پاورپوینت دین‌شناسی از دیدگاه حضرت مهدی‌ (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت دین‌شناسی از دیدگاه حضرت مهدی‌ (کتاب) دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت دین‌شناسی از دیدگاه حضرت مهدی‌ (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت دین‌شناسی از دیدگاه حضرت مهدی‌ (کتاب) :

پاورپوینت دین‌شناسی از دیدگاه حضرت مهدی‌ (کتاب)

«دین شناسی از دیدگاه حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف » اثر فارسی علی اصغر رضوانی، مجموعه‌ای است از کلمات، توقیعات و دعاهای حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف که به صورت تقطیع شده و با موضوعات مختلف دسته بندی شده است.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – گزارش محتوا
۲.۱ – پیامبرشناسی از دیدگاه حضرت مهدی
۲.۲ – امام شناسی از دیدگاه حضرت مهدی
۲.۳ – حضرت زهرا از دیدگاه حضرت مهدی
۲.۴ – فصل پنجم
۲.۵ – فصل ششم
۲.۶ – فصل هفتم
۲.۷ – گناه شناسی
۲.۸ – فرازهایی از کلمات امام زمان
۳ – وضعیت کتاب
۴ – پانویس
۵ – منبع

ساختار کتاب

کتاب با مقدمه مؤلف در بیان اهمیت بحث و بررسی توقیعات حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف آغاز شده و مطالب در نه فصل ارائه گردیده است.
فصل‌های مختلف کتاب، عباراتی از امام زمان علیه‌السّلام در موضوعات ذیل است: خداشناسی، پیامبرشناسی، امام شناسی، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیهم ، معاد شناسی، احکام، اخلاق، گناه شناسی و دعا.
نویسنده بر این عقیده است که متن دعا و توقیعات به صورت تفکیکی، می‌تواند به صورت احادیث کوتاه و کاربردی مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.
وی معتقد است که بحث و بررسی کلمات، توقیعات و دعاهای حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف می‌تواند افق‌های جدید و وسیعی را درباره معرف اسلامی اعم از اعتقادی، فقهی و اخلاقی در برابر محققان بگشاید.

گزارش محتوا

فصل اول، خداشناسی از دیدگاه حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف را بررسی کرده است.
نویسنده، پس از نقل فرمایشات حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف مبنی عدم احاطه عقل، به کنه ذات خداوند، حیرت صاحب نظران از درک ذات او و شناخت خداوند به وسیله آیاتش، براهینی که برای اثبات خداوند در کلمات ایشان ذکر شده را توضیح داده است؛ از جمله: برهان هدایت و رهیابی بر وجود خداوند، نظم و اتقان و برهان محدودیت مخلوقات.
در ادامه، به جنبه‌های توحیدی که در این کلمات وجود دارد اشاره شده و در مورد برخی، توضیح مختصری داده شده است؛ از جمله: توحید در الوهیت، معبودیت، کبریایی، مالکیت، فاعلیت، عبودیت، عظمت، علم، قدرت، ستایش، خالقیت، رازقیت، حق و عزت.
نویسنده از این دعا که «به واسطه او- امام زمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف – ما را به مسائل اختلافی هدایت کرده و حق را به اذن خود واضح گردان» چنین استفاده کرده است که می‌شود، هدایت خداوند به واسطه امام انجام گیرد و در عین حال همه کارها به اذن، اراده و مشیت خدا باشد؛ زیرا در حقیقت اوست که مردم را به راه راست هدایت می‌کند.

[۱] دین شناسى از دیدگاه حضرت مهدى(علیه السلام)، علی اصغر رضوانی، ص۱۱.

پیامبرشناسی از دیدگاه حضرت مهدی

در دوم، پیامبر شناسی از دیدگاه حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف مورد بررسی قرار گرفته است.
نویسنده با استفاده از کلمات آن حضرت، دو خصوصیت را برای پیامبران اثبات کرده است: فرستادن کتاب و وحی به سوی آن‌ها و فرستادن فرشته‌های وحی بر ایشان.
وی طبق این فرمایش که «برای هر کدام آیینی پدید آوردی و شیوه‌ای ارائه دادی»، چنین برداشت کرده است که هر پیامبری شریعت و راه و روش خاصی برای رساندن به دین، اسلام و روحیه تسلیم داشته است.
در این که آیا هر پیامبری اوصیا و جانشیانانی داشته است یا خیر، نزد متکلمان اختلاف است؛ ولی نویسنده با استناد به این فراز از دعای ندبه که «تخیرت له اوصیاء» قائل به این شده است که تمام پیامبران الهی دارای وصی بوده‌اند.
لزوم ایمان به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ، بشارت انبیا به پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ، عصمت ایشان، وسیله بین خدا و خلق بودن او، رسیدن ایشان به مقام محمود، مظهر رحمت و نور الهی بودن، معراج، خاتمیت و مبعوث شدن ایشان به جن و انس، از دیگر اموری است که از خلال فرمایشات حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف اثبات شده است.

[۲] دین شناسى از دیدگاه حضرت مهدى(علیه السلام)، علی اصغر رضوانی، ص۷۳.

امام شناسی از دیدگاه حضرت مهدی

امام شناسی از دیدگاه حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف ، در سوم بررسی شده است.
در این فصل، پس از اثبات وجود حجت در بین مؤمنین، علت وجوب نص الهی بر امام و عامل اختیار در رسیدن اولیای الهی به مقام خلافت، مورد تحلیل قرار گرفته است.
نویسنده فلسفه امتیاز امام بر ماموم را چنین استنباط کرده است که اگر امام و ه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.