پاورپوینت حکومت صالحان
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت حکومت صالحان دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حکومت صالحان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت حکومت صالحان :
پاورپوینت حکومت صالحان
پاورپوینت حکومت صالحان از وعدههای الهی در عصر ظهور است.
فهرست مندرجات
۱ – فطری بودن حاکمیت صالحان
۲ – دلالت قرآن بر حاکمیت
۲.۱ – مراد از وراثت زمین
۲.۲ – تفسیر آیه
۳ – صالحان در مزامیر داود
۴ – پانویس
۵ – منبع
فطری بودن حاکمیت صالحان
امید به حاکمیت انسانهای صالح در آیندهای روشن و استقرار عدالت و صلح فراگیر و همگانی، امری فطری است.
هم افراد، بر اساس فطرت ذاتی خود، به امید آن روزی هستند که جهان در پرتو هدایتهای انسانی شایسته و با تایید و عنایت پروردگار هستی، از بیداد و تباهی رهایی یافته، از نابسامانیها، ناامنیها و تیره روزیها خلاص شود و سرانجام به صلح و صلاح برسند.
در بیشتر دینها و مذهبهای جهان، از مصلحی سخن به میان آمده است که در آخرالزمان ظهور کرده و به کژیها و کژرویها پایان خواهد داد و شالود حکومتی جهانی را بر اساس دادگری، بنیان خواهد نهاد. تمام پیامبران الهی نیز در این زمینه به مردم باایمان جهان، نویدهای روشنی دادهاند.
این اندیشه که در اسلام با عنوان «مهدویت»، شناخته شده است نیز، همچون دیگر ادیان، ریشه در کلام پروردگار الهی دارد، ازاین رو قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان، با پافشاری تمام، پیروزی نهایی حق بر باطل را به تمام انسانها وعده فرموده، پاورپوینت حکومت صالحان و شایستگان را نوید داده است.
مسلمانان با بهرهمندی از آموزههای آفتابگون وحی و سخنان نورانی رسول گرامی اسلام (صلیاللهعلیهوالهوسلم)، بر این باورند: آن انسان بزرگ که شایستگان را بر گیتی چیره خواهد ساخت کسی نیست مگر رادمردی از سلال آخرین پیامبر الهی یعنی حضرت مهدی (عجلاللهتعالیفرجهالشریف).
اگرچه قرآن دربار ظهور و قیام حضرت مهدی (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) به گونهای فراگیر سخن رانده و بشارت به تشکیل حکومت دادگر جهانی و پیروزی شایستگان داده است. اما مفسران شیعه و برخی از تفسیرگران اهل سنت، این آیات را به استناد روایات اهل بیت (علیهمالسّلام) و دیدگاههای دانشمندان مسلمان به حضرت مهدی (عجلاللهتعالیفرجهالشریف)، مربوط دانستهاند.
دلالت قرآن بر حاکمیت
به باور ایشان، مهمترین آیهای که پرده از حاکمیت انسانهای شایسته در آینده برداشته، این گونه میفرماید:
«و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون؛
[۱] انبیا/سوره۲۱، آیه۱۰۵.
. و همانا در زبور پس از ذکر نوشتیم که زمین را بندگان شایست من، به ارث خواهند برد.»
در این آیه، به یکی از روشنترین پاداشهای دنیوی صالحان (حکومت روی زمین)، اشاره شده است. در روایاتی چند نیز این رویداد مهم، در عصر ظهور حضرت مهدی (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) دانسته شده است.
اما مقصود از این شایستگی چیست؟ با توجه به اضافه شدن «بندگان» به «خدا»، ایمان و توحید آنان روشن میشود، و با توجه به کلمه «صالحون»، هم شایستگیها به ذهن میآید: عمل و تقوا، علم و آگاهی، قدرت و قوت، و تدبیر و نظم و درک اجتماعی.
این شایستگیها، دارای آثار و برکاتی بی مانند است؛ به گونهای که اگر بندگان باایمان، این شایستگیها را برای خود فراهم سازند، خداوند سبحانه و تعالی نیز آنها را یاری میکند تا بر مستکبران چیرگی یافته، دستهای آلود شان را از حکومت بر روی زمین کوتاه کنند و دارند میراثهای آنها گردند.
بنابراین، فقط استضعاف سبب پیروزی بر دشمنان و حکومت بر روی زمین نیست؛ بلکه وجود ایمان و کسب شایستگیها نیز بایسته است و مستضعفان جهان، تا زمانی که این دو اصل را زنده نکنند، به حکومت روی زمین نخواهند رسید.
مراد از وراثت زمین
اما مراد از وراثت زمین، این است که سلطنت بر منافع، از دیگران به صالحان منتقل شود و برکات زندگی در زمین ویژ ایشان شود. این برکات، یا دنیایی است که به بهرهمند شدن صالحان از زندگی دنیایی بر میگردد که در این صورت خلاصه مفاد آیه این میشود که: به زودی زمین از لوث شرک و گناه پاک شده جامع بشری صالح که خدای را بندگی کنند و به وی شرک نورزند در آن زندگی کنند؛ هم چنان که آیه: «وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الارض…..یعبدوننی لا یشرکون بی شیئا؛
[۲] نور/سوره۲۴، آیه۵۵.
.از آن خبر میدهد. و یا این برکات، اخروی است که عبارت است از مقامات قربی که در دنیا برای خود کسب کردند؛ چون این مقامات، نیز از برکات حیات زمینی است؛ هرچند خودش از نعمتهای آخرت است هم چنان که آیه: «و قالوا الحمد لله الذی صدقنا وعده و اورثنا الارض نتبوا من الجنه حیث نشاء؛
[۳] زمر/سوره۳۹، آیه۷۴.
.که حکایت کلام اهل بهشت است و آیه: «اولئک هم الوارثون الذین یرثون الفردوس؛
[۴] مؤمنون/سوره۲۳، آیه۱۱.
.بدان اشاره میکنند.
از این جا روشن میشود که آیه مورد بحث، ویژ یکی از دو وراثتهای دنیایی و آخرتی نیست؛ بلکه هردو را شامل میشود. و تفسیرگران
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.