پاورپوینت حسن بن محمدباقر قزوینی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت حسن بن محمدباقر قزوینی دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حسن بن محمدباقر قزوینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت حسن بن محمدباقر قزوینی :
سیدحسن بن محمدباقر حائری قزوینی
حائری قزوینی، حسنبن محمدباقر، فقیه و متکلم امامی قرن چهاردهم است.
فهرست مندرجات
۱ – حیات
۲ – فعالیت علمی
۳ – خصایص
۴ – وفات
۵ – آثار
۶ – فهرست منابع
۷ – پانویس
۸ – منبع
حیات
وی در ۱۲۹۶ در کربلا به دنیا آمد.
[۱] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، طبقات اعلام الشیعه: نقباء البشر فی القرن الرابع عشر، ج۱، ص۳۸۹، مشهد ۱۴۰۴.
جد پدرش، سیدمحمدباقر موسوی قزوینی، ملقب به معلمالسلطان، وطن خود، قزوین ، را به قصد کربلا ترک کرد.
سیدابراهیم موسوی قزوینی، صاحب ضوابطالاصول، از فرزندان اوست.
[۲] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج۲، ص۲۰۴، چاپ علینقی منزوی و احمد منزوی، بیروت ۱۴۰۳/۱۹۸۳.
[۳] کاظم عبود فتلاوی، المنتخب من اعلام الفکر و الادب، ج۱، ص۱۰۹، بیروت ۱۴۱۹/۱۹۹۹.
جد مادری او نیز سیدعلی طباطبایی ، صاحب ریاضالمسائل ، است.
[۴] حسن حائری قزوینی، الامامه الکبری و الخلافه العظمی، ج۱، ص۴، چاپ مرتضی قزوینی، ج۱، نجف ۱۳۷۷/۱۹۵۸.
فعالیت علمی
حائری در کربلا مقدمات علوم دینی را فراگرفت و در ۲۳ سالگی برای ادامه تحصیل به نجف رفت و نزد استادانی چون آخوند محمدکاظم خراسانی
[۵] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، طبقات اعلام الشیعه: نقباء البشر فی القرن الرابع عشر، ج۱، ص۳۸۹، مشهد ۱۴۰۴.
و سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی درس خوانده.
[۶] حسن حائری قزوینی، الامامه الکبری و الخلافه العظمی، ج۱، ص۵، چاپ مرتضی قزوینی، ج۱، نجف ۱۳۷۷/۱۹۵۸.
در ۱۳۳۰، یک سال پس از درگذشت آخوند خراسانی، به سامرا نقل مکان کرد
[۷] کاظم عبود فتلاوی، المنتخب من اعلام الفکر و الادب، ج۱، ص۱۰۹، بیروت ۱۴۱۹/۱۹۹۹.
و از شاگردان میرزا محمدتقی شیرازی شد.
[۸] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، طبقات اعلام الشیعه: نقباء البشر فی القرن الرابع عشر، ج۱، ص۳۸۹، مشهد ۱۴۰۴.
[۹] محمدهادی امینی، معجم رجال الفکر والادب فیالنجف خلال الف عام، ج۳، ص۹۹۵، (نجف) ۱۴۱۳/۱۹۹۲.
حائری پس از سه سال اقامت در سامرا، با آغاز جنگ جهانی اول و آشفتگی اوضاع سیاسی عراق و اشغال بخشهایی از آن به دست انگلیسیها،
[۱۰] عبدالحلیم رهیمی، تاریخ الحرکه الاسلامیه فی العراق: الجذور الفکریه و الواقع التاریخی (۱۹۰۰ـ ۱۹۲۴)، ج۱، ص۱۶۳، بیروت ۱۹۸۵.
[۱۱] عباس عزاوی، تاریخ العراق بین احتلالین، ج۸، ص۲۶۰، بغداد ۱۳۵۳ـ۱۳۷۶/ ۱۹۳۵ـ۱۹۵۶، چاپ افست قم ۱۳۶۹ش.
[۱۲] محمد حمدی جعفری، بریطانیا و العراق حقبه من الصراع: ۱۹۱۴ـ ۱۹۵۸، ج۱، ص۱۵، بغداد ۲۰۰۰.
به کربلا بازگشت و تا پایان عمر در آنجا به تدریس و تألیف و تحقیق پرداخت.
[۱۳] کاظم عبود فتلاوی، المنتخب من اعلام الفکر و الادب، ج۱، ص۱۰۹، بیروت ۱۴۱۹/۱۹۹۹.
خصایص
حائری قزوینی را فقیهی بلندمرتبه، صریحالرأی و مؤلفی توانا دانستهاند.
وفات
او در ۱۳۸۰/۱۳۳۹ش در کربلا درگذشت.
[۱۴] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج۱۴، ص۴۸، چاپ علینقی منزوی و احمد منزوی، بیروت ۱۴۰۳/۱۹۸۳.
[۱۵] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، طبقات اعلام الشیعه: نقباء البشر فی القرن الرابع عشر، ج۱، ص۳۸۹، مشهد ۱۴۰۴.
[۱۶] حسن حائری قزوینی، الامامه الکبری و الخلافه العظمی، ج۱، ص۸، چاپ مرتضی قزوینی، ج۱، نجف ۱۳۷۷/۱۹۵۸.
آثار
آثار او عبارتاند از: الامامهالکبری و الخلافهالعظمی، در هشت مجلد، که جلد اول آن در ۱۳۷۷/۱۳۳۶ش در نجف به چاپ رسید؛ البراهینالجَلیه فی دفع تشکیکاتِ الوهابیه، در پاسخ به چند شبهه و مدعای ابنتیمیه و به تبع او، وهابیان ، در مقولاتی مانند شفاعت و توسل و زیارت ، که در ۱۳۸۲/ ۱۳۴۱ش در نجف چاپ شد (کتاب با عنوان نقدی بر اندیشهی وهابیان، به فارسی برگردانده شده است)؛ المَناهِجُ السَّویه و التُّحفهُ الامامیهُالحائریه، یا المناهج الحائریه، در رد کتاب الهدیه السُّنیه و التُحفهُ الوهابیهُ النَجدیه
[۱۷] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج۲۲، ص۳۴۵، چاپ علینقی منزوی و احمد منزوی، بیروت ۱۴۰۳/۱۹۸۳.
[۱۸] حسن حائری قزوینی، الامامه الکبری و الخلافه العظمی، ج۱، ص۴، چاپ مرتضی قزوینی، ج۱، نجف ۱۳۷۷/۱۹۵۸.
[۱۹] سلمان هادی طعمه، معجم رجال الفکر و الادب فی کربلاء، ج۱، ص۴۷، بیروت ۱۴۲۰/۱۹۹۹.
التُحفهُ الاثنا عشریه فی نَقض کلماتِ الوهابیه؛ هُدیالمِله الی انّ فدک منالنِّحله، درباره غصب فدک ، که در ۱۳۵۲/۱۳۱۲ش تألیف و در نجف منتشر شد
[۲۰] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج۲۵، ص۲۰۳، چاپ علینقی منزوی و احمد منزوی، بیروت ۱۴۰۳/۱۹۸۳.
[۲۱] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج۲۶، ص۱۶۰، چاپ علینقی منزوی و احمد منزوی، بیروت ۱۴۰۳/۱۹۸۳.
شرح اللُّمعَهُ الدمشقیه، که بخشی از آن به چاپ رسیده است
[۲۲] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج۱۴، ص۴۸، چاپ علینقی منزوی و احمد منزوی، بیروت ۱۴۰۳/۱۹۸۳.
رساله اکمالالدین در شرح تکمله تبصره المتعلمین آخوند خراسانی، که در واقع تقریرات درسهای فقهی خراسانی است
[۲۳] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج۴، ص۴۱۲، چاپ علینقی منزوی و احمد منزوی، بیروت ۱۴۰۳/۱۹۸۳.
[۲۴] محمدمحسن آقابزرگطهرانی، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج۱۱، ص۱۰۴ـ۱۰۵، چاپ علینقی منزوی و احمد منزوی، بیروت ۱۴۰۳/۱۹۸۳.
[۲۵] کاظم عبود فتلاوی، المنتخب من اعلام الفکر و الادب، ج۱، ص۱۰۹، بیروت ۱۴۱۹/۱۹۹۹.
و اصول الف
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.