پاورپوینت ربوبیت در توحید
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت ربوبیت در توحید دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ربوبیت در توحید،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت ربوبیت در توحید :
پاورپوینت ربوبیت در توحید (قرآن)
توحید در ربوبیت، یعنی «اعتقاد به اینکه تنها خدای متعال است که میتواند به طور مستقل و بدون نیاز به هیچگونه اذن و اجازهای، در تمام شئون مخلوقات و کل جهان تصرف کرده، آنها را تدبیر و اداره کند». بر این اساس انسان پس از آفرینش، تدبیرش به خود او واگذار نشده؛ بلکه با تدبیر الهی زندگی میکند. البته این بدان معنا نیست که هیچ عاملی در طول فاعلیت خدا، از چیز دیگر تأثیر نپذیرد؛ بلکه بدین معنی است که همه عوامل و علل، تابع اراده و تدبیر او هستند و براساس نظام سبب و مسبب، ربوبیت و تدبر همه علل به علت العلل و مسبب الاسباب باز میگردد.
فهرست مندرجات
۱ – رابطه ربوبیت خدا با توحید
۱.۱ – بیان آیه
۱.۲ – بیان وجه عبادت پیامبر
۲ – پانویس
۳ – منبع
رابطه ربوبیت خدا با توحید
ربوبیت خدا، دلیل توحید و یگانگی اوست:
«وربطنا علی قلوبهم اذ قاموا فقالوا ربنا رب السمـوت والارض لن ندعوا من دونه الـهـا لقد قلنا اذا شططـا»؛
[۱] کهف/سوره۱۸، آیه۱۴.
«و دلهایشان را محکم ساختیم در آن موقع که قیام کردند و گفتند: «پروردگار ما، پروردگار آسمانها و زمین است هرگز غیر او معبودى را نمىخوانیم که اگر چنین کنیم، سخنى به گزاف گفتهایم».
«لـکنا هو الله ربی ولا اشرک بربی احدا»؛
[۲] کهف/سوره۱۸، آیه۳۸.
«ولىّ من کسى هستم که «اللَّه» پروردگار من است و هیچکس را شریک پروردگارم قرار نمىدهم!».
بیان آیه
در قرائت مشهور کلمه (لکن) با تشدید و بدون الف وصل قرائت شده که در هنگام وقف بیحرکت خوانده میشود، و به طوری که گفتهاند: اصل آن (لکن انا) بوده که همزه (انا) بعد از نقل فتحهاش به نون حذف شده، و دو نون در یکدیگر ادغام گردیده که در حالت وصل با نون مشدده و با صدای بالا و بدون الف قرائت میشود، و در حالت وقف با الف، مانند کلمه (انا) که ضمیر تکلم است و در حالت وصلی به صورت (ان)، یعنی الف و نون بدون همزه، و در حالت وقفی با همزه قرائت میشود.
در آیه مورد بحث لفظ (ربّی) مکرر شده که در نوبت دوم از باب به کار بردن ظاهر در جای ضمیر آمده، وگرنه حق
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.