پاورپوینت حقوق متکدیان (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حقوق متکدیان (قرآن) دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حقوق متکدیان (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حقوق متکدیان (قرآن) :

پاورپوینت حقوق متکدیان (قرآن)

تکدی به معنای گدایی کردن، دریوزگی،

[۱] فرهنگ فارسی، ج۱، ص۱۱۲۵، «تکدی».

تکلف در سؤال و حاجت‌خواهی از این و آن در کوی و برزن ذکر شده است.

[۲] لغت نامه، ج۴، ص۶۰۴۸، «تکدی».

فهرست مندرجات

۱ – سهم متکدیان از قربانی
۱.۱ – فرق قانع و معتر
۲ – سهم متکدیان از اموال ثروت‌مندان
۲.۱ – حکمت تعبیر به حق
۲.۲ – فرق سائل و محروم
۳ – پانویس
۴ – منبع

سهم متکدیان از قربانی

سهیم بودن متکدیان در گوشت قربانی:
«لیشهدوا منـفع لهم ویذکروا اسم الله فی ایام معلومـت علی ما رزقهم من بهیمه الانعـم فکلوا منها واطعموا البائس الفقیر• والبدن جعلنـها لکم من شعـئر الله لکم فیها خیر فاذکروا اسم الله علیها صواف فاذا وجبت جنوبها فکلوا منها واطعموا القانع والمعتر کذلک سخرنـها لکم لعلکم تشکرون؛

[۳] حج/سوره۲۲، آیه۲۸.

[۴] حج/سوره۲۲، آیه۳۶.

تا شاهد منافع گوناگون خویش (در این برنامه حیاتبخش) باشند؛ و در ایام معینی نام خدا را، بر چهارپایانی که به آنان داده است، (به هنگام قربانی کردن) ببرند؛ پس از گوشت آنها بخورید؛ و بینوای فقیر را نیز اطعام نمایید! • … • و شترهای چاق و فربه را (در مراسم حج) برای شما از شعائر الهی قرار دادیم؛ در آنها برای شما خیر و برکت است؛ نام خدا را (هنگام قربانی کردن) در حالی که به صف ایستاده‌اند بر آنها ببرید؛ و هنگامی که پهلوهایشان آرام گرفت (و جان دادند)، از گوشت آنها بخورید، و مستمندان قانع و فقیران را نیز از آن اطعام کنید! این گونه ما آنها را مسخرتان ساختیم، تا شکر خدا را بجا آورید».

فرق قانع و معتر

فرق میان” قانع” و” معتر” این است که” قانع” به کسی می‌گویند که اگر چیزی به او بدهند قناعت می‌کند و راضی و خشنود می‌شود و اعتراض و ایراد و خشمی ندارد اما” معتر” کسی است که به سراغ تو می‌آید و سؤال و تقاضا می‌کند و‌ای بسا به آنچه می‌دهی راضی نشود و اعتراض کند.
” قانع” از ماده” قناعت” و” معتر” از ماده” عر” (بر وزن” شر” و بر وزن” حر”) در اصل به معنی بیماری جرب است که عارض بر پوست بدن انسان می‌شود. سپس به سؤال کننده‌ای که به سراغ انسان می‌آید و تقاضای کمک می‌کند (و‌ای بسا زبان به اعتراض می‌گشاید) ” معتر” گفته شده است.
مقدم داشتن” قانع” بر” معتر” نشانه این است که آن دسته از محرومانی که عفیف النفس و خویشتن دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

[۵] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۱۴، ص۱۰۸.

سهم متکدیان از اموال ثروت‌مندان

متکدیان نیازمند، دارای حقی معین در اموال صاحبان ثروت:
«والذین فی امولهم حق معلوم• …• للسائل والمحروم؛

[۶] معارج/سوره۷۰، آیه۲۴.

[۷] معار

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.