پاورپوینت تحفه الانفس و شعار سکان الاندلس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تحفه الانفس و شعار سکان الاندلس دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تحفه الانفس و شعار سکان الاندلس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تحفه الانفس و شعار سکان الاندلس :

تحفه الانفس و شعار سکان الاندلس (کتاب)

تحفه الانفس و شعار سکان الاندلس تالیف ابن هذیل اندلسی ، نویسند سد ۸ ق/ ۱۴ م است. وی در این اثر که بسیار مورد توجه محققان قرار گرفته است، به آیات و روایات متعدد در باب جنگ و جنگاوری استشهاد کرده است.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – گزارش محتوا
۳ – وضعیت کتاب
۴ – پانویس
۵ – منبع

ساختار کتاب

از یک مقدمه و ذکری از مولف و کتابش آغاز می‌گردد و سپس مقدمه‌ای از مولف و در ادامه متن کتاب در ۲۰ باب پیرامون جنگ و جنگاور ختم می‌شود.

گزارش محتوا

کتاب پیرامون اوضاع بلاد اندلسی و آن چه که در جریان جزر و مد میدان جنگ از ضعف در مجال سیاسی پیش آمده است، سخن می‌گوید. مولف اهمیت جهاد و این که اساسی است که دولت اسلامی به وسیله آن پابر جا خواهد ماند، بحث می‌نماید.
وی در این کتاب از آیات قرآنی، احادیث نبوی، مسائل فقهی، تواریخ علمی، صناعت فروسی، آثار ملوک، شجاعت طبیعت ، حکمت سیاست، ابیات شعری، خیل و سلاح سخن به میان می‌آورد.
مولف، کتاب خود را با تعریف و تمجید از غنی بالله ابی عبدالله محمد بن یوسف بن اسماعیل بن نصر در آخر ایام بنی احمر شروع نموده است. ولایت وی در سال ۷۶۳ ه. ق بوده است.
کتاب به دو قسم می‌باشد، قسم اول در جهاد و رباط و قسم دوم خیل و سلاح.
قسم اول شامل ۲۰ باب در احکام جهاد و آن چه که در تحریض بر آن آمده است، می‌باشد و جامع اخبار شجاعت و وصایای امراء لشگر و به علاوه شرح اسلوبهای جنگ و اشکال مختلف قتال می‌باشد.

[۱] تحفه الانفس و شعار سکان الاندلس، ابن هذیل اندلسی، ص۴۹.

کتبی که مولف از آنها استفاده نموده ا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.