پاورپوینت تعصب قوم عاد (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تعصب قوم عاد (قرآن) دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تعصب قوم عاد (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تعصب قوم عاد (قرآن) :

پاورپوینت تعصب قوم عاد (قرآن)

حرف اصلى کفّار متعصب در برابر حضرت هود ع این بود که ما به خاطر این که «حرف تو» دست از بت ‌هایمان بر نمى ‌داریم، نه به جهت نبودن دلیل. «بِتارِکِی آلِهَتِنا عَنْ قَوْلِکَ».

[۱] هود/سوره۱۱، آیه۵۳.

فهرست مندرجات

۱ – تعصب در برابر هود
۲ – تفسیر رجس
۳ – تفسیر قالوا یهود
۴ – تفسیر قوم نوح وعاد
۵ – پانویس
۶ – منبع

تعصب در برابر هود

قوم عاد، مردمی متعصب و لجوج در برابر دعوت توحیدی هود علیه‌السّلام :
•«والی عاد اخاهم هودا… قالوا اجئتنا لنعبدالله وحده ونذر ما کان یعبد ءاباؤنا فاتنا بما تعدنا ان کنت من الصـدقین قال قد وقع علیکم من ربکم رجس وغضب اتجـدلوننی فی اسماء سمیتموها انتم وءاباؤکم…:و به سوى قوم عاد برادر (نسبى یا قبیله ‌اى) آنها هود را (فرستادیم)، گفت: اى قوم من، خدا را بپرستید، شما را جز او معبودى نیست، آیا (از غضب او) پروا نمى‌ کنید؟!گفتند: آیا به سوى ما آمده ‌اى که ما تنها خدا را بپرستیم و آنچه را که پدران ما مى‌ پرستیدند رها کنیم؟! پس آنچه (از عذاب الهى) وعده مى ‌دهى بیاور اگر از راستگویانى.گفت: مسلّما بر شما از جانب پروردگارتان عذاب و غضبى ثابت و مقرر شده است. آیا درباره نام‌ هایى که شما و پدرانتان (بت‌ ها را) بدان نامیده ‌اید (مانند اله، معبود و رازق) و خداوند هیچ حجت و برهانى بر (حقانیت) آنها نازل نکرده با من محاجه و ستیز دارید؟ پس منتظر (عذاب) باشید که من نیز حتما با شما از منتظرانم.»

[۲] اعراف/سوره۷، آیه۶۵.

[۳] اعراف/سوره۷، آیه۷۰.

[۴] اعراف/سوره۷، آیه۷۱.

•«والی عاد اخاهم هودا قال یـقوم اعبدوا الله ما لکم من الـه غیره ان انتم الا مفترون قالوا یـهود ما جئتنا ببینه وما نحن بتارکی ءالهتنا عن قولک وما نحن لک بمؤمنین:و به سوى قوم عاد برادر (نسبى یا قبیله‌ اى) آنها هود را (فرستادیم) گفت: اى قوم من، خداى یکتا را بپرستید، که شما را جز او خدایى نیست، همانا شما (در شریک کردن بت ‌ها به خدا) افترا گویانى بیش نیستید.گفتند: اى هود، براى ما دلیل روشنى (نشانى که ما بپسندیم) نیاوردى، و ما هرگز رها کننده خدایان خود به گفته تو نیستیم و ما هرگز باور دارنده تو نیستیم.».

[۵] هود/سوره۱۱، آیه۵۰.

[۶] هود/سوره۱۱، آیه۵۳.

•«الم یاتکم نبؤا الذین من قبلکم قوم نوح وعاد… قالت رسلهم افی الله شک فاطر السمـوت والارض یدعوکم لیغفر لکم من ذنوبکم ویؤخرکم الی اجل مسمی قالوا ان انتم الا بشر مثلنا تریدون ان تصدونا عما کان یعبد ءاباؤنا فاتونا بسلطـن مبین:آیا خبر کسانى که پیش از شما بودند مانند قوم نوح و عاد و ثمود و آنان که بعد از آنها بودند که (شمار و احوال) آنها را جز خدا کسى نمى‌داند، به شما نرسیده است؟! که فرستادگانشان دلایل روشن (توحید و نبوت خویش را) بر آنان آوردند، پس دست‌ هاى رسولان را به دهانشان بازگرداندند (که ساکت باشید؛ یا دست‌ هاى خود را بر دهان ‌هاى خود نهادند که خاموش شوید و یا دست‌ ها را در دهان ‌ها کرده از خشم فشردند) و گفتند: ما به آنچه شما بدان فرستاده شده‌ اید کافریم و حتما از آنچه به سوى آن مى‌ خوانید (توحید و بطلان شرکا) در شکّى تردیدزا و ابهام ‌آوریم (دین و کتابتان را منکریم و بیّنه توحیدتان را نارسا مى‌دانیم). فرستادگان آنها گفتند: آیا در خدایى که آفریننده آسمان‌ها و زمین است شکى است؟! او شما را مى‌خواند تا از برخى از گناهان تان درگذرد و شما را تا مدت معینى (از عمر) مهلت دهد؟! گفتند: شما جز بشرى همانند ما نیستید، مى ‌خواهید ما را از آنچه پدران مان مى‌ پرستیدند بازدارید، پس براى ما برهان روشنى (غیر از این که دارید) بیاورید.».

[۷] ابراهیم/سوره۱۴، آیه۹.

[۸] ابراهیم/سوره۱۴، آیه۱۰.

تفسیر رجس

قوم هود براى اینکه او را به نوعى از استهزاء ساکت کنند، مساله تقلید از پدران را به رخ او کشیدند.” قالَ قَد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.