پاورپوینت دلیل تحریر الوسیله – فقه الربا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت دلیل تحریر الوسیله – فقه الربا دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت دلیل تحریر الوسیله – فقه الربا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت دلیل تحریر الوسیله – فقه الربا :

دلیل تحریر الوسیله – فقه الربا (مازندرانی)

« دلیل تحریر الوسیله: کتاب الوقف» اثر آیه الله شیخ علی اکبر سیفی مازندرانی، پژوهشى تحلیلى استدلالى در مبناى مستندات و مدارک آرا و مسایل مطرح شده در کتاب تحریر الوسیله است و در بخش حاضر در حدود ۶۵۰ صفحه مجموعه‌اى وسیع از این مبانى در فروعات مربوط به وقف و شرایط و احکام وقف شناسایى و تشریح گردیده است.

فهرست مندرجات

۱ – انگیزه تألیف
۲ – ساختار
۳ – گزارش محتوا
۴ – پانویس
۵ – منبع

انگیزه تألیف


هدف اصلى نویسنده شناسایى همه نظریات و مبانى و ادله هر نظریه در باره جزییات باب وقف و تبیین دلایل و زمینه‌هاى استنباط احکام و فتاوى امام خمینی و مقایسه با مستندات و ادله فقهى و آراى دیگر فقهاى شیعه است.

ساختار


نویسنده به تفصیل، آرا و اقوال فقیهان شیعه را با آراى امام خمینى مى‌سنجد و مبانى و مدارک هر مسئله را شناسایى مى‌کند و با بررسى جنبه‌هاى سندى و دلالتى این مدارک و مستندات، ارزش فتاوى و نظریه‌ها را توضیح مى‌دهد.
در تبیین نظریه‌ها بیشتر به آراى فقهى حضرت آیه الله سید ابو الحسن اصفهانی که بیشترین اختلاف نظر را با صاحب تحریر الوسیله داشته، تکیه کرده است. نویسنده در زمینه ضعف سند روایات به نظریه و عمل مشهور معتقد است و از طرف دیگر ادله قرآنى و روایى و قواعد فقهى را صریح و مکفى در استنباط احکام مى‌داند و حجیت اجماع و اجماعات ادعا شده از سوى برخى از فقها را زیر سؤال برده است. بنا بر این از نظر نویسنده با تکیه بر قواعد اصولى فقهى مى‌توان کلیات و مسایل و احکام را استنباط کرد و با تعمق در روایات و آیات فقهى که پشتوانه فتاوى فقها مى‌باشند به آسانى فروعات گسترده فقهى و مسایل مبتلابه را مى‌توان استخراج و مبانى آنها را مستحکم ساخت و خارج از این مجموعه به ادله استحسانی و قیاسى و اجماعات که محصول ذهن بشرى است نیازى نیست.

[۱] دلیل تحریر الوسیله – کتاب الوقف، على اکبر سیفى مازندرانى، ج۱، ص ۵.

گزارش محتوا


در تبیین استدلالى مباحث وقف ابتدا از تعریف وقف در انظار فقها بحث کرده سپس ضمن بررسى صیغه وقف و عبارات مختلف آن از شرایط وقف، اهمیت قصد قربت، شرط قبض، مفهوم دوام و حبس سخن گفته و مستندات روایى هر کدام از این موضوعات را به همراه فروعات متعدد فقهى آن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.