پاورپوینت حضرت آدم و فرضیه تکامل
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت حضرت آدم و فرضیه تکامل دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حضرت آدم و فرضیه تکامل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت حضرت آدم و فرضیه تکامل :
پاورپوینت حضرت آدم و فرضیه تکامل
چگونگی آفرینش آدم، از دیرباز مورد توجّه دانشمندان بوده و دانشمندان اسلامی نیز با الهام از قرآن ، در اینباره بحث و گفت و گو کردهاند.
فهرست مندرجات
۱ – دو نظریه عمده، درباره چگونگی آفرینش آدم
۲ – بررسی چگونگی آفرینش انسان با الهام از قرآن
۳ – سخن علامه طباطبایی
۴ – بیان آفرینش آدم در تورات
۵ – اعتقاد به نظریه تکامل
۶ – فهرست منابع
۷ – پانویس
۸ – منبع
دو نظریه عمده، درباره چگونگی آفرینش آدم
دو نظریه عمده، درباره چگونگی آفرینش آدم ، ابراز شده است:
۱. نظریه ثبوت صفات گونههاو انواع و خلقت مستقل (فیکسیسم Fixism)؛
۲. نظریه تحوّل انواع و تغییر تدریجی صفات گونهها و پیوستگی نسلی جانداران و تکاملی بودن حیات آنها (ترانسفورمیسم Transformism).
بررسی چگونگی آفرینش انسان با الهام از قرآن
دانشمندان اسلامی نیز با الهام از قرآن، در اینباره بحث و گفت و گو کردهاند و هریک از دو نظریه پیش گفته، در میان آنان طرفدارانی دارد و به آیاتی از قرآن برای اثبات هریک از آن دو استدلال شده است. اکثر قریب به اتّفاق مفسّران، از جمله شیخ طوسی ،
[۱] شیخ طوسی، التبیان، ج۱، ص۱۳۶ ۱۳۷.
طبرسی ،
[۲] طبرسی، مجمعالبیان، ج۲، ص۷۶۳.
سیوطی،
[۳] سیوطی، الدرّالمنثور، ج۱، ص۱۱۱.
ابنکثیر ،
[۴] ابنکثیر، تفسیر، ج۲، ص۲۱۷.
[۵] ابنکثیر، تفسیر، ج۲، ص۵۷۰.
مراغی
[۶] مراغی، تفسیر، ج۳، ص۱۷۳، دارالاحیاءالتراث العربی، بیروت، ۱۳۶۵.
و علاّمهطباطبایی ،
[۷] علامه طباطبایی، المیزان، ج۴، ص۱۴۳ ۱۴۴، دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قم، ۱۴۱۷.
[۸] علامه طباطبایی، المیزان، ج۱۶، ص۲۵۵ ۲۶۰، دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قم، ۱۴۱۷.
آفرینش ابتدایی آدم را از خاک با آیات قرآن منطبق دانستهاند. برخی دیگر نیز آن را با قرآن سازگار دانستهاند.
[۹] آدم و حوّا، ج۱، ص۵۹.
پارهای نیز به طور ضمنی نظریه تکامل را پذیرفته و کوشیدهاند آن را (فیالجمله) با قرآن تطبیق دهند.
[۱۰] البحث حول نظریهالتطور، ج۱، ص۲۲_۴۳.
سخن علامه طباطبایی
علاّمه طباطبایی میگوید: ممکن است برخی برای اثبات فرضیه تکامل به آیه «إِنَّ اللّهَ اصطَفی ءَادَمَ و نوحاً و ءَالَإِبرهیمَ و ءَالَعِمرنَ عَلَی العـلَمینَ»
[۱۱] آل عمران/سوره۳، آیه۳۳.
استدلال کنند؛ بدینسان که «اصطفا» به معناى برگزیدنِ نخبه هر چیزى است و برگزیدن آدم در صورتى است که در زمان وى، افرادى به عقل مجهّز نبودهاند و خداوند، آدم را از میان آنان برگزیده و به عقل مجهز کرده است؛ در نتیجه، آدم با جهش خدایی از یک نوع جنبنده به نوعی دیگر منتقل شده؛
[۱۲] آفرینش و انسان، ص۹۱_۹۴.
امّا با توجّه به کلمه «العالمین» که بر سر آن «ال» آمده است و افاده عموم میکند، مقصود این است که آدم، نوح ، آل عمران و آل ابراهیم بر تمام معاصران خویش و آیندگان برتری داشته و از میان آنان برگزیده شدهاند؛ هیچ دلیلی بر گزینش آدم از بین انسانهای اوّلی وجود ندارد. وی در جای دیگر میگوید: آیاتی را که پیش از این، مورد توجّه قرار دادیم، مبدأ پیدایش نسل انسان را به یک جفت انسان نسبت میدهد که خود آن دو، نسلِ کسی نبوده و از هیچ جانداری زاده نشدهاند.
[۱۳] علامه طباطبایی، المیزان، ج۱۶، ص۲۵۷، دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قم، ۱۴۱۷.
بیان آفرینش آدم در تورات
تورات نیز بر آفرینش ابتدایی
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.