پاورپوینت حکم صیغه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حکم صیغه دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حکم صیغه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حکم صیغه :

پاورپوینت حکم صیغه

صیغه، به الفاظی خاص برای ادا و ابراز مقاصد؛ بویژه در عقود و ایقاعات اطلاق می‌شود.

فهرست مندرجات

۱ – معنی صیغه
۲ – مراد از صیغه در کلام فقهاء
۳ – صیغه از ارکان عقود و ایقاعات
۴ – کاربرد اصولی
۵ – تعریف صیغه محرمیّت
۶ – هدف از اجرای صیغه محرمیت
۶.۱ – اجرای صیغه به منظور اشنایی دختر و پسر
۷ – عقد دختر نابالغ با مرد بالغ
۷.۱ – اقوال فقهاء در عقد دختر نابالغ با مرد بالغ
۸ – پانویس
۹ – منبع

معنی صیغه

صیغه در لغت به معنای هیئت و شکل چیزی آمده است.

مراد از صیغه در کلام فقهاء

لیکن مراد از آن در کلمات فقها الفاظ و عباراتی ویژه؛ یعنی به شکل و هیئتی خاص می‌باشد که برای انشای التزامات در قالب عقد یا ایقاع یا غیر التزامات به کار می‌رود.

صیغه از ارکان عقود و ایقاعات

صیغه از ارکان عقود و ایقاعات برشمرده شده و مشروط به شرایطی همچون صراحت داشتن در مقصود است؛ چنان که در غیر عقود و ایقاعات بر الفاظی با محتوای تلبیه و جملات ویژه سلام نماز نیز اطلاق شده و گفته می‌شود:صیغه تلبیه و صیغه تسلیم یا سلام.

کاربرد اصولی

در اصول فقه نیز صیغه امر و نهی بر الفاظی اطلاق می‌گردد که مفاد آن طلب انجام دادن کاری و یا نهی از انجام دادن آن است. تفصیل بحث از صیغه در عناوین مناسب و نیز عنوان‌های عقد و ایقاع مطرح است.

تعریف صیغه محرمیّت

صیغه محرمیّت، به ازدواج موقت با هدف حصول محرمیت گفته می‌شود.

هدف از اجرای صیغه محرمیت

گاهی هدف از اجرای عقد نکاحِ موقت بهره جنسی نیست؛ بلکه صرف ایجاد محرمیّت است. به عنوان مثال، مردی جهت محرم شدن با زنی، با دختر او که‌ به‌طور معمول در این گونه موارد دختر بچه انتخاب می‌شود با اذن ولیّ دختر، برای مدتی کوتاه مثلا یک ساعت صیغه ازدواج موقت می‌خواند تا مادر این دختر مادرزن او به شمار رود و برای همیشه به او محرم گردد، یا بین پسر بچه‌ای توسط ولیّ یا با اذن او و زنی برای مدتی کوتاه صیغه خوانده می‌شود تا آن زن عروس پدر بچه به شمار رود و برای همیشه به او محرم گردد.
از آن‌جا که محرمیت مادرزن و عروس به صرف عقد ازدواج ؛ اعم از دایم و موقت حاصل می‌شود و پس از انحلالِ نکاح نیز به قوت خود باقی است، در دو مورد یاد شده، ازدواج موقت تنها با هدف ایجاد محرمیت صورت می‌گیرد و مقصود اصلی در این گونه ازدواج خود ازدواج نیست؛ بلکه محرمیتی است که به تبع ازدواج حاصل می‌شود؛ از این رو، به آن صیغه محرمیّت اطلاق می‌شود.

اجرای صیغه به منظور اشنایی دختر و پسر

البته در عرف بر ازدواج موقتی که میان دختر و پسر ، پیش از ازدواج دائم به منظور آشنایی بیش‌تر صورت می‌گیرد نیز صیغه محرمیت اطلاق می‌شود که در واقع همان ازدواج موقت است و موضوع این مقاله نیست. موضوع این مقاله تزویج دختر یا پسر نابالغ توسط ولیّ به قصد حصول محرمیت است. از آن در باب نک

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.