پاورپوینت توشیح التفسیر فی قواعد التفسیر و التاویل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت توشیح التفسیر فی قواعد التفسیر و التاویل دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت توشیح التفسیر فی قواعد التفسیر و التاویل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت توشیح التفسیر فی قواعد التفسیر و التاویل :

توشیح التفسیر فی قواعد التفسیر و التأویل‌ (کتاب)

«پاورپوینت توشیح التفسیر فی قواعد التفسیر و التاویل» نوشته میرزا محمد بن سلیمان تنکابنی متوفای ۱۳۰۲ قمری و به زبان عربی است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی مولف
۲ – معرفی کتاب
۳ – ساختار کتاب
۴ – نسخه شناسی
۵ – پانویس
۶ – منبع

معرفی مولف

وی در سال ۱۳۲۴ یا ۱۳۲۵ قمری در تنکابن زاده شد. خاندان وی همه از بزرگان علم و دین بوده‌اند. او از محضر اساتیدی چون ملا محمد صالح برغانی، ملا عبد الکریم ایروانی، ملا محمد جعفر استرآبادی، محمد ابراهیم کلباسی، شیخ محمد حسن، صاحب «جواهر الکلام» و غیره بهره برد.

معرفی کتاب

از وی تالیفاتی چون «قصص العلما»، «التاسیسات»، «الخلجات» و… به جای مانده است. توشیح التفسیر مشتمل است بر قواعد علم تفسیر که بر این قواعد مسائلی متفرع شده است.
چنانکه در آن وجه تکاریر آیات قرآنیه و فصاعت، بلاغت، جزالت، سلامت و ملاحت آن آیات و نیز وجه اعجاز و دفع تناقض در آیات قرآنیه و تاویلات و نکات و جامعیت قرآن بیان شده است. نویسنده در ابتدا به بیان مقدمات و مبادی علم تفسیر پرداخته و از تواتر قرآن سخن به میان می‌آورد. در این بخش سخن از تحریف قرآن و قائلین به تحریف و مخالفین با این نظریه به میان آمده و تبعات قول به وقوع تحریف در قرآن بیان شده است. اعجاز قرآن و وجوهی که برای اعجاز قرآن برشمرده‌اند از جمله بلاغت، اخبار غیبی و غیره، دفع شبهاتی که از طرف مخالفین ایراد شده نظیر وجود کلماتی غیرعربی در قرآن، خطاهای اعرابی، وجود آیات متشابه در قرآن و غیره، وجه تکرار برخی آیات در سوره‌هایی نظیر سوره الکافرون، نهی از تفسیر به رای و جواز ترجمه قرآن کریم، بیان مقاصد قرآن نظیر شناخت حق، شناخت صراط مستقیم و شناخت معاد و… ، تعداد سور و آیات قرآن و نیز حروف و حرکات آن و…
معنای سوره و آیه و جزئیت بسمله، حقیقت قرآن و بیان مراتب آن، بررسی معنای «نزول قرآن»، بیان قاعده‌ای در تاویل که نویسنده آن را از اخبار استفاده نموده است، توضیح مشرب خاص نویسنده در تفسیر قرآن، تحقیق معنای «میزان» بر مذاق عرفانی، راههای دفع تناقضات صوری آیات و نیز تناقضات صوری برخی آیات با روایات از جمله موضوعاتی است که در این کتاب بدانها پرداخته شده است.

ساختار کتاب

کتاب شامل مقدمه‌ای از محقق، مقدمه مؤلف و دو باب ذیل که هریک مشتمل بر فصولی است می‌باشد: الباب الاول: «فی المقدمات و المبادی» که فصول ذیل را دربرمی گیرد: الفصل ۱: فی تواتر القرآن.

[۱] توشیح التفسیر فی قواعد التفسیر و التأویل‌، محمد بن سلیمان تنکابنی، ص۴ به بعد.

الفصل ۲: فی اعج

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.