پاورپوینت دراسات فی المکاسب المحرمه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
12 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت دراسات فی المکاسب المحرمه دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت دراسات فی المکاسب المحرمه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت دراسات فی المکاسب المحرمه :

دراسات فی المکاسب المحرمه (کتاب)

« دراسات فی المکاسب المحرمه» تألیف آیت الله حسینعلی منتظری ، که جلد اول آن به بحث درباره موضوع فقه معاملات و کسب‌هاى حرام پرداخته است. این کتاب در واقع شرحى مفصل بر مبحث مکاسب محرمه از کتاب” المکاسب” نوشته آیت الله شیخ مرتضی انصاری است. ناشر کتاب نشر تفکر قم مى‌باشد که براى نخستین بار آن را در ۱۴۱۵ ق چاپ نموده است. تعداد صفحات کتاب ۶۰۵ صفحه و زبان آن عربی مى‌باشد. منابع مورد استفاده مؤلف در پاورقى معرفى شده و در پایان کتاب نیز فهرستى تفصیلى از موضوعات و عناوین مندرج در کتاب ارائه گردیده است.

فهرست مندرجات

۱ – انگیزه تألیف
۲ – ساختار
۳ – گزارش محتوا
۴ – مشاهده آنلاین کتاب
۵ – پانویس
۶ – منبع

انگیزه تألیف


شرح مستدل و مستوفى مباحث مکاسب محرمهجهت استفاده طلاب و فقه‌پژوهان.

ساختار


به روش فقه استدلالی و با استفاده از ادله کتاب و سنت و عقل به نگارش درآمده و اقوال فقهاى بزرگ شیعه به ویژه شیخ مرتضی انصاری که این کتاب شرح مکاسب اوست را مورد نقد و تحلیل قرار داده است.

گزارش محتوا


در این کتاب نخست آیات و روایاتى که در آن ضوابط کلى معاملات مطرح شده است مورد بحث و بررسى قرار گرفته و وجوه معاملات و ضابطه حرام و حلال بودن و حرمت وضعی و تکلیفى برخى از معاملات و لزوم پاى‌بندى به عقود و ایقاعات در آنها مشخص شده است.
در همین راستا نگارنده به آیات قرآنى در موضوع حلیت تجارت، وفاى به عهد در عقود، حلیت بیع و حرمت ربا استناد کرده و با توجه به روایات کلیدى در باب معاملات به اقسام معامله برحسب منشأ اعتبار ملکیت اشاره کرده و برخى از قواعد فقهى مورد استفاده از روایات را تبیین نموده و سند و دلالت این قبیل از روایات را بررسى کرده است. سپس به انواع کسب‌هاى حرام و حکم شرعی معامله کردن بر اعمال حرام اشاره نموده و حرمت کسب و معامله کردن کالاهاى نجس را بیان کرده و

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.