پاورپوینت داستان حضرت ابراهیم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
15 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت داستان حضرت ابراهیم دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت داستان حضرت ابراهیم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت داستان حضرت ابراهیم :

قصه حضرت ابراهیم

قصه حضرت ابراهیم علیه السلام به سرگذشت قرآنی و مبارزات حضرت ابراهیم علیه‌السّلام اطلاق می‌شود.

فهرست مندرجات

۱ – پیشینه
۲ – نام حضرت ابراهیم در قرآن
۳ – تولد
۴ – محل تولد
۵ – سرگذشت حضرت ابراهیم از نگاه قرآن
۶ – عناوین مرتبط
۷ – پانویس
۸ – منبع

پیشینه

حضرت ابراهیم علیه‌السّلام دومین پیامبر اولواالعزم، نیای بزرگ عرب از طریق پسرش اسماعیل و نیای بنی اسرائیل از طریق پسر دیگرش اسحاق، پدر پیامبران ادیان توحیدی اسلام ، یهودیت و مسیحیت

[۱] انعام/سوره۶، آیه۸۴.

است.

نام حضرت ابراهیم در قرآن

نام آن حضرت ۶۹ بار در ۲۵ سوره قرآن کریم ذکر شده و سوره‌ای نیز به نام آن حضرت است. در سنت یهودی – مسیحی، آن حضرت «آبراهام» و «ابرام» خوانده می‌شود.

تولد

درباره زمان تولد حضرت ابراهیم علیه‌السّلام هیچ سندی به دست نیامده است که تاریخ دقیق یا نسبتا دقیقی ارائه دهد؛ ولی با توجه به کشفیات باستانشناسی و از طریق بررسی تطبیقی تاریخ‌ها، سده بیستم پیش از میلاد به عنوان تاریخ ولادت ایشان پذیرفته شده است.

محل تولد

درباره محل تولد وی هم اختلاف بسیاری است؛ بنا بر عهد عتیق، آن حضرت در «اور» کلدانیان متولد شد؛ ولی بسیاری از منابع اسلامی، شهر «کوثی» را زادگاه ایشان معرفی کرده‌اند که خرابه‌های آن امروزه به نام «تل ابراهیم» مشهور است.
براساس منابع تاریخی، آن حضرت در شهر اور می‌زیست که سال‌ها پیش از حضرت ابراهیم علیه‌السّلام تا پیش از هجوم عیلامی‌ها در اواسط سده بیستم قبل از میلاد در اوج قدرت و شهرت بود و حلقه ارتباطی در مسیر تجارتی شرق و غرب به شمار می‌رفت. سپس به حران کوچ کرد و از آن جا عازم کنعان شد و در آن جا به سبب خوش رفتاری با مردم، مورد احترام همگان قرار گرفت. وی پس از بروز خشکسالی به مصر رفت و دوباره به کنعان بازگشت و ساکن فلسطین شد.
در آیات مختلف قرآن کریم از حضرت ابراهیم علیه‌السّلام به عنوان فردی مصلح و موحد یاد و اندیشه دینی و اجتماعی او در مقابله با شرک غالب بر جامعه آن روز، باز نموده شده است.

سرگذشت حضرت ابراهیم از نگاه قرآن

فشرده نگاه قرآن کریم به سرگذشت حضرت ابراهیم علیه‌السّلام چنین است:
کشمکش میان او و آزر عموی آن حضرت (یا پدرش به اعتقاد اهل سنت ) بر سر بت پرستی؛

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.