پاورپوینت تلاوت آیات برای انبیا (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تلاوت آیات برای انبیا (قرآن) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تلاوت آیات برای انبیا (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تلاوت آیات برای انبیا (قرآن) :

پاورپوینت تلاوت آیات برای انبیا (قرآن)

پیامبران الهی هنگامی که آیات الهی بر آنها تلاوت می شد، در پیشگاه خداوند از روی خضوع و خشوع به سجده می افتادند و گریه می کردند.

فهرست مندرجات

۱ – تلاوت آیات برای پیامبران
۱.۱ – کمال خضوع و خشوع
۱.۲ – بعضی از مفسران
۱.۳ – خشوع هنگام تلاوت
۱.۴ – سجده در برابر خدا
۲ – پانویس
۳ – منبع

تلاوت آیات برای پیامبران

تلاوت آیات الهی برای پیامبران، سبب گریه آنان در پیشگاه خداوند بود.
اولـئک الذین انعم الله علیهم من النبیین… اذا تتلی علیهم ءایـت الرحمـن خروا سجدا وبکیـا. «آنها پیامبرانی بودند که خداوند مشمول نعمتشان قرار داده بود، از فرزندان آدم، و از کسانی که با نوح بر کشتی سوار کردیم، و از دودمان ابراهیم و یعقوب، و از کسانی که هدایت کردیم و برگزیدیم. آنها کسانی بودند که وقتی آیات خداوند رحمان بر آنان خوانده می‌ شد به خاک می‌ افتادند، در حالی که سجده می‌ کردند و گریان بودند.»

[۱] مریم/سوره۱۹، آیه۵۸.

کمال خضوع و خشوع

کلمه “سجدا” در جمله “خروا سجدا و بکیا” جمع ساجد است و کلمه “بکی” بر وزن فعول جمع باکی است، و جمله مذکور خبر است برای کلمه “للذین” که در صدر آیه است، احتمال هم دارد که به خاک افتادن برای سجده با حالت گریه، کنایه باشد از کمال خضوع و خشوع، زیرا سجده مجسم کننده کمال خضوع، و گریه مجسم کننده کمال خشوع است، و بنا بر این معنا، جا دارد مقصود از آیات و تلاوت آن یاد آوری هر چیزی باشد که شانی از شؤون خدای تعالی را حکایت می‌ کند.

[۲] طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ترجمه موسوی همدانی، ج۱۴، ص۱۰۳.

بعضی از مفسران

بعضی از مفسران، جمله “ممن هدینا و اجتبینا…. . را بیان دیگری برای همان انبیایی که در آغاز آیه به آنها اشاره شده دانسته ‌اند.

[۳] مکارم شی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.