پاورپوینت حسد اهل‌کتاب (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حسد اهل‌کتاب (قرآن) دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حسد اهل‌کتاب (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حسد اهل‌کتاب (قرآن) :

پاورپوینت حسد اهل‌کتاب (قرآن)

حسد به معنای آرزو کردن زوال نعمت از کسی است که استحقاق آن را دارد. در این مبحث به حسادت اهل کتاب پرداخته می‌شود.

فهرست مندرجات

۱ – حسادت اهل کتاب
۱.۱ – حسادت به مؤمنان
۱.۱.۱ – حسودان لجوج
۱.۲ – حسادت کافران
۱.۲.۱ – کینه توزی مشرکان
۱.۳ – حسادت به مسلمانان
۱.۴ – جهل، سبب حسادت
۱.۵ – آگاه کننده مؤمنان از بخل
۱.۶ – ایمان مؤمنان
۱.۷ – جهل حسودان
۱.۷.۱ – گمراهی خویش
۱.۸ – مامور به عفو
۱.۸.۱ – عفو با وجود قدرت
۲ – پانویس
۳ – منبع

حسادت اهل کتاب

حسادت به مؤمنان

بسیاری از اهل کتاب، درباره مؤمنان، به رغم آشکار بودن حق برای آنان، حسادت کردند.
ود کثیر من اهل الکتـب لو یردونکم من بعد‌ایمـنکم کفارا حسدا من عند انفسهم من بعد ما تبین لهم الحق فاعفوا واصفحوا حتی یاتی الله بامره ان الله علی کل شیء قدیر. «بسیاری از اهل کتاب، از روی حسد- که در وجود آنها ریشه دوانده- آرزو می‌ کردند شما را بعد از اسلام و ایمان، به حال کفر باز گردانند با اینکه حق برای آنها کاملا روشن شده است. شما آنها را عفو کنید و گذشت نمایید تا خداوند فرمان خودش (فرمان جهاد) را بفرستد خداوند بر هر چیزی تواناست.»

[۱] بقره/سوره۲، آیه۱۰۹.

حسودان لجوج

بسیاری از اهل کتاب مخصوصا یهود بودند که تنها به این قناعت نمی‌کردند که خود آئین اسلام را نپذیرند بلکه اصرار داشتند که مؤمنان نیز از ایمانشان باز گردند، و انگیزه آنان در این امر چیزی جز حسد نبود.
قرآن در آیات فوق به این امر اشاره کرده می‌ گوید: بسیاری از اهل کتاب به خاطر حسد دوست داشتند شما را بعد از اسلام و ایمان به کفر باز گردانند با اینکه حق برای آنها کاملا آشکار شده است.

[۲] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۱، ص۳۹۸.

حسادت کافران

کافران اهل کتاب، نسبت به مؤمنان حسادت و بدخواهی می‌کردند.
ما یود الذین کفروا من اهل الکتـب ولاالمشرکین ان ینزل علیکم من خیر من ربکم والله یختص برحمته من یشاء والله ذو الفضل العظیم. «کافران اهل کتاب، و (همچنین) مشرکان، دوست ندارند که از سوی خداوند، خیر و برکتی بر شما نازل گردد در حالی که خداوند، رحمت خود را به هر کس بخواهد، اختصاص می‌ دهد و خداوند، صاحب فضل بزرگ است.»

[۳] بقره/سوره۲، آیه۱۰۵.

کینه توزی مشرکان

آیه پرده از روی کینه توزی و عداوت گروه مشرکان و گروه اهل کتاب نسبت به مؤمنان برداشته می‌ گوید: کافران اهل کتاب و همچنین مشرکان دوست ندارند خیر و برکتی از سوی خدا بر شما نازل گردد.
ولی این تنها آرزویی بیش نیست زیرا خداوند رحمت و خیر و برکت خویش را به هر کس بخواهد اختصاص می‌ دهد. و خداوند داری بخشش و فضل عظیم است.
آری دشمنان از شدت کینه توزی و حسادت حاضر نبودند این افتخار و موهبت را بر مسلمانان ببینند که پیامبری بزرگ، صاحب یک کتاب آسمانی با عظمت از سوی خداوند بر آنها مبعوث گردد، ولی مگر می‌ توان جلو فضل و رحمت خدا را گرفت؟!

[۴] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۱، ص۳۸۶.

حسادت به مسلمانان

حسادت اهل کتاب به مسلمانان، نشات گرفته از اعماق جان آنان بود.
ود کثیر من اهل الکتـب لو یردونکم من بعد‌ایمـنکم کفارا حسدا من عند انفسهم… «بسیاری از اهل کتاب، از روی حسد- که در وجود آنها ریشه دوانده- آرزو می‌ کردند شما را بعد از اسلام و ایمان، به حال کفر باز گردانند با اینکه حق برای آنها کاملا روشن شده است. شما آنها را عفو کنید و گذشت نمایید تا خداوند فرمان خودش (فرمان جهاد) را بفرستد خداوند بر هر چیزی تواناست.»

[۵] بقره/سوره۲، آیه۱۰۹.

جهل، سبب حسادت

جهل کفار اهل کتاب به نقش مشیت خدا، در بهره مندی مؤمنان از رحمت الهی، سبب حسادت آنان بود.
ما یود الذین کفروا من اهل الکتـب ولاالمشرکین ان ینزل علیکم من خیر من ربکم والله یختص برحمته من یشاء والله ذو الفضل العظیم. «کافران اهل کتاب، و (همچنین) مشرکان، دوست ندارند که از سوی خداوند، خیر و برکتی بر شما نازل گردد در حالی که خداوند، رحمت خود را به هر کس بخواهد، اختصاص می‌ دهد و خداوند، صاحب فضل بزرگ است.»

[۶] بقره/سوره۲، آیه۱۰۵.

وقالت طـائفه من اهل الکتـب ءامنوا بالذی انزل علی الذین ءامنوا وجه النهار واکفروا ءاخره لعلهم یرجعون• ولا تؤمنوا الا لمن تبع دینکم قل ان الهدی هدی الله ان یؤتی احد مثل ما اوتیتم او یحاجوکم عند ربکم قل ان الفضل بید الله یؤتیه من یشاء والله وسع علیم• یختص برحمته من یشاء والله ذو الفضل العظیم. «و جمعی از اهل کتاب (از یهود) گفتند: « (بروید در ظاهر) به آنچه بر مؤمنان نازل شده، در آغاز روز ایمان بیاورید و در پایان روز، کافر شوید (و باز گردید)! شاید آنها (از آیین خود) بازگردند! (زیرا شما را، اهل کتاب و آگاه از بشارات آسمانی پیشین می‌ دانند و این توطئه کافی است که آنها را متزلزل سازد). • و جز به کسی که از آیین شما پیروی می‌ کند، (واقعا) ایمان نیاورید!» بگو: «هدایت، هدایت الهی است! (و این توطئه شما، در برابر آن بی اثر است)»! (سپس اضافه کردند: «تصور نکنید) به کسی همانند شما (کتاب آسمانی) داده می‌ شود، یا اینکه می‌ توانند در پیشگاه پروردگارتان، با شما بحث و گفتگو کنند، (بلکه نبوت و منطق، هر دو نزد شماست!)» بگو: «فضل (و موهبت نبوت و عقل و منطق، در انحصار کسی نیست بلکه) به دست خداست و به هر کس بخواهد (و شایسته بداند،) می‌ دهد و خداوند، واسع (دارای مواهب گسترده) و آگاه (از موارد شایسته آن) است. • هر کس را بخواهد، ویژه رحمت خود می‌ کند و خداوند، دارای مواهب عظیم است.»

[۷] آل عمران/سوره۳، آیه۷۲ – ۷۴.

آگاه کننده مؤمنان از بخل

خداوند، آگاه کننده مؤمنان، از بخل و حسد اهل کتاب، درباره آنان بود.
ما یود الذین کفروا من اهل الکتـب ولاالمشرکین ان ینزل علیکم من خیر من ربکم والله یختص برحمته من یشاء والله ذو الفضل العظیم. «کافران اهل کتاب، و (همچنین) مشرکان، دوست ندارند که از سوی خداوند، خیر و برکتی بر شما نازل گردد در حالی که خداوند، رحمت خود را به هر کس بخواهد، اختصاص می‌ دهد و خداوند، صاحب فضل بزرگ است.»

[۸] بقره/سوره۲، آیه۱۰۵.

[۹] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۱، ص۳۸۶.

ود کثیر من اهل الکتـب لو یردونکم من بعد‌ایمـنکم کفارا حسدا من عند انفسهم من بعد ما تبین لهم الحق… «بسیاری از اهل کتاب، از روی حسد- که در وجود آنها ریشه دوانده- آرزو می‌ کردند شما را بعد از اسلام و ایمان، به حال کفر باز گردانند با اینکه حق برای آنها کاملا روشن شده است. شما آنها را عفو کنید و گذشت نمایید تا خداوند فرمان خودش (فرمان جهاد) را بفرستد خداوند بر هر چیزی تواناست.»

[۱۰] بقره/سوره۲، آیه۱۰۹.

وقالت طـائفه من اهل الکتـب ءامنوا بالذی انزل علی الذین ءامنوا وجه النهار واکفروا ءاخره لعلهم یرجعون• ولا تؤمنوا الا لمن تبع دینکم قل ان الهدی هدی الله ان یؤتی احد مثل ما اوتیتم او یحاجوکم عند ربکم قل ان الفضل بید الله یؤتیه من یشاء والله وسع

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.