پاورپوینت درر الفوائد (حائری یزدی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت درر الفوائد (حائری یزدی) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت درر الفوائد (حائری یزدی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت درر الفوائد (حائری یزدی) :

پاورپوینت درر الفوائد (حائری یزدی)

«درر الفوائد»، اثر شیخ عبد الکریم حائری یزدی ، به زبان عربی و مشتمل بر یک دوره مباحث اصولی از ابتدای موضوع علم تا رساله اجتهاد و تقلید است. نخستین بار، جلد اول آن در سال ۱۳۳۷ ش و جلد دوم آن، در سال ۱۳۳۸ ش و بعد از آن مکررا چاپ شده است.

[۱] الدرر الفوائد، حائری، ج۱، ص۴.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – گزارش محتوا
۳ – مقاصد کتاب
۳.۱ – مقصد اول
۳.۲ – مقصد دوم
۳.۳ – مقصد سوم
۳.۴ – مقصد چهارم
۴ – محتوای جلد دوم
۵ – پانویس
۶ – منبع

ساختار کتاب

جلد اول، مشتمل بر موضوعاتی از قبیل تعریف علم اصول ، موضوع علم اصول، وضع و مباحث مربوط به آن، مشتق و مباحث مربوط به آن، اوامر، نواهی، مفاهیم، عام و خاص و مطلق و مقید است و جلد دوم، شامل مباحث قطع و ظن و شک و تعارض دلیلین می‌باشد.

گزارش محتوا

مؤلف، در جلد اول، ابتدا به تعریف علم اصول و موضوع آن می‌پردازد، سپس وارد بحث‌های مقدماتی می‌شود که مربوط به مباحث الفاظ علم اصول است و آنها عبارتند از: حقیقت وضع و اقسام آن، حقیقت و مجاز و علایم هر یک، حقیقت شرعیه، صحیح و اعم، اشتراک الفاظ، استعمال لفظ در بیشتر از یک معنا و بحث مشتق.
وضع، نوعی اختصاص و ارتباط موجود بین لفظ و معناست و این اختصاص، اگر ناشی از عمل واضع باشد، وضع تعیینی و اگر ناشی از کثرت استعمال باشد، وضع تعینی نام دارد. مؤلف، در اقسام وضع، آن جا که وضع خاص و موضوع له عام است، می‌فرماید: این قسم، در جایی است که شخص و جزیی خارجی تصور شود بدون آنکه علم تفصیلی به قدر مشترک بین آن و سایر افراد باشد، ولی علم اجمالی به وجود قدر جامعی بین آن و باقی افراد وجود دارد، مانند آنکه انسان ، جسمی را از دور می‌بیند، ولی نمی‌داند که حیوان است یا جماد و به طور کلی نمی‌داند که داخل در کدام نوع است؟ پس لفظ را به ازای چیزی که با این شخص در خارج متحد است، وضع می‌کند. بنا بر این موضوع له اجمالا و بالوجه ملاحظه شده است…

[۲] الدرر الفوائد، حائری، ج۱، ص۵.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.