پاورپوینت ترک تضرع (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ترک تضرع (قرآن) دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ترک تضرع (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ترک تضرع (قرآن) :

پاورپوینت ترک تضرع (قرآن)

بعضی از انسانها تضرع و تذلل به درگاه الهی را ترک می کنند در حالی که ترک آن آثار و عوارضی دارد.

فهرست مندرجات

۱ – رویگردانی از تضرع
۲ – آثار ترک تضرع
۲.۱ – مصداق تجاوز
۲.۱.۱ – شرایط اجابت دعا
۲.۲ – سرزنش الهی
۲.۳ – ظلم به خویش
۲.۴ – عذاب ناگهانی
۲.۵ – محرومیت از محبت خدا
۲.۶ – هلاکت ستمگران
۳ – پانویس
۴ – منبع

رویگردانی از تضرع

بعضی انسانها تضرع به درگاه خداوند را حتی با قرار گرفتن در تنگنا و سختی ترک می کنند که در قرآن هم خداوند می فرماید:
ولقد ارسلنا الی امم من قبلک فاخذنـهم بالباساء والضراء لعلهم یتضرعون• فلولا اذ جاءهم باسنا تضرعوا ولـکن قست قلوبهم…ما به سوی امتهایی که پیش از تو بودند، (پیامبرانی) فرستادیم؛ (و هنگامی که با این پیامبران به مخالفت برخاستند،) آنها را با شدّت و رنج و ناراحتی مواجه ساختیم؛ شاید (بیدار شوند و در برابر حق ،) خضوع کنند و تسلیم گردند! •چرا هنگامی که مجازات ما به آنان رسید، (خضوع نکردند و) تسلیم نشدند؟! بلکه دلهای آنها قساوت پیدا کرد؛ و شیطان ، هر کاری را که می‌کردند، در نظرشان زینت داد!

[۱] انعام/سوره۶، آیه۴۲.

[۲] انعام/سوره۶، آیه۴۳.

.در این آیات نیز گفتگو با گمراهان و مشرکان ادامه مى یابد و قرآن از راه دیگر براى بیدار ساختن آنها موضوع را تعقیب مى کند یعنى دست آنها را گرفته و به قرون و زمانهاى گذشته مى برد و چگونگى حالات امتهاى گمراه و ستمگر و مشرک را شرح مى دهد که چگونه تمام عوامل تربیت و بیدارى در مورد آنها به کار گرفته شد اما جمعى از آنها به هیچیک از اینها توجه نکردند و سرانجام چنان عاقبت شومى دامانشان را گرفت که عبرتى براى آیندگان شدند.

[۳] تفسیر نمونه،مکارم شیرازی، ج۵، ص۲۳۵.

آثار ترک تضرع

مصداق تجاوز

رویگردانی از نیایش و تضرع در برابر خدا ، مصداق تجاوزگری محسوب می شود همانطور که در قرآن خداوند می فرماید:
ادعوا ربکم تضرعـا وخفیه انه لا یحب المعتدین.پروردگار خود را (آشکارا) از روی تضرّع، و در پنهانی، بخوانید! (و از تجاوز، دست بردارید که) او متجاوزان را دوست نمی‌دارد!

[۴] اعراف/سوره۷، آیه۵۵.

.

شرایط اجابت دعا

آیه گذشته با ذکر دلائل روشن این حقیقت را اثبات کرد که شایسته عبودیت و بندگى تنها خدا است ، و به دنبال آن در اینجا دستور مى دهد که دعا و نیایش که جان و روح عبادت است باید در برابر خدا انجام گیرد، نخست میگوید: پروردگار خود را از روى تضرع و در پنهانى بخوانید (ادعوا ربکم تضرعا و خفیه ).

[۵] تفسیر نمونه،مکارم شیرازی، ج۶، ص۲۰۹.

وما ارسلنا فی قریه من نبی الا اخذنا اهلها بالباساء والضراء لعلهم یضرعون• ثم بدلنا مکان السیئه الحسنه حتی عفوا وقالوا قد مس ءاباءنا الضراء والسراء فاخذنـهم بغته وهم لا یشعرون.و ما در هیچ شهر و آبادی پیامبری نفرستادیم مگر اینکه اهل آن را به ناراحتیها و خسارتها گرفتار ساختیم؛ شاید (به خود آیند، و به سوی خدا) بازگردند و تضرع کنند! •سپس (هنگامی که این هشدارها در آنان اثر نگذاشت)، نیکی (و فراوانی نعمت و رفاه) را به جای بدی (و ناراحتی و گرفتاری) قرار دادیم؛ آنچنان که فزونی گرفتند، (و همه‌گونه نعمت و برکت یافتند، و مغرور شدند،) و گفتند: «(تنها ما نبودیم که گرفتار این مشکلات شدیم؛) به پدران ما نیز ناراحتیهای جسمی و مالی رسید.» چون چنین شد، آنها را ناگهان (به سبب اعمالشان) گرفتیم (و مجازات کردیم)، در حالی که نمی‌فهمیدند.

[۶] اعراف/سوره۷، آیه۹۴.

[۷] اعراف/سوره۷، آیه۹۵.

سرزنش الهی

تضرع و زاری نکردن انسان به درگاه خداوند در سختیها، موجب توبیخ و سرزنش الهی می شود.
ولقد ارسلنا الی امم من قبلک فاخذنـهم بالباساء والضراء لعلهم یتضرعون• فلولا اذ جاءهم باسنا تضرعوا ولـکن قست قلوبهم…ما به سوی امتهایی که پیش از تو بودند، (پیامبرانی) فرستادیم؛ (و هنگامی که با این پیامبران به مخالفت برخاستند،) آنها را با شدّت و رنج و ناراحتی مواجه ساختیم؛ شاید (بیدار شوند و در برابر حق،) خضوع کنند و تسلیم گردند! •چرا هنگامی که مجازات ما به آنان رسید، (خضوع نکردند و) تسلیم نشدند؟! بلکه دلهای آنها قساوت پیدا کرد؛ و شیطان، هر کاری را که می‌کردند، در نظرشان زینت داد(«لولا» در این آیه، حرف توبیخ است.)

[۸] انعام/سوره۶، آیه۴۲.

[۹] انعام/سوره۶، آیه۴۳.

ظلم به خویش

ترک تضرع در سختیها و دشواریها، موجب ظلم به خویش می شود.
فلولا اذ جاءهم باسنا تضرعوا ولـکن قست قلوبهم و زین لهم الشیطـن ما کانوا یعملون• فقطع دابر ال

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.