاه دانشمندان پیرامون پاورپوینت رسم الخط قرآن
۲.۱ – موافقان توقیفی بودن پاورپوینت رسم الخط
۲.۲ – مخالفان توقیفی بودن پاورپوینت رسم الخط
۳ – پانویس
۴ – منبع

تعریف پاورپوینت رسم الخط

طرز نگارش خطوط هر زبان را پاورپوینت رسم الخط آن زبان گویند،پاورپوینت رسم الخط قرآن مجید مطابق زبان عرب میباشد.

دیدگاه دانشمندان پیرامون پاورپوینت رسم الخط قرآن

موافقان توقیفی بودن پاورپوینت رسم الخط

برخی از کسانی که به ‌آداب و رسوم گذشته سخت پایبندند، تصورکرده‌اند که رسم‌الخط مصحف به دستور خاص پیامبر(ص) به همین گونه و شکل فعلی تدوین شده است و نویسندگان اولیه دخالتی در نحوه نوشتن کلمات نداشته اند و در پس این ناهنجاریهای نوشتاری، سری پنهان و حکمتی نهفته است که جز خدا، کسی ازآن آگاه نیست.
۱-ابن المبارک از شیخ و استاد خود، عبدالعزیز الدباغ نقل می کند که او گفته است: «پاورپوینت رسم الخط قرآن سری از اسرار خداوند است و تعیین آن از پیامبر (ص) است آن حضرت دستور داده است که قرآن را به این شکل بنویسند و نویسندگان برآن چه از پیامبر(ص) شنیده اند، هیچ نیفزوده اند و از آن هم چیزی نکاسته اند گوید: صحابه ودیگران به اندازه سر مویی در پاورپوینت رسم الخط مصحف دخالت نداشته اند و آن، صرفا توقیفی و تعیین شده از جانب پیامبر(ص) است اوست که فرموده به این شکل تدوین شود،

[۱] مناهل العرفان، ج۱، ص ۳۷۶ ـ ۳۷۵.

برخی تلاش کرده اند تا اسرار این نحو از پاورپوینت رسم الخط را کشف کنند لذا با تکلف آشکار اظهار نظرهایی کرده اند مثلا تصور کرده اند که زیادت الف در «لا ذبحنه» دلالت برآن دارد که ذبح واقع نشده است و زیادت «یا» در «و السما بنیناها بایید»

[۲] ذاریات / سوره۵۱، آیه۴۷.

برای اشاره به تعظیم قدرت الهی است که به وسیله آن، آسمان را بنا نهاده است و باهیچ قدرت و نیروی دیگر مشابهت ندارد و این به مقتضای این قاعده معروف است که «زیاده المبانی تدل علی زیاده المعانی».

[۳] مقدمه ابن خلدون، ص ۴۱۹ مناهل العرفان، ج۱، ص ۳۶۷.

۲-ابوالعباس مراکشی معروف به ابن البنا (متوفای ۷۲۱) در کتاب خود « عنوان الدلیل فی مرسوم التنزیل » به تفصیل در این زمینه توضیح داده است او تشریح کرده که وضعیت این حروف در خط، بر حسب اختلاف و چگونگی معانی کلمات است که از اسرار و حکمت های پنهانی حکایت دارد از جمله این حکمت ها توجه به عوالم غیب و شهود و مراتب وجود و مقامات است در ذیل گزیده ای از گفته های اورا می آوریم که نشان دهنده میزان غلو و مبالغه او درباره پاورپوینت رسم الخط می باشد:
۱. اضافه کردن الف در «لا ذبحنه» برای توجه دادن به این معنا است که ذبح ازعذابی که در صدر آیه ذکر شده شدیدتر است «لا عذبنه عذابا شدیدا اولا اذبحنه».

[۴] نمل/ سوره۲۷، آیه۲۱.

۲. الف در «یرجوا» و «یدعوا» اضافه شده است تا برآن دلالت کند که فعل به علت در برداشتن ضمیر فاعل، از اسم سنگین تر است ازاین رو وقتی فعل را خفیف وسبک به حساب می آورند، هرچند که جمع باشد، الف آن حذف می شود مانند «سعو فی ایاتنا معاجزین»

[۵] سبا/ سوره۳۴، آیه۵.

زیرا سعی در این جا سعی باطل است و ثبوتی درعالم وجود ندارد.
۳. در آیه «کامثال اللؤلؤا المکنون»

[۶] واقعه/ سوره۵۶، آیه ۲۳.

الف بعد از همزه اضافه شده است تا برسفیدی و جلای آن نسبت به مروارید غیر مکنون و غیر پوشیده دلالت داشته باشد، لذا در آیه «کانهم لؤلؤ»

[۷] طور/ سوره۵۲، آیه۲۴.

الف اضافه نشده است.
۴. الف در «مائه» اضافه شده ولی در «فئه» نیامده است زیرا «مائه» مشتمل برکثرت از نظر دو رتبه آحاد و عشرات است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.