پاورپوینت تعصب آزر (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
12 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تعصب آزر (قرآن) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تعصب آزر (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تعصب آزر (قرآن) :

پاورپوینت تعصب آزر (قرآن)

نپذیرفتن سخن حقّ، از کوچک‌تر از خود، نشانه تکبّر است و انسان متکبر به جایى مى‌رسد که قبول حرف حقّ برایش تلخ می گردد و آن را نمی پذیرد.

فهرست مندرجات

۱ – از تکبر تا تعصب
۲ – تفسیر المیزان
۳ – تفسیر نمونه
۴ – پانویس
۵ – منبع

از تکبر تا تعصب

تعصب و پافشاری آزر بر بت پرستی:
•«قال اراغب انت عن ءالهتی یـابرهیم لئن لم تنته لارجمنک واهجرنی ملیـا:گفت: «اى ابراهیم! آیا تو از معبودهاى من روى گردانى؟! اگر (از این کار) دست برندارى، تو را سنگسار مى‌کنم! و براى مدّتى طولانى از من دور شو!»»

[۱] مریم/سوره۱۹، آیه۴۶.

تفسیر المیزان

کلمه” رغبت” به طورى که در مجمع البیان آمده از کلمات اضداد است، یعنى اگر با لفظ” عن” متعدى شود به معناى نفرت از چیزى است، و اگر با لفظ” فى” متعدى شود به معناى میل در آن است، و کلمه” تنته” از انتهاء و خوددارى از کارى است، اما خوددارى بعد از آنکه او را از آن عمل نهی کرده باشند، و کلمه” رجم” به معناى سنگسار کردن است، ولى‌ معناى معروف آن کشتن به وسیله سنگباران است، و کلمه” هجر” به معناى ترک و جدایى است، و کلمه” ملى” به معناى روزگارى طولانى است‌.در این آیه پدر ابراهیم او را تهدید به بدترین کشتن‌ ها کرده، و آن سنگسار است که با آن افراد رانده شده را شکنجه کرده، مى‌کشند، و آزر، ابراهیم را با این کلام خود از خود طرد کرده است.

[۲] ترجمه تفسیر المیزان، سید محمد حسین طباطبائی، ج۱۴، ص۷۷.

تفسیر نمونه

قرآن مى‌گوید: نه تنها دلسوزی هاى ابراهیم و بیان پربارش به قلب آزر ننشست بلکه او از شنیدن این سخنان، سخت برآشفت و” گفت: اى ابراهیم آیا تو از خدایان من روى‌گردانى”؟! ” اگر از این کار خوددارى نکنى به طور قطع تو را سنگسار خواهم کرد” (لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ ل

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.