پاورپوینت رسائل فقهیه (للشیخ الانصاری)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت رسائل فقهیه (للشیخ الانصاری) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت رسائل فقهیه (للشیخ الانصاری)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت رسائل فقهیه (للشیخ الانصاری) :

رسائل فقهیه (للشیخ الانصاری)

مؤلف این کتاب، مرتضی بن محمد امین مشهور به شیخ انصاری است. وی از علمای بزرگ شیعه و از فقهای نام آور حوزه علمیه نجف اشرف در قرن سیزدهم هجری و متوفای سال ۱۲۸۱ هجری قمری است.

فهرست مندرجات

۱ – شیوه نگارش
۲ – ارزش و اعتبار کتاب
۳ – مباحث کتاب
۴ – معرفی کتاب
۵ – ناقص بودن کتاب التسامح فی ادله السنن
۶ – نسخه حاضر
۷ – پانویس
۸ – منبع

شیوه نگارش

شیخ انصاری در این کتاب مانند دیگر آثار گران بهای خود با دقت نظر و ژرف اندیشی خاص خود به بررسی و تحقیق درباره مباحث مطرح شده می‌پردازد. وی در آغاز مسئله عدالت، آنرا به نقل از کتاب مبسوط و سرائر معنی می‌کند سپس نظر جامع المقاصد، مجمع الفائده، روض الجنان، مدارک و کشف اللثام را نیز می‌آورد.
سپس معنای شرعی و متشرعی آنرا مطرح و نظر علامه حلی و علمای پس از ایشان را می‌آورد. سبک نگارش این کتاب مانند دیگر آثار شیخ انصاری از ظرافت و دقت خاص برخوردار است.

ارزش و اعتبار کتاب

این کتاب اثری ارزشمند از آثار شیخ انصاری می‌باشد. این کتاب منبعی خوب برای آشنایی با برخی نظرات فقهی و اصولی شیخ انصاری و ادله آن می‌باشد. آثار شیخ انصاری در میان علمای شیعه از ارزش و اعتبار والایی برخوردار است.

مباحث کتاب

این کتاب شامل هفت رساله، ملحق اعلام و فهرست مصادر تحقیقی می‌باشد. و اما رساله‌ها شامل عدالت، تقیه، قاعده لا ضرر، تسامح در ادله سنن، قضاء از میت، مواسعه و مضایقه می‌باشد. این کتاب در ۴۷۷ صفحه آمده است.

معرفی کتاب

سید محمد حسین حسینی جلالی در کتاب فهرس التراث، ج۲، ص۱۶۲،

[۱] فهرس التراث، ج۲، ص۱۶۲

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.