پاورپوینت حکم ذبح اسماعیل (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حکم ذبح اسماعیل (قرآن) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حکم ذبح اسماعیل (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حکم ذبح اسماعیل (قرآن) :

پاورپوینت حکم ذبح اسماعیل (قرآن)

یکی از امتحانات سخت حضرت ابراهیم (علیه السلام)، ماموریت به ذبح پسرش حضرت اسماعیل (علیه‌السّلام) بود. که توانست با پیروزی در این امتحان بزرگ سربلند بیرون آید.

فهرست مندرجات

۱ – وظیفه ابراهیم
۱.۱ – اعتقاد ابراهیم
۱.۲ – امتحان ابراهیم
۲ – پانویس
۳ – منبع

وظیفه ابراهیم

ابراهیم (علیه‌السّلام) موظف به ذبح اسماعیل (علیه‌السّلام) بود.
«وان من شیعته لابرهیم• فبشرنـه بغلـم حلیم• فلما بلغ معه السعی قال یـبنی انی اری فی المنام انی اذبحک فانظر ماذا تری قال یـابت افعل ما تؤمر ستجدنی ان شاء الله من الصـبرین؛

[۱] صافات/سوره۳۷، آیه۸۳.

[۲] صافات/سوره۳۷، آیه۱۰۱.

[۳] صافات/سوره۳۷، آیه۱۰۲.

و از پیروان او ابراهیم بود. • …. . • ما او (ابراهیم) را به نوجوانی بردبار و صبور بشارت دادیم! • هنگامی که با او به مقام سعی و کوشش رسید، گفت: پسرم! من در خواب دیدم که تو را ذبح می‌کنم، نظر تو چیست؟ گفت پدرم! هر چه دستور داری اجرا کن، به خواست خدا مرا از صابران خواهی یافت!»

اعتقاد ابراهیم

“فانظر ما ذا تری “- کلمه “تری” در این جا به معنای “می‌بینی” نیست بلکه از ماده “رای” به معنای اعتقاد است، یعنی چه نظر می‌دهی، می‌خواسته بفرماید: تو درباره سر‌نوشت خودت فکر کن و تصمیم بگیر و تکلیف مرا روشن ساز. و این جمله خود دلیل است بر اینکه ابراهیم (علیه‌السّلام) در رؤیای خود فهمیده که خدای تعالی او را امر کرده فرزندش را قربانی کند و گرنه صرف این که خواب دیده فرزندش را قربانی می‌کند، دلیل بر آن نیست که کشتن فرزند برایش جایز باشد. پس در حقیقت امری که در خواب به او شده به صورت نتیجه امر در برابرش ممثل شده است، و به همین جهت که چنین مطلبی را فهمیده، فرزندش را امتحان کرد، تا ببیند او چه جوابی می‌دهد.
“قال یا ابت افعل ما تؤمر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.