پاورپوینت تکذیب قیامت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تکذیب قیامت دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تکذیب قیامت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تکذیب قیامت :

تکذیب معاد (قرآن)

توجّه به معاد و حیات پس از مرگ، محور انذار انبیا است‌؛ اما مشرکان و کافران به دلیل بینش مادّى گرایانه محدوده حیات را تنها در همین دنیا مى‌بینند و منکر رستاخیزند.

فهرست مندرجات

۱ – تکذیب کنندگان معاد
۱.۱ – کافران
۱.۱.۱ – برخی ایرادات بی اساس کفار
۱.۱.۱.۱ – ایراد اول
۱.۱.۱.۲ – ایراد دوم
۱.۲ – مشرکان
۱.۳ – اصحاب شمال
۲ – پانویس
۳ – منبع

تکذیب کنندگان معاد

کافران

کافران، از تکذیب کنندگان معاد هستند:
•«بل عجبوا ان جاءهم منذر منهم فقال الکـفرون هـذا شیء عجیب اءذا متنا وکنا ترابـا ذلک رجع بعید بل کذبوا بالحق لما جاءهم فهم فی امر مریج:(آنها نه فقط نپذیرفتند) بلکه تعجب کردند از اینکه بیم‌ دهنده‌اى از (جنس) خودشان بر آنها آمده (که نه از ملائکه است نه از جنّ)، از این رو آن کافران گفتند: این چیز عجیبى است!آیا آن گاه که مردیم و خاک شدیم (دوباره زنده و برانگیخته مى ‌شویم)؟ این بازگشتى است دور (از تجربه تاریخ و درک عقل؛ و چگونه اجزاى متلاشى و مخلوط به یکدیگر بدن‌ها تجزیه و تحلیل، و ترکیب جداگانه پیدا مى ‌کند؟)(نه آنکه عقل شان درک نکند) بلکه حق را هنگامى که بدان ها رسید (و روشن شد) تکذیب کردند، پس آنها در کارى آشفته ‌اند (در دل یقین و بر زبان انکار دارند).».

[۱] ق/سوره۵۰، آیه۲.

[۲] ق/سوره۵۰، آیه۳.

[۳] ق/سوره۵۰، آیه۵.

برخی ایرادات بی اساس کفار

منطق کفّار در طول تاریخ، استبعاد و تعجّب از رسالت پیامبران بوده است؛این آیات به بیان پاره‌اى از ایرادهاى بى اساس کفار و مشرکان عرب پرداخته، از میان آنها به دو ایراد اشاره شده است:

ایراد اول

در ایراد نخست از قول کفار مى‌ گوید:” بلکه آنها تعجب کردند که پیامبرى انذارگر، از خود آنها آمده، و کافران گفتند: این چیز عجیبى است”؟! (بَلْ عَجِبُوا أَنْ جاءَهُمْ مُنْذِرٌ مِنْهُمْ فَقالَ الْکافِرُونَ هذا شَیْ‌ءٌ عَجِیبٌ‌).این ایرادى است که قرآن بارها به آن و پاسخ آن اشاره کرده، و تکرار آن نشان مى ‌دهد که از ایرادهاى اصلى کفار بوده که همواره آن را تکرار مى ‌کردند.نه تنها به پیامبر اسلام (ص) که به سایر پیامبران نیز همین ایراد را مى‌گرفتند، گاه مى‌گفتند: إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُنا تُرِیدُونَ أَنْ تَصُدُّونا عَمَّا کانَ یَعْبُدُ آباؤُنا:” شما تنها انسان‌هایى مثل ما هستید که مى‌خواهید ما را از آنچه نیاکان مان مى ‌پرستیدند باز دارید”!

[۴] ابراهیم/سوره۱۴، آیه۱۰.

.و گاه مى‌گفتند: ما هذا إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یَأْکُلُ مِمَّا تَأْکُلُونَ مِنْهُ وَ یَشْرَبُ مِمَّا تَشْرَبُونَ‌:” این انسانى همانند شما است، از آنچه مى‌خورید، مى‌خورد و از آنچه شما مى‌نوشید مى‌نوشد”!

[۵] مؤمنون/سوره۲۳، آیه۳۳.

.و گاه مى‌ افزودند: لَوْ لا أُنْزِلَ إِلَیْهِ مَلَکٌ فَیَکُونَ مَعَهُ نَذِیراً:” چرا فرشته‌اى همراه او نازل نشده تا همراه او انذار کند”؟!

[۶] فرقان/سوره۲۵، آیه۷.

.ولى همه اینها بهانه‌هایى بود براى عدم تسلیم در برابر حق .قرآن در آیات مورد بحث پاسخى از این ایراد نمى‌گوید، چرا که بارها به آن پاسخ گفته است، که اگر فرضا فرشته‌اى مى‌فرستادیم آن را به صورت بشر قرار مى‌دادیم، یعنى رهبر و راهنماى انسان تنها مى‌تواند انسان باشد، تا از تمام دردها، نیازها، تمایلات، خواستها و مسائل زندگى او با خبر باشد، و از سوى دیگر بتواند در جنبه ‌هاى عملى الگویى براى آنها گردد،و نگویند اگر او هم از جنس ما بود، هرگز پاک و پاکیزه نمى ‌ماند.

ایراد دوم

ایراد دوم به به محتواى دعوت پیامبر اسلام (ص) داشتند و انگشت روى مساله‌اى مى‌ گذارند که براى آنها از هر نظر عجیب و غریب بود، آنها مى‌گفتند:” آیا هنگامى که ما مردیم و خاک شدیم دو باره به زندگى باز مى‌گردیم، آن چنان که او مى‌گوید؟ این بازگشتى است بعید”! (أَ إِذا مِتْنا وَ کُنَّا تُراباً ذلِکَ رَجْعٌ بَعِیدٌ) .به هر حال آنها بازگشت مجدد به زندگى را مساله‌اى دور از عقل مى‌پنداشتند، بلکه گاه آن را محال دانسته، و ادعاى آن را دلیل بر جنون گوینده‌اش مى‌گرفتند! چنان که در آیه ۷ و ۸ سوره سبا مى‌خوانیم: قالَ الَّذِینَ کَفَرُوا هَلْ نَدُلُّکُمْ عَلى‌ رَجُلٍ یُنَبِّئُکُمْ إِذا مُزِّقْتُمْ کُلَّ مُمَزَّقٍ إِنَّکُمْ لَفِی خَلْقٍ جَدِیدٍ أَفْتَرى‌ عَلَى اللَّهِ کَذِباً أَمْ بِهِ جِنَّهٌ:” کافران گفتند: آیا مردى را به شما نشان دهیم که خبر مى‌دهد هنگامى که کاملا از هم متلاشى شدید بار دیگر به خلقت تازه‌اى بر مى‌گردید، آیا افترا بر خدا بسته؟ یا جنون دارد”؟!

[۷] سبا/سوره۳۴، آیه۷.

[۸] سبا/سوره۳۴، آیه۸.

تنها در اینجا نیست که این ایراد را به پیامبر اسلام

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.