پاورپوینت خلیفهالله
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت خلیفهالله دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت خلیفهالله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت خلیفهالله :
مقام خلیفه اللهی
اسماء الهی نیازمند استقامت در مسیر بندگی است و همه انسانها استقامت در مسیر بندگی ندارند، در نتیجه مقام خلافت الهی در همه انسانها تحقق و فعلیت ندارد. البته از آنجا که علم، دارای مراتب و درجات است، خلافت هم دارای درجات است و هر کس به هراندازه که مظهر اسمای الهی باشد به هماناندازه سهمی از خلافت الهی دارد. مقامی بالاتر از خلافت الهی قابل تصور نیست.
فهرست مندرجات
۱ – مقدمه
۲ – جانشینی در امور حسی و اعتباری
۳ – فعلیت مقام خلافت الهی
۴ – درجات خلافت
۵ – بالاترین مقام
۶ – پانویس
۷ – منبع
مقدمه
بر اساس آیات و روایات کاملترین مصداق خلیفه الله، چهارده معصوم (علیهالسّلام) هستند. بعد از رتبه چهارده معصوم و انبیا و مرسلین، برخی از انسانهای وارسته و متدین و دارای علم و عمل صالح نیز بهاندازه علم و یافت اسمای الهی، در مرتبه مادون انبیا و با واسطه آنان، مصداق خلیفه اللهاند.
اما در باره این مطلب که آیا از مقام خلیفه الله مقامی بالاتر وجود دارد یا خیر باید گفت: با تحلیل واژه خلیفه الله میتوان گفت مقامی بالاتر از خلافت الهی قابل تصور نیست چون خلیفه به معنای جانشین است واژه مقدس الله اسمی است که اشاره به تمام صفات خداوند دارد و به تعبیر فنی مستجمع جمیع صفات است نتیجه این که خلیفه الله به معنای جانشنی در تمام صفات کمال است پس مقامیبالاتر از آن قابل تصوّر نیست.
جانشینی در امور حسی و اعتباری
خلیفه و خلافت از ریشه «خلف» به معنای پشت سر، گرفته شده و به معنای جانشینی است. جانشینی گاه در امور حسی است مانند «و او کسی است که شب و روز را جانشین یکدیگر قرار داد»
[۱] فرقان/سوره۲۵، آیه۶۲.
، گاه در امور اعتباری نظیر «ای داود ما تو را در زمین جانشین قرار دادیم؛ پس بین مردم به حق قضاوت کن»
[۲] ص/سوره۳۸، آیه۲۶.
و گاه در امور حقیقی مانند خلافت حضرت آدم که در آیه سیام سوره بقره
[۳] بقره/سوره۲، آیه۳۰.
مطرح شده است.
[۴] رجبی، محمود، انسان شناسی، ص۱۵۱.
فعلیت مقام خلافت الهی
خداوند، استعداد خلیفه شدن خود را با دمیدن روح خود در انسان به ودیعت نهاد؛ چنانکه از آیه «و نفخت فیه من روحی»
[۵] حجر/سوره۱۵، آیه۲۹.
استفاده میشود و علاوه در آیه «وَ اِذْ قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَهِ اِنِّی جاعِلٌ فِی الْاَرْضِ خَلیفَهً قالُوا اَ تَجْعَلُ فیها مَنْ یفْسِدُ فیها وَ یسْفِکُ الدِّماءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَ نُقَدِّسُ لَکَ قالَ اِنِّی اَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُون.»
[۶] بقره/سوره۲، آیه۳۰.
صریحاً از خلافت «آدم» سخن به میان آمده است.
الب
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.