پاورپوینت تنزیه انبیا (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تنزیه انبیا (قرآن) دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تنزیه انبیا (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تنزیه انبیا (قرآن) :

پاورپوینت تنزیه انبیا (قرآن)

پیامبران و انبیا الهی از هر گونه شرک و خیانتکاری مبرا بودند.

فهرست مندرجات

۱ – منزه بوده از خیانتکاری
۲ – مبرا بودن از شرک
۳ – مبرا از دعوت به پرستش خود
۴ – مبرا از استبداد
۴.۱ – شأن نزول آیه
۵ – پانویس
۶ – منبع

منزه بوده از خیانتکاری

پیامبران، از هرگونه خیانتکاری منزه بودند،همانطور که در آیه قرآن هم می خوانیم:
وما کان لنبی ان یغل ومن یغلل یات بما غل یوم القیـمه…(گمان کردید ممکن است پیامبر به شما خیانت کند؟! در حالی که) ممکن نیست هیچ پیامبری خیانت کند! و هر کس خیانت کند، روز رستاخیز ، آنچه را در آن خیانت کرده، با خود (به صحنه محشر ) می‌آورد؛ سپس به هر کس، آنچه را فراهم کرده (و انجام داده است)، بطور کامل داده می‌شود؛ و (به همین دلیل) به آنها ستم نخواهد شد (چرا که محصول اعمال خود را خواهند دید).

[۱] آل عمران/سوره۳، آیه۱۶۱.

.با توجه به این که آیه فوق به دنبال آیات (( احد )) نازل شده و با توجه بروایتى که جمعى از مفسران صدر اول ، نقل کرده اند، این آیه به عذرتراشیهاى بى اساس بعضى از جنگجویان ((احد)) پاسخ مى گوید، توضیح اینکه : هنگامى که بعضى از تیراندازان احد مى خواستند سنگر حساس خود را براى جمع آورى غنیمت تخلیه کنند، امیر آنان ، دستور داد، از جاى خود حرکت نکنید، رسول خدا شما را از غنیمت محروم نخواهد کرد. ولى آن دنیاپرستان براى پنهان ساختن چهره واقعى خود، گفتند: ما مى ترسیم پیغمبر در تقسیم غنائم ما را از نظر دور دارد، و لذا باید براى خود دست و پا کنیم ، این را گفتند و سنگرها را تخلیه کرده و به جمع آورى غنائم پرداختند، و آن حوادث دردناک پیش آمد.
قرآن در پاسخ مى گوید: آیا شما چنین پنداشتید که پیغمبر صلى اللّه علیه و آله به شما خیانت خواهد کرد ((در حالى که هیچ پیغمبرى ممکن نیست ، خیانت کند))

[۲] تفسیر نمونه،مکارم شیرازی، ج۳، ص۱۷۵.

مبرا بودن از شرک

مبرا بودن انبیا، از هرگونه شرک یکی دیگر از صفات آنها بوده که قرآن به این موضوع اشاره کرده است.
واسمـعیل والیسع ویونس ولوطـا وکلا فضلنا علی العــلمین• ذلک هدی الله یهدی به من یشاء من عباده ولو اشرکوا لحبط عنهم ما کانوا یعملون.و اسماعیل و الیسع و یونس و لوط را؛ و همه را بر جهانیان برتری دادیم. •این، هدایت خداست؛ که هر کس از بندگان خود را بخواهد با آن راهنمایی می‌کند! و اگر آنها مشرک شوند، اعمال (نیکی) که انجام داده‌اند، نابود می‌گردد (و نتیجه‌ای از آن نمی‌گیرند).

[۳] انعام/سوره۶، آیه۸۶.

[۴] انعام/سوره۶، آیه۸۸.

واتبعت مله ءاباءی ابرهیم واسحـق ویعقوب ما کان لنا ان نشرک بالله من شیء…من از آیین پدرانم ابراهیم و اسحاق و یعقوب پیروی کردم! برای ما شایسته نبود چیزی را همتای خدا قرار دهیم؛ این از فضل خدا بر ما و بر مردم است؛ ولی بیشتر مردم شکرگزاری نمی‌کنند!

[۵] یوسف/سوره۱۲، آیه۳۸.

قل افغیر الله تامرونی اعبد ایها الجـهلون• ولقد اوحی الیک والی الذین من قبلک لـئن اشرکت لیحبطن عملک ولتکونن من الخـسرین.بگو: «آیا به من دستور می‌دهید که غیر خدا را بپرستم ای جاهلان؟!» •به تو و همه پیامبران پیشین وحی شده که اگر مشرک شوی، تمام اعمالت تباه می‌شود و از زیانکا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.