پاورپوینت حسابرسی اهل‌کتاب (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حسابرسی اهل‌کتاب (قرآن) دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حسابرسی اهل‌کتاب (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حسابرسی اهل‌کتاب (قرآن) :

پاورپوینت حسابرسی اهل‌کتاب (قرآن)

حسابرسی سریع خداوند از اهل کتاب هم بشارتى است به نیکوکاران آنان و هم تهدیدى است براى بدکاران اهل کتاب که موجب اختلافات مذهبی می‌گردند.

فهرست مندرجات

۱ – اختلاف انگیزی اهل کتاب در دین
۲ – بهره‌مندی اهل کتاب از پاداش الهی
۳ – پانویس
۴ – منبع

اختلاف انگیزی اهل کتاب در دین

حسابرسی خداوند از عالمان اهل کتاب، به سبب اختلاف انگیزی آنان در دین:
•ان الدین عند الله الاسلـم وما اختلف الذین اوتوا الکتـب الا من بعد ما جاءهم العلم بغیـا بینهم ومن یکفر بـایـت الله فان الله سریع الحساب.

[۱] آل عمران/سوره۳، آیه۱۹.

«به یقین دین (حقیقى که انبیا آورده و به صورت شرایع به بشر عرضه داشته‌اند) در نزد خداوند همان اسلام است، و کسانى که کتاب آسمانى به آنها داده شده (مانند یهود و نصاری، در دین‌شان) اختلاف نکردند مگر پس از آنکه آنها را (به حقیقت امر) علم آمد، (آن هم) از روى حسد و برترى‌جویى. و هر کس به آیات خدا کفر ورزد پس (بداند که) خداوند زودرس به حساب است.».
خداوند متعال در این آیه به بیان سرچشمه اختلاف‌هاى مذهبى که على رغم وحدت حقیقى دین الهى مى‌پردازد و مى‌فرماید: آنها که کتاب آسمانى به آنها داده شده بود در آن اختلاف نکردند مگر بعد از آنکه آگاهى و علم به سراغ‌شان آمد و این اختلاف به خاطر ظلم و ستم در میان آنها بود. بنا براین ظهور اختلاف اولا بعد از علم و آگاهى بود و ثانیا انگیزه‌اى جز طغیان و ظلم و حسد نداشت. به همین دلیل در پایان آیه سرنوشت آنها و امثال آنها را بیان کرده، مى‌گوید: هر کس به آیات خدا کفر ورزد (خدا حساب او را مى‌رسد زیرا) خداوند حسابش سریع است. آرى کسانى که آیات الهى را بازیچه هوس‌هاى خود قرار دهند، نتیجه کار خود را در دنیا و آخرت مى‌بینند، خداوند به سرعت به حساب اعمال آنها رسیدگى مى‌کند و به هر کدام جزا و کیفر مناسب مى‌دهد.

[۲] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۲، ص۴۷۳.

موضوع جالبى که از آیه استفاده مى‌شود این است که: سرچشمه اختلاف‌ها و کشمکش‌هاى مذهبى، معمولا از جهل و بى‌خبرى نیست، بلکه بیشتر به خاطر بغى و ظلم و انحراف از حق و اعمال نظرهاى شخصى است اگر مردم مخصوصا طبقه دانشمندان تعصب و کینه‌توزى و تنگ نظری‌ها و منافع شخصى و تجاوز از حدود و حقوق خود را کنار بگذارند و با واقع‌بینى و روح عدالت‌خواهى احکام خدا را بررسى نمایند جاده حق بسیار روشن خواهد بود و اختلافات به سرعت حل مى‌شود. این آیه در واقع پاسخ دندان شکنى است به آنها که مى‌گویند: مذهب در میان بشر ایجاد اختلاف کرده است و خونریزی‌هاى فراوانى در طول تاریخ به بار آورد. این ایراد کنندگان مذهب را با تعصبات مذهبى و افکار انحرافى اشتباه کرده‌اند زیرا ما هنگامى که دستورهاى مذاهب را مورد بررسى قرار دهیم مى‌بینیم همه یک هدف را تعقیب مى‌کنند و همه براى سعادت انسان آمده‌اند اگر چه با گذشت زمان تکامل یافته‌اند، در واقع ادیان آسمانى همچون دانه‌هاى باران هستند که از آسمان نازل مى‌گردد دانه‌هاى باران همه حیات‌بخش هستند ولى هنگامى که روى زمین‌هاى آلوده مى‌ریزند که یکى شور است و دیگرى تلخ به رنگ‌ها و طعم‌هاى مختلف درمى‌آیند این اختلافات مربوط به باران نیست بلکه مربوط به این زمین‌هاى آلوده است منتها روى اصل تکامل آخرین آنها کامل‌ترین آنها است.

[۳] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۲، ص۴۷۳.

بهره‌مندی اهل کتاب از پاداش الهی

حسابرسی سریع خداوند از مؤمنان اهل کتاب و بهره مندی آنان از پاداش الهی:
•وان من اهل الکتـب لمن یؤمن بالله وما انزل الیکم وما انزل الیهم خـشع

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.