پاورپوینت حکمت عملی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت حکمت عملی دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حکمت عملی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت حکمت عملی :
پاورپوینت حکمت عملی
پاورپوینت حکمت عملی مجموعه آن بایدها و نبایدهایی است که بخشی به اخلاق، بخشی به سیاست، بخشی به تدبیر منزل برمیگردد و هر چه جزء شعب فرعی این اصول یادشده است. متولی ادراک پاورپوینت حکمت عملی عقل نظری است عقل نظری متولی اندیشههاست هر چه به بود و نبود یا باید و نباید برمیگردد و در حوزه اندیشه و فکر است مسئولش عقل نظری است که نیروی ادراککننده است. و مسئول اجرا و متولی اجرا، عقل عملی است. عقل در هیچ مرحلهای قانونگذار نیست بلکه قانونشناس است.
فهرست مندرجات
۱ – توصیف اجمالی حکمت علمی
۲ – متولی اندیشهها
۳ – مسئول اجرای پاورپوینت حکمت عملی
۴ – ارتباط عقل نظری با عملی
۵ – قانونشناس بودن عقل
۶ – سخن پایانی
۷ – منبع
توصیف اجمالی حکمت علمی
پاورپوینت حکمت عملی مجموعه آن بایدها و نبایدهایی است که بخشی به اخلاق، بخشی به سیاست، بخشی به تدبیر منزل برمیگردد و هر چه جزء شعب فرعی این اصول یادشده است. این بایدها و نبایدهای اخلاقی یا سیاسی یا تدبیر منزل و مانند آن از یک مبنای علمی گرفته میشود، به جهانبینی وابسته است، به معرفت نفس وابسته است، به آشنایی پیوند بین انسان و جهان وابسته است و مانند آن.
اگر کسی بخواهد قانونی را شناسایی کند، باید حوزه آن قانونمدار را ارزیابی کند تا انسان را نشناسد و پیوند انسان را با جهان ارزیابی نکند و ارتباط ناگسستنی انسان و جهان با جهانآفرین و انسانآفرین را بررسی نکند توان ادراک صحیح قانونِ بایدها و نبایدها را ندارد.
البته از حکمت نظری که عهدهدار بود و نبود است، نمیتوان مستقیماً مسائل باید و نباید را استنتاج کرد. هیچکس چنین حرفی را نگفته است که یک قیاس مرکب از دو بود و نبود، یک نتیجه باید را میتوان گرفت؛ ولی قیاسی که مرکب از دو مقدمه یک مقدمهاش بود و نبود است، یک مقدمهاش باید و نباید میشود، از آن قیاس نتیجه باید و نباید گرفت؛ مثلاً گفت خدای سبحان ولی نعمت است که این به بود و نبود برمیگردد و اطاعت از ولی نعمت لازم است که به باید و نباید برمیگردد، نتیجه اینکه شکر خدا لازم است، اطاعت خدا لازم است و مانند آن. از این قبیل قیاسهایی که یک مقدمهاش حکمت نظری است و مقدمه دیگرش پاورپوینت حکمت عملی، نتیجه پاورپوینت حکمت عملی گرفته میشود. به هر تقدیر همه عناصر محوری پاورپوینت حکمت عملی وابسته به جهانبینی، انسانشناسی و پیوند انسان و جهان است بدون او نمیشود پاورپوینت حکمت عملی را تدوین کرد.
مطلب دیگر این است که هیچ علمی بدون اصول اولی که بدیهیات است، نخواهد بود. همه مطالب نظری در سایه آن مطالب ضروری تبیین میشود. آنها بیناند و این مطالب نظری در سایه آنها میشود مبین اصل تناقض، اصل اینکه دو ضد جمع نمیشود، دو مثل جمع نمیشود، علت مقدم بر معلول است، انفکاک علت و معلول محال است. همه این مسائل در حکمت نظری مطرح میشود و پاورپوینت حکمت عملی در این مسائل وامدار حکمت نظری است؛ یعنی ما در هیچ رشتهای از رشتههای پاورپوینت حکمت عملی قانون علیت را، اصل تناقض را، اصل تقابل ضدین را، تقابل مثلین را، امثال ذلک را نمییابیم اینها یک مطالب اصلی است که حکمت نظری یعنی فلسفه اُولی عهدهدار آنهاست، به هر تقدیر پاورپوینت حکمت عملی در بخشهای وسیعی از علم از حکمت نظری کمک میگیرد.
متولی اندیشهها
اما آن دو مطلب اساسی که متولی ادراک پاورپوینت حکمت عملی کیست؟ و مسئول اجرای پاورپوینت حکمت عملی کیست؟ متولی این حق آن است که همان عقل نظری است عقل نظری متولی اندیشههاست هر چه به بود و نبود یا باید و نباید برمیگردد و در حوزه اندیشه و فکر است مسئولش عقل نظری است که نیروی ادراککننده است. هم مسائل حکمت نظری را او میفهمد، هم مسائل پاورپوینت حکمت عملی را. اینکه گفتند عقلِ عملی، پاورپوینت حکمت عملی را میفهمد، این تعبیر شاید ناصواب باشد. بالاخره همهاندیشهها را عقل نظری تصدی دارد و تولیتش به عهده اوست.
مسئول اجرای پاورپوینت حکمت عملی
بعد از اینکه این مسائل به وسیله عقلی نظری مشخص شد، عقل عملی نیروی اجرایی است. عقل عملی درک نمیکند، کار میکند. ما برای اینکه تفکیک عقل نظری از عقل عملی مشخص بشود و معلوم بشود که چرا کسی در اندیشه صائب است و صاحبنظر، ولی در انگیزه غافل است و ساهی است و خوابیده است و راجل، باید یک بحث جداگانه طرح کنیم. این چه کسی است که میفهمد و عمل نمیکند؟ این چه کسی است که عالماً عامداً در برابر اندیشههای نابی که دارد به تقصیر تن در میدهد، این کیست و چیست؟
عقل عملی نیرویی است در دستگاه درون ما که مسئول اجراست. او باید فهمیدههای عقل نظری را پیاده کند؛ برای اینکه روشن بشود در فضای درون ما یک عقل نظری است، یک عقل عملی؛ یک مسئولاندیشه است، یک مسئول انگیزه، یک مسئول ادراک است یک مسئول اجرا. اول از نیروی حسی و بدنی کمک بگیریم، بعد وارد حوزه نفس بشویم تا روشن بشود که چگونه بعضی عالِم بیعملاند و بعضیها مقدس بیدرک، برخیها مقدساند و ادراک ندارند، برخی عالِم بیعملاند سرّش روشن بشود.
در فضای بیرون ما افراد را به چهار گروه میشناسیم: در فضای بیرون بخشی از نیروهای ما متولیان ادراکند؛ مثل چشم ما، گوش ما، چشم ما ادراک میکند، گوش ما ادراک میکند.برخی از نیروهای ما مسئول ادراک نیستند؛ ولی مسئول تحریک و اجرایند مثل دست ما، پای ما، دست ما و پای ما دشمن را نمیبیند، ولی گوش ما صدای دشمن را میشنود، چشم ما او را میبیند، فرمان صادر میکند. این چشم و گوش دشمنشناساند.آن دست و پا دشمنگریزند. انسان اگر چشم و گوشش خوب کار بکند، دست و پای او فلج نباشد، از گزند دشمن محفوظ است. مار و عقرب را چشم میبیند، دست و پا میگریزند و این شخص سالم میماند، در صورتی که بخش ادراک و بخش تحریک هر دو سالم باشند. برخیها هستند که چشم و گوش بینا و شنوای خوبی دارند، دست و پای فعالی دارند؛ اینها از دشمن مصوناند.
برخیها هستند که چشم و گوششان سالم است، دشمن را خوب میشناسند، مار و عقرب را خوب میبینند؛ اما دست و پا فلج است، این قدرت فرار ندارد، یا خودش فلج کرده یا دیگری دست و پای او را بسته است، این با اینکه دشمن را میبیند، خطر و سم را از نزدیک میبیند، قدرت فرار ندارد، همانجا مینشیند و مسموم میشود.
گروه سوم کسانیاند که دست و پای باز و فعالی دارند؛ اما چشم و گوش کوری و کری دارند. این شخصی که دست و پایش باز است و فعال، خوب میتواند حرکت کند و بدود؛ اما دشمن را نمیبیند، مار و عقرب را نمیبیند.
گروه چهارم کسانیاند که هم نیروی ادراک را از دست دادند، هم نیروی تحریک را، نه چشم و گوش سالمی دارند، نه دست و پای بازی؛ پس در فضای بیرون انسانها به چهار صنف تقسیم میشوند: گروه اول کسانیاند که هم نیروی ادراکشان قوی و سالم، هم نیروی حرکتشان قوی و سالم. گروه دوم کسانیاند که نیروی ادراکشان سالم، نیروی تحریکشان بسته است.گروه سوم کسانیاند که نیروی حرکت و فعالیتشان قوی و نیروی ادراکشان بسته است. گروه چهارم کسانیاند که
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.