پاورپوینت حفظ الاسنان و اللثه و استصلاحها (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حفظ الاسنان و اللثه و استصلاحها (کتاب) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حفظ الاسنان و اللثه و استصلاحها (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حفظ الاسنان و اللثه و استصلاحها (کتاب) :

حفظ الاسنان و اللثه و استصلاحها (کتاب)

«حفظ الاسنان و اللثه و استصلاحها» نگاشته‌ای طبی پیرامون مباحث دهان و دندان است که به قلم پزشک و مترجم بزرگ دوران عباسی، یعنی حنین بن اسحاق (۱۹۴- ۲۶۴ ق) به رشته تحریر درآمده است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ساختار کتاب
۳ – گزارش محتوا
۴ – وضعیت کتاب
۵ – منبع

معرفی اجمالی

از سال و انگیزه نگارش این اثر چیزی نمی‌دانیم، چرا که مؤلف خود تصریحی دراین باره ندارد و در کتب تاریخ علم پزشکی هم چیزی دراین باره نقل نشده است.

ساختار کتاب

کتاب دارای تبویب و فصل بندی خاصی نیست، با این حال می‌توانیم این کتاب را به دو بخش تقسیم کنیم:
۱- مطالبی است در مورد بهداشت دهان و دندان و این که چگونه دندان‌هایی سالم داشته باشیم.
۲- مطالبی است پیرامون درمان بیماری‌هایی که عارض دندان‌ها و لثه می‌شود.

گزارش محتوا

دندان پزشکی و بررسی بیماری‌های دندان و لثه سابقه‌ای طولانی دارد از این رو اهتمام به این مباحث نیز سابقه‌ای بس دراز دارد.
در میان نگاشته‌هایی که به این موضوع پرداخته‌اند کتاب حاضر اولین نگاشته عربی و مدون در این زمینه است که به دست ما رسیده است. از سویی حنین بن اسحاق پزشکی صاحب تجربه و مشهور است و آنچه به عنوان تجربیات شخصی می‌نویسد قابل اعتنا و با ارزش است. از سوی دیگر وی محققی مشهور در زمینه ترجمه کتاب‌های یونانی است و کتاب‌های بسیاری را از سریانی و یونانی به عربی ترجمه نموده است.
این دو شاخصه در کتاب‌های حنین باعث شده که اولا درمانهای پیشنهادی او برای بیماری‌ها، پیشنهادهای مقبولی باشد و نیز اقوالی که او از اطبای مکتب یونان- همانند جالینوس و بقراط و دیگران- نقل می‌کند، نقل قول‌هایی قابل اعتماد است.
در بخش ابتدایی کتاب موارد متعددی از تعلیمات پزشکی را که برای حفظ دندان‌ها لازم و ضروری است را بیان می‌کند؛ از جمله‌ای که:
۱. فرد باید از تخمه بپرهیز

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.