پاورپوینت تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله – الصلاه (لنکرانی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
23 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله – الصلاه (لنکرانی) دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله – الصلاه (لنکرانی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله – الصلاه (لنکرانی) :

تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله – الصلاه (لنکرانی)

کتاب « تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله: کتاب الصلاه» تقریرات درس فقه آیت الله محمد فاضل لنکرانی و شرح مباحث فقهى کتاب« تحریر الوسیله »، تألیف امام خمینی مربوط به مقدمات نماز است. در پایان کتاب فهرست تفصیلى از موضوعات کتاب ارائه و منابع و مصادر و مستندات فقهى در پاورقى درج شده است.

فهرست مندرجات

۱ – درباره مؤلف
۲ – انگیزه تألیف
۳ – ساختار
۴ – گزارش محتوا
۵ – پانویس
۶ – منبع

درباره مؤلف

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمى حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی در سال ۱۳۱۰ دیده به جهان گشود. از آنجا که عشق، راهنماى استاد، و شور و علاقه، چراغ راهش بود، تحصیلات دینى او با سرعتى بسیار پیش مى‌رفت، به طورى که دوره‌هاى ادبیات و سطوح را که معمولا طلّاب دیگر در مدت ۸ یا ۹ سال به پایان مى‌بردند، وى تنها در مدت ۶ سال سپرى کرد، از این رو هنگامى که درست ۱۹ سال از سنین عمر را پشت سر نهاده بود، وارد آخرین مرحله تحصیلات حوزه یعنى درس خارج گردید.
در سال‌هاى جوانى حدود ۱۱ سال در درس مرحوم آیت الله بروجردی و حدود ۹ سال نیز مجموعاً در درس‌هاى فقه و اصول امام خمینی ( قدس سره) شرکت داشت . ایشان در کنار درس‌هاى فقه و اصول ، چند سال از عمر پرثمرش را نیز در درس‌هاى فلسفه و حکمت گذرانید. در این رشته استاد او، بزرگ مرد تفسیر، استاد کم نظیر، مرحوم علامه طباطبایی بود که وى در محضر پربارش طىّ سال ها، قسمتى از مباحث منظومه سبزواری و سپس کتاب اسفار ملا صدرای شیرازی را تعلیم گرفت. البته در کنار همه اینها در مباحث دیگرى چون بحث‌هاى مسائل عقیدتى و نیز مباحثى در درس اخلاق شرکت مى‌کرد و از استادان دیگرى هم به طور پراکنده بهره گیرى و کسب فیض مى‌نمود. ایشان در سن سی سالگی به درجه اجتهاد رسیدند . نکته‌ای دیگر که در زندگی استاد جلب توجه می‌کند، این است که از نخستین سال‌های جوانی، همواره تحصیل و تدریس به موازات یکدیگر در زندگی اش جریان داشته است، در آن سال‌های ۱۵- ۱۶ سالگی عده شاگردانش غالبا به ۷۰- ۸۰ نفر می‌رسید و هنگامی که به ۱۹ سالگی رسید، دیگر جلسات درسش آن قدر گسترش یافته بود که بیشتر اوقات صدها نفر در محضر درس وی حاضر می‌شدند، تا جایی که وقتی به تدریس کفایه الاصول (آخرین کتاب سطح عالی و دشوارترین کتاب آن دوره) می‌پرداخت قریب ۶۰۰- ۷۰۰ نفر پای درسش می‌نشستند . حضرت آیهالله العظمی فاضل، روز شنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۸۶ در سن ۷۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. خداوند او را با اولیاء الله محشور کند انشاء الله‌ .

انگیزه تألیف


نگارنده دو هدف را در این شرح دنبال کرده است:
۱. ارائه مستندات و ادله مباحث فقهى کتاب« تحریرالوسیله » جهت استفاده پژوهشگران و طلاب علوم دینى، به شیوه آموزشى براى پرورش استعدادهاى مشتاق فقه و فقاهت.
۲. مطرح کردن دیدگاه‌هاى امام خمینی به عنوان فقیه آگاه به زمانه و مسلط بر مباحث فقهى.

ساختار


به روش فقه استدلالی و با استفاده از ادله چهار گانه( کتاب و سنت و عقل و اجماع ) تدوین یافته و به شیوه کتب فقهى مرسوم، مبحث صلات را از مقدم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.