پاورپوینت تعصب فرعون (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تعصب فرعون (قرآن) دارای ۱۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تعصب فرعون (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تعصب فرعون (قرآن) :

پاورپوینت تعصب فرعون (قرآن)

فرعون و همه طاغوت‌ ها هر کجا حکومت خود را در خطر ببینند؛ براى سرکوب حرکت‌های دینی از تعصبات دینی مردم سوءاستفاده کرده و خود را حامى مردم، طرفدار دین و اصلاح طلب معرّفى مى‌کنند.

فهرست مندرجات

۱ – تعصب نسبت به بت‌پرستی
۲ – تفسیر المیزان
۳ – تفسیر نمونه
۴ – پانویس
۵ – منبع

تعصب نسبت به بت‌پرستی

سوءاستفاده فرعون از تعصب دینی قوم خویش، منشا برخورد خشونت آمیز وی با موسی علیه‌السّلام :
•«وقال فرعون ذرونی اقتل موسی ولیدع ربه انی اخاف ان یبدل دینکم…:و فرعون گفت: «بگذارید موسى را بکشم، و او پروردگارش را بخواند (تا نجاتش دهد)! زیرا من مى‌ترسم که آیین شما را دگرگون سازد، و یا در این سرزمین فساد بر پا کند!»»

[۱] غافر/سوره۴۰، آیه۲۶.

فرعون تصمیم داشت که موسى را به قتل برساند ولى قوم و درباریان او را منع می نمودند از نظر اینکه قوم قبط را نفرین می کند و مردم را به هلاکت خواهد افکند و فرعون براى چرایی قتل موسى از تعصبات دینی مردم سوءاستفاده کرده و می گفت که بیم آن دارم که دین و بت پرستى که شعار قومى قبطیان است تغییر دهد و به خدا پرستی تبدیل نماید و نیز در اثر پیروى بنی اسرائیل از او سرزمین مصر را تصرف نماید و اختلاف در میان مردم پدید آورد در اثر این دو خطر، موسى باید به قتل برسد.

تفسیر المیزان

جمله” ذرونى” به معناى” اترکونى” است، یعنى مانع من نشوید و بگذارید موسى را بکشم، و این خطابى است که فرعون به درباریان خود کرده. و در آن این دلالت است که در برابرش مردمى بوده ‌اند که با کشتن موسى مخالفت مى‌کرده ‌اند و به وى مى‌گفته ‌اند: او را مکش و دست از او بردار، جمله:” وَ لْیَدْعُ رَبَّهُ” سخنى است که فرعون از روى تکبر و طغیان گفته. مى‌ گوید:بگذارید من موسى را بکشم، آن وقت او پروردگار خود را بخواند، تا اگر توانست از دست من نجاتش دهد و از کشتن خلاص اش کند.و در جمله‌” إِنِّی أَخافُ أَنْ یُبَدِّلَ دِینَکُمْ أَوْ أَنْ یُظْهِرَ فِی الْأَرْضِ الْفَسادَ”تصمیم خود را توجیه و تعلیل مى‌ کند، مى‌ گوید: من از موسى بر شما مى‌ ترسم که مبادا دین و دنیاى شما را تباه کند. اما از جهت دین- یعنى پرستش بت‌ ها- براى اینکه مى‌ ترسم او دین دیگرى به جاى آن رواج دهد و آن پرستش خداى یگانه است. و اما از جهت دنیا چون مى‌ ترسم کار او بالا بگیرد و نیرومند شود و پیروانش زیاد گشته، به آسانى سر از اطاعت ما برتابد و کار منجر به مشاجره و جنگ و از بین رفتن امنیت گردد.

[۲] ترجمه تفسیر المیزان، سید محمد حسین طباطبائی، ج۱۷، ص۴۹۷.

تفسیر نمونه

از تعبیر (وَ قالَ فِرْعَوْنُ ذَرُونِی أَقْت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.