پاورپوینت حکومت آل ابراهیم (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حکومت آل ابراهیم (قرآن) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حکومت آل ابراهیم (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حکومت آل ابراهیم (قرآن) :

پاورپوینت حکومت آل ابراهیم (قرآن)

برخی قضاوت‌هاى نادرست از حسادت یهود نسبت به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و خـانـدانـش سـرچـشـمـه مـى‌گـیـرد و بـه هـمـیـن دلیل بى‌ارزش است، آنها بر اثر ظلم و ستم و کفران نعمت، مقام نبوت و حکومت را از دست دادنـد، و بـه هـمین جهت مایل نیستند این موقعیت الهى به دست هیچ‌کس سپرده شود، و لذا نسبت بـه پـیـامـبـر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و خـانـدانـش کـه مشمول این موهبت الهى شده‌اند حسد می‌ورزند، و با آن‌گونه قضاوت‌هاى بى‌اساس می‌خواهند آبى بر شعله‌هاى آتش حسد خویش بپاشند.

فهرست مندرجات

۱ – اعطای حکومت عظیم به آل ابراهیم
۱.۱ – تفسیر آیه
۱.۱.۱ – مراد از ناس و آل ابراهیم
۱.۱.۲ – نکته
۲ – پانویس
۲.۱ – منبع

اعطای حکومت عظیم به آل ابراهیم

•• «أَمْ یَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ فَقَدْ آتَیْنَآ آلَ إِبْرَاهِیمَ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَآتَیْنَاهُم مُّلْکًا عَظِیمًا»؛

[۱] نساء/سوره۴، آیه۵۴.

«یا اینکه نسبت به مردم (= پیامبر و خاندانش‌)، و بر آنچه خدا از فضلش به آنان بخشیده، حسد مى‌ورزند؟ ما به آل ابراهیم، (که یهود از خاندان او هستند نیز،) کتاب و حکمت دادیم؛ و حکومت عظیمى در اختیار آنها (= پیامبران بنى اسرائیل‌) قرار دادیم».

تفسیر آیه

این آخرین شق‌ها و لنگه‌هاى سه‌گانه است که در آیه شریفه آمده و روى سخن در آیه به یهود و جواب از قضاوتى است که علیه مؤمنین کردند، به این‌که دین مشرکین از دین آنان بهتر است.

مراد از ناس و آل ابراهیم

و مراد از کلمه (ناس) در آیه شریفه بنا بر آنچه سیاق دلالت می‌کند همان مؤمنین‌اند، و مراد از (ما آتیهم الله

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.