پاورپوینت جاودانگی قرآن (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت جاودانگی قرآن (قرآن) دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت جاودانگی قرآن (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت جاودانگی قرآن (قرآن) :

پاورپوینت جاودانگی قرآن (قرآن)

قرآن کریم علاوه بر جامعیت و برنامه کامل زندگی بودن، همیشگی و ابدی نیز می باشد.در این مقاله ایات مرتبط با جاودانگی قرآن معرفی می‌شوند.

فهرست مندرجات

۱ – کتاب جاودانه
۲ – تأکید بر جاودانگی قرآن
۳ – جاودانگی معارف قرآن
۴ – پشتوانه جاودانگی قرآن
۵ – پانویس
۶ – منبع

کتاب جاودانه

قرآن، کتابى جاودانه و دائمى و غیر قابل تبدیل و تحریف:

۱. قُلْ أَیُّ شَیْ‌ءٍ أَکْبَرُ شَهادَهً قُلِ اللَّهُ شَهِیدٌ بَیْنِی وَ بَیْنَکُمْ وَ أُوحِیَ إِلَیَّ هذَا الْقُرْآنُ لِأُنْذِرَکُمْ بِهِ وَ مَنْ بَلَغَ أَ إِنَّکُمْ لَتَشْهَدُونَ أَنَّ مَعَ اللَّهِ آلِهَهً أُخْرى‌ قُلْ لا أَشْهَدُ قُلْ إِنَّما هُوَ إِلهٌ واحِدٌ وَ إِنَّنِی بَرِی‌ءٌ مِمَّا تُشْرِکُونَ

[۱] انعام/سوره۶، آیه۱۹.

(…و این قرآن به من وحی شده تا به وسیله آن شما و هر کس را (که این پیام به او) برسد هشدار دهم آیا واقعا شما گواهى مى‌دهید که در جنب خدا خدایان دیگرى است…)

[۲] طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج۴، ص۲۲.

«جمله : (( لا نذرکم به و من بلغ )) شاهد بر ابدى و جهانى بودن رسالت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله مى باشد. از ظاهر (( لانذرکم به و من بلغ )) گرچه برمى آید که خطابش به مشرکین مکه و یا عموم قریش و یا جمیع عرب است ، الا اینکه مقابله بین ((کم)) و بین ((من بلغ)) البته با حفظ این جهت که مراد از ((من بلغ)) کسانى باشند که مطالب را از خود پیغمبر نشنیده اند، چه معاصرین و چه مردمى که بعد از عصر آنجناب به وجود مى آیند دلالت دارد بر اینکه مقصود از ضمیر خطاب ((کم)) در جمله ((لانذرکم به)) کسانى هستند که پیغمبر اکرم ایشان را پیش از نزول آیه یا مقارن یا پس از نزول انذار مى فرمود.
پس اینکه فرمود: (( و اوحى الى هذا القرآن لانذرکم به و من بلغ )) بر این هم دلالت دارد که رسالت آن حضرت عمومى و قرآنش ابدى و جهانى است، و از نظر دعوت به اسلام، هیچ فرقى بین کسانى که قرآن را از خود او مى شنوند و بین کسانى که از غیر او مى شنوند نیست، و به عبارت دیگر آیه شریفه، دلالت مى کند بر اینکه قرآن کریم حجت ناطقى است از ناحیه خدا و کتابى است که از روز نزولش تا قیام قیامت به نفع حق و علیه باطل، احتجاج مى کند.»

[۳] طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ترجمه موسوی همدانی، ج۷، ص۵۲.

«ضمناً با ذکر کلمه وَ مَنْ بَلَغَ: «تمام کسانى که این سخن به آنها مى‌رسد» رسالت جهانى قرآن، و دعوت عمومى و همگانى آن را اعلام مى‌دارد. در حقیقت تعبیرى از این کوتاه‌تر و جامع‌تر براى اداى این منظور، تصور نمى‌شود، و دقت در وسعت آن مى‌تواند هر گونه ابهامى را در مورد عدم اختصاص دعوت قرآن به نژاد عرب، و یا زمان و منطقه خاصى برطرف سازد. جمعى از دانشمندان از تعبیراتى مانند تعبیر فوق، مسأله خاتمیت پیامبر صلى الله علیه و آله را نیز استفاده کرده‌اند؛ زیرا طبق تعبیر بالا پیامبر مبعوث به تمام کسانى که گفتارش به آنها مى‌رسد، بوده و این شامل تمام کسانى مى‌شود که: تا پایان این جهان به دنیا قدم مى‌گذارند.
از احادیثى که از طرق اهل بیت علیهم السلام وارد شده، چنین استفاده مى‌شود: منظور از ابلاغ قرآن، تنها به این نیست که عین متن آن به اقوام دیگر برسد حتى وصول ترجمه‌هاى آن به زبان‌هاى دیگر نیز در مفهوم آیه وارد است…»

[۴] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۵، ص۲۲۸.

۲. وَ تَمَّتْ کَلِمَهُ رَبِّکَ صِدْقاً وَ عَدْلًا لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ.

[۵] انعام/سوره۶، آیه۱۱۵.

۳. إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ.

[۶] حجر/سوره۱۵، آیه۹.

۴. الحمد لله الذی انزل علی عبده الکتـب ولم یجعل له عوجا• قیمـا لینذر باسـا شدیدا من لدنه ویبشر المؤمنین الذین یعملون الصــلحـت ان لهم اجرا حسنـا

[۷] کهف/سوره۱۸، آیه۱.

[۸] کهف/سوره۱۸، آیه۲.

( ستایش خدایى را که این کتاب (آسمانى) را بر بنده خود فرو فرستاد و هیچ گونه کژى در آن ننهاد •(کتابى) راست و درست تا (گناهکاران را) از جانب خود به عذابى سخت بیم دهد و مؤمنانى را که کارهاى شایسته مى‌کنند نوید بخشد که براى آنان پاداشى نیکوست.)

[۹] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۶، ص۳۰۹.

«وشاید منظور از چیزهاى مرئى آنهایى باشند که به سهولت دیده مى شوند ومقصود از چیزهاى نامرئی آنهایى باشند که به آسانى مشهود نیستند کما اینکه راغب در مفردات چنین گفته است : ((عوج)) به فتحه عین کجى هایى را گویند که با چشم به آسانى دیده مى شوند، مانند کجى چوبى که در زمین نصب شده باشد، ول

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.