پاورپوینت در انتظار ققنوس‌


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت در انتظار ققنوس‌ دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت در انتظار ققنوس‌،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت در انتظار ققنوس‌ :

پاورپوینت در انتظار ققنوس‌ (کتاب)

«در انتظار ققنوس، کاوشی در قلمرو موعودشناسی و مهدی باوری» ترجمه «المهدی المنتظر فی الفکر الاسلامی» اثر سید ثامر هاشم حبیب العمیدی است که توسط مهدی علی زاده، در سال ۱۳۷۹ ش به فارسی ترجمه شده و ضمن افزودن اضافاتی بدان، در قالبی متفاوت، ارائه گردیده است.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – مهدی باوری
۳ – اضافات مترجم
۴ – گزاش محتوا
۴.۱ – فصل سوم
۵ – نگاهی به ترجمه
۶ – وضعیت کتاب
۷ – منبع

ساختار کتاب

کتاب با دو مقدمه از مترجم و مؤلف آغاز شده و مطالب در قالب دو بخش و هر بخش درچندین فصل، به ترتیب ذیل تنظیم شده است:
۱- موعودشناسی.
۲- مهدی باوری.
مقدمه و چهار فصل اول، تالیف استاد العمیدی است. تعلیقات بخش اول و مطالب بخش دوم، افزوده‌های مترجم را تشکیل می‌دهد که تعلیقات وی، با اعداد داخل کروشه مشخص شده است.
سر این که مباحث در قالب این دو بخش سازماندهی شده، این است که به عقیده مترجم، مهدویت به مثابه یک عقیده، شامل دو بعد قابل بررسی است:
۱- عنصر ایمان.
۲- موضوع ایمان.

مهدی باوری

در واژه مرکب «مهدی باوری»، جزء اول بیانگر «موضوع ایمان» و جزء دوم بیانگر خود «عنصر باورمندی» است.
مقصود مترجم از «موضوع ایمان» چیزی است که ایمان بدان تعلق می‌گیرد (که در مهدی باوری موضوع، شخص امام مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف می‌باشد) و مراد وی از «عنصرباورمندی»، خود اعتقادی است که پس از شناخت امام علیه‌السّلام ، در شرایط خاصی، برای انسان حاصل می‌شود.
وی معتقد است، بر پایه این دو بعد اساسی است که دو محور کلان مسائل گفتمان مهدویت شکل می‌گیرد؛ از این دو محور، یکی عهده دار شناسایی «موضوع مهدی باوری» است (بخش اول- مطالب کتاب العمیدی) و محور دیگر، متکفل بررسی خود «عقیده مهدی باوری» به مثابه یک ایمان دینی و درصدد تبیین مسایل ذیل است

اضافات مترجم

۱- مقومات و مؤلفه‌های مهدی باوری
۲- آثار و نتایج آن‌ها
۳- گسترش مهدی باوری
۴- وظایف مهدی باروان
۵- راه کارهای تقویت این باورمندی
۶- برخور نظام سلطه و کفر جهانی با باور
۷- ادبیان دینی و مهدی باوری
مطالبی که استاد عمیدی در کتاب خود آورده، با کمی تسامح، همگی به بخش اول مربوط می‌شود، زیرا محورهای کتاب ایشان، در واقع پاسخی است به ابهام آفرینی «احمد الکاتب» درباره مهدویت و چون این بخش، در خود کتاب «المهدی المنتظر…» کتاب شناسی شده است، فقط گزارش محتوای بخش دوم ارائه می‌گردد.
در واقع مباحث بخش اول، بیشتر صبغه کلامی- تاریخی دارد؛ در حالی که محورهای بخش دوم، به حوزه روان شناسی دین، پاره‌ای به عرصه فلسفه کلام، بعضی به فضای جامعه شناسی معرفت و دسته‌ای به حوزه الهیات تعلق دارد.
کتاب از احادیث و عبارات تقطیع شده معصومین علیه‌السّلام و مؤلفان سده‌های پیشین آکنده است.

گزاش محتوا

مقدمه مترجم، ضمن تشریح و تبیین حقوق امام علیه‌السّلام بر موالیان و وظیفه ویژه کارشناسان دینی در معرفی امام زمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف ، به تقسیم بندی آثاری که پیرامون امام زمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف نگاشته شده پرداخته و بعد از بیان دانستنی‌های سودمندی درباره اصل عربی کتاب، نکاتی پیرامون

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.