پاورپوینت حکومت انبیا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حکومت انبیا دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حکومت انبیا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حکومت انبیا :

پاورپوینت حکومت انبیا (قرآن)

حکومت، حق الهی خداوند خالق، مربی و مالک جهان هستی و از جمله انسان است. حکومت و مدیریت بر انسان مطلقاً از آن خداوند است. هیچ‌کس حق حکومت بر انسان‌ها را ندارد، مگر آنکه خداوند این حق را به پیامبران و اولیای الهی (علیهم‌السلام) تفویض و واگذار کند. شـأن خلیفـهاللهی انسان و جانشینی خداوند در زمین هم چنین چیزی را اقتضا دارد.

فهرست مندرجات

۱ – انبیا دارای حق حکومت
۱.۱ – تفسیر آیه
۱.۱.۱ – مراد از بشر
۱.۱.۲ – مراد از ما کان لبشر
۱.۱.۳ – مراد از ان یوتیه الله الکتاب
۱.۱.۴ – بیان یک نکته
۱.۱.۵ – حاصل معنای آیه
۲ – پانویس
۳ – منبع

انبیا دارای حق حکومت

انبیا (علیهم‌السلام) دارای حق حکومت و داوری بین مردم از جانب خداوند متعال هستند:

«کان الناس امه وحده فبعث الله النبیین مبشرین ومنذرین وانزل معهم الکتـب بالحق لیحکم بین الناس فیما اختلفوا فیه ومااختلف فیه…»؛

[۱] بقره/سوره۲، آیه۲۱۳.

«مردم (در آغاز) یک دسته بودند (و تضادى در میان آنها وجود نداشت. به‌تدریج جوامع و طبقات پدید آمد و اختلافات و تضادهایى در میان آنها پیدا شد، در این حال) خداوند، پیامبران را برانگیخت تا مردم را بشارت و بیم دهند و کتاب آسمانى، که به سوى حق دعوت مى‌کرد، با آنها نازل نمود تا در میان مردم، در آنچه اختلاف داشتند، داورى کند. (افراد باایمان، در آن اختلاف نکردند) تنها (گروهى از) کسانى که کتاب را دریافت داشته بودند، و نشانه‌هاى روشن به آنها رسیده بود، به خاطر انحراف از حق و ستمگرى، در آن اختلاف کردند. خداوند، آنهایى را که ایمان آورده بودند، به حقیقت آنچه مورد اختلاف بود، به فرمان خودش، رهبرى نمود. (اما افراد بى‌ایمان، هم‌چنان در گمراهى و اختلاف، باقى ماندند.) و خدا، هر کس را بخواهد، به راه راست هدایت مى‌کند».

«ما کان لبشر ان یؤتیه الله الکتـب والحکم والنبوه ثم یقول للناس کونوا عبادا لی من دون الله…»؛

[۲] آل‌عمران/سوره۳، آیه۷۹.

«براى هیچ بشرى سزاوار نیست که خداوند، کتاب آسمانى و حکم و نبوت به او دهد. سپس او به مردم بگوید: «غیر از خدا، مرا پرستش کنید!»؛ بلکه (سزاوار مقام او، این است که بگوید:) مردمى الهى باشید؛ آن‌گونه که کتاب خدا را مى‌آموختید و درس مى‌خواندید! (و غیر از خدا را پرستش نکنید!)».

تفسیر آیه

مراد از بشر

کلمه (بشر) مترادف کلمه (انسان) است، هم بر یک فرد اطلاق می‌شود و هم بر جمع کثیر، پس هم انسان واحد بشر است و هم جماعتی از انسان بشر است.

مراد از ما کان لبشر

و در جمله: (ما کان لبشر…) حرف لام (ملکیت ) را می‌رساند و به آیه چنین معنا می‌دهد: هیچ پیغمبری مالک و صاحب اختیار چنین چیزی نیست؛ یعنی چنین عملی از او حق نیست؛ بلکه باطل است، نظیر (لام) در آیه: (ما یکون لنا ان نتکلم بهذا).

مراد از ان یوتیه الله الکتاب

و مجموع جمله: (ان یوتیه الله الکتاب و الحکم و النبوه)، اسم است برای کلمه (کان)، چیزی که هست علاوه بر اسم بودن برای آن، توطئه و زمینه‌چینی برای جمله بعدش (ثم یقول للناس…) نیز هست و آوردن جمله مورد بحث به عنوان زمینه‌چینی با اینکه بدون آن نیز معنا صحیح بود، ظاهرا برای این بوده که توجیه دیگری برای معنای جمله: (ما کان لبشر) آورده باشد؛ چون اگر فرموده بود: (ما کان لبشر ان یقول للناس…) معنایش این می‌شد که چنین حقی از ناحیه خدا برای او تشریع نشده، (هر چن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.