پاورپوینت دلائل‌الصدق


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت دلائل‌الصدق دارای ۲۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت دلائل‌الصدق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت دلائل‌الصدق :

دلائل الصدق (کتاب)

«دلائل الصدق»، تالیف محمد حسن مظفر، کتابی است به زبان عربی در اثبات عقاید شیعی و نقد و رد دیدگاه‌های فضل ابن روزبهان خنجی.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ساختار کتاب
۳ – گزارش محتوا
۳.۱ – مقدمه جلد دوم
۳.۲ – جلد چهارم
۴ – ویژگی‌ها
۵ – وضعیت
۶ – منابع مقاله
۷ – پانویس
۸ – منبع

معرفی اجمالی

مولف از نگارش این کتاب در سال ۱۳۵۰ ق. فراغت یافته است.
مولف در بیان انگیزه تالیف این کتاب می‌گوید، دلائل الصدق را از این جهت نوشته است که احقاق الحق قاضی نورالله شوشتری را مفصل و طولانی یافته است.

ساختار کتاب

کتاب حاضر دارای شش جلد و مشتمل بر امور ذیل است:
جلد اول: مقدمه تحقیق (موسسه آل البیت علیهم السلام) و مقدمه مولف که خود مشتمل بر سه مطلب و هر مطلب در برگیرنده اموری است.
جلد دوم: مقدمه مولف و سه مساله که هر مساله خود مشتمل بر چند مبحث است.
جلد سوم: مشتمل بر تتمه مساله سوم از جلد قبل می‌باشد.
جلد چهارم: مشتمل بر مساله چهارم و پنجم است.
جلد پنجم و ششم: تتمه مساله پنجم از جلد قبل را در برمی گیرد.

گزارش محتوا

در مقدمه مفصلی که به قلم پژوهش گران موسسه آل البیت -علیه‌السّلام – بر کتاب حاضر نگاشته شده، ابتدا به معرفی سه کتاب: اجلی البرهان فی نقد کتاب ابن روزبهان ؛ نوشته آیت‌الله سید علی میلانی، نهج الحق و کشف الصدق علامه حلی و ابطال نهج الباطل و اهمال کشف العاطل ابن روزبهان پرداخته شده و در رابطه با روش‌های بحث وی در خصوص مساله امامت مطالبی بیان گردیده است. به گفته محقق، صفحات قابل ملاحظه‌ای از کتاب ابن روزبهان به سب و شتم علامه و شیعه اختصاص یافته است. همچنین وی علی رغم محبتی که نسبت به امیرالمومنین علی -علیه‌السّلام – و اهل بیت -علیه‌السّلام – ابراز می‌دارد، در بسیاری موارد با بنی امیه و دشمنان حضرت هم کلام و هم جهت شده، به دفاع از آنان می‌پردازد. فضل همچنین در مواردی که علامه حلی به روایاتی از عالمان اهل سنت درباره فضائل اهل بیت نقل می‌کند، ایشان را مورد طعن قرار داده و روایات آن‌ها را ضعیف می‌شمارد. وی همچنین در بسیاری موارد دچار تناقض شده و هم چنین در مواردی از بحث خارج شده، به موضوع دیگری پرداخته است.
در این مقدمه مفصل، همچنین به معرفی علامه حلی، فضل بن روزبهان، قاضی نورالله شوشتری و شیخ محمدحسن مظفر (مولف کتاب حاضر) پرداخته شده و روش تحقیق بیان گردیده است.
دلائل الصدق در برگیرنده سه نوشته مربوط به هم که هر کدام در دوره‌ای جداگانه نگاشته شده است، می‌باشد:
۱- نهج الحق و کشف الصدق نوشته علامه حلی که آن را به درخواست سلطان اولجایتو محمد خدابنده نوشته است.
این کتاب؛ مشتمل بر هشت مسئله به شرح زیر است:
۱- محسوسات اصل اعتقادات؛ ۲- نظر؛ ۳- صفات خداوند؛ ۴- نبوت ؛ ۵- امامت ؛ ۶- معاد ؛ ۷- اصول فقه ؛ ۸- فقه .
۲- ابطال نهج الباطل و اهمال کشف العاطل – که اختصارا ابطال الباطل نامیده می‌شود، نوشته فضل الله بن روزبهان خنجی، وی رد خود را در سال ۹۰۹ ق. در کاشان به پایان برده است و در آن تمام کتاب علامه را رد کرده است.
تاکنون دوبار از سوی عالمان مکتب اهل بیت بر نوشته فضل ردیه نگاشته شده است:
۱- قاضی سید نور الله شوشتری شهید که احقاق الحق را با تفصیل تمام در رد وی نوشت و چون عامه از آن آگاه شدند، او را در سال ۱۰۱۹ ق. در هندوستان در عهد فرمانروایی جهانگیر شاه تیموری به شهادت رساندند.
۲- علامه محمدحسن مظفر که دلائل الصدق را در رد ابطال الباطل فضل نگاشت.
علامه مظفر در رد خود بر ابطال الباطل فضل، به مطالب مربوط به اصول دین بسنده کرده و از ورود به مباحث اصول و فقه و فروع آن خودداری کرده است. او خود در پایان جلد سوم می‌گوید:
(در همین جا دست از نگارش بر می‌داریم. چرا که اساس، اصول دین است. پس اگر خدای متعال خواننده این کتاب را به پیروی از حق موفق گرداند، همانا که از بحث اصول فقه و فروع آن بی نیاز خواهد بود و گرنه از جاده هدایت به دور است. شاید اگر فرصتی به ما دست دهد کتاب را تمام

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.