پاورپوینت تعلیقه علی حاشیه الاستاد علی الفرائد (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تعلیقه علی حاشیه الاستاد علی الفرائد (کتاب) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تعلیقه علی حاشیه الاستاد علی الفرائد (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تعلیقه علی حاشیه الاستاد علی الفرائد (کتاب) :

تعلیقه علی حاشیه الاستاد علی الفرائد (کتاب)

«تعلیقه علی حاشیه الاستاد علی الفرائد فی اصاله الصحه فی فعل الغیر» تعلیقه سید حسین حسینی مرعشی مشهور به سلطان العلماء بر حاشیه آخوند خراسانی است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ساختار کتاب
۳ – گزارش محتوا
۳.۱ – تنبیهات ششگانه
۳.۲ – خاتمه
۴ – وضعیت کتاب
۵ – پانویس
۶ – منبع

معرفی اجمالی

یکی از مباحث مطرح شده در کتاب فرائد الاصول شیخ انصاری بحث پیرامون « اصاله الصحه فی فعل الغیر » است که آخوند خراسانی بر آن حاشیه‌ای نوشته اندبا نام « درر الفوائد فی الحاشیه علی الفرائد » و سلطان العلماء نیز بر آن حاشیه‌ای زده که اثر حاضر است.

ساختار کتاب

شیوه نگارش کتاب به گونه «قوله، اقول» با ذکر بخشی از عبارت آخوند که از وی با عنوان الاستاد یاد شده، و توضیح سلطان العلماء در ادامه آن، انجام پذیرفته است.

گزارش محتوا

مراد از اصاله الصحه در فعل غیر این است که عمل مسلمان را به صحت و درستی حمل کنیم و آثار فعل شرعی را بر آن مترتب سازیم.
یکی از ادله اربعه برای حجیت اصاله الصحه استشهاد به برخی از آیات قرآنی است که شیخ آنها را به ترتیب بیان کرده سپس دلالت آنها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

[۱] تعلیقه علی حاشیه الاستاد علی الفرائد فی اصاله الصحه فی فعل الغیر، حسین حسینی مرعشی، ج۱، ص۵.

مصنف در باب اخبار سه روایت را ذکر کرده و به سه دلیل دلالت آنها بر مانحن فیه را تمام نمی‌داند. اخبار فقط از حیث اثبات صفت حسن برای افعال مؤمن در مقام بیان است اما از حیث ترتب جمیع آثار صحت در مقام بیان نیست. سپس مصنف دو مؤید اساسی می‌آورند مبنی بر اینکه اخبار از حیث صفت حسن و حمل ب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.